CAS Bihor, despre acuzele de fraudă

De Otilia Șandor
CAS Bihor, despre acuzele de fraudă
CAS susţine că a procedat corect în cazul verificării tuturor reţetelor.

JB a solicitat punctul de vedere al Casei de Asigurări de Sănătate Bihor, în privinţa fraudei reclamată de ec. Dacian Foncea. Şeful CAS Bihor, dr. Ionuţ Gheorghe susţine că Fincea „denaturează în mod voit adevărul” şi a transmis la rândul lui un comunicat de presă, pe puncte.

Directorul CAS Bihor spune că nu a primit nici o sesizare scrisă sau verbală din partea farmaciștilor că ar exista nereguli la Farmacia Lavanda şi că inspectorii din instituţia pe care o conduce „au efectuat controale la unii dintre furnizorii de servicii medicale printre care  și Farmacia Lavanda în conformitate cu graficul anual de control fără a exista nici măcar o sesizare din partea cuiva”.

Directorul susţine: „Controalele se efectuează în conformitate cu prevederile legale și obiectivele stabilite de CNAS concret se verifică modul de respectare de către furnizorii de servicii medicale a clauzelor contractuale”. Aceste clauze, spune şeful CAS BH, se referă la „consemnarea tuturor serviciilor medicale efectuate aferente pachetului de servicii de bază în registrul de consultații și fișele individuale ale pacienților”, la „consemnarea simptomatologiei diagnosticului, tratamentului în registru de consultații și fișele individuale”, la „concordanța între diagnosticul stabilit și prescrierea de medicamente ca urmare a consultației medicale sau respectării indicațiilor din scrisorile medicale prescrise de către medicii specialiști” şi la concordanța între diagnosticul stabilit și recomandarea de servicii paraclinice”.

Clauzele prevăd, transmite dr. Ionuţ Gheorghe, „verificarea respectării condițiilor de prescriere a medicamentelor pentru bolnavii încluși în Programe  pentru compensare a prețului de referință a medicamentelor acordate  pensionarilor cu venituri sub 700 lei”, „verificarea modului de prescriere pentru bolnavii cronic”, „verificarea modului de prescriere a medicamentelor pentru bolnavii incluși în cadrul unor programe naționale de sănătate conform Normelor”, precum şi „verificarea raportărilor lunare în format electronic transmise la CAS, a investigațiilor medicale paraclinice  recomandate în regim ambulatoriu și DCI din lista medicamentelor cu și fără contribuție personală prescrise în tratamentul amulatoriu pe CNP”.

Ionuţ Gheorghe spune şi că „există criterii de validare a acestor servicii şi cele care nu respectă aceste criterii sunt respinse de sistem și nu vor fi validate”.

Şeful CAS BH spune că „falsitatea unei rețete sau a unui serviciu efectuat de un medic poate fi dovedită numai prin confruntarea directă cu asiguratul căruia i se adresează rețeta sau serviciul. Acest lucru presupune deplasarea la domiciliul asiguratului atribuție care nu intră în competențele corpului de control al CAS Bihor”.

Despre controlul inopinat

Şeful CAS Bihor recunoaşte faptul că a controlat Clinica New  Medics pentru „verificarea unor DCI –uri de medicamente, control care s-a efectuat și la alți furnizori de servicii spitalicești din județ care au fost solicitate de Compartimentul CLAWBACK din cadrul CNAS la  sesizarea deținătorilor de autorizații de punere în piață a medicamentului fiindcă existau diferențe între evidențele CNAS –ului și ei”. Dr. Ionuţ Gheorghe spune că „existau medicamente în care cei care puneau pe piață medicamentul afirmau că acesta nu mai este pe piața Românescă și totuși la CAS a fost raportat ca și cum ar fi efectuat consum din acest medicament”.

În final, reprezentantul CAS BH transmite că instituţia pe care o conduce „a urmărit, urmărește și va urmări satisfacerea accesului asiguraților la serviciile cât mai multor furnizori de servicii medicale”.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase