DREPT LA REPLICA Reorganizarea retelei scolare

DREPT LA REPLICA Reorganizarea retelei scolare
Ne adresăm dvs. ca urmare a articolulului „Şcoală închisă de Primărie”, apărut în ediţia din 30 ianuarie 2012 a cotidianului Jurnal bihorean, în care au fost făcute câteva afirmaţii neconforme cu realitatea, cu rugămintea de a prezenta în paginile cotidianului dvs. şi punctul de vedere al Primăriei municipiului Oradea.

Reorganizarea reţelei şcolare din Municipiul Oradea s-a făcut în baza prevederilor Ordinului Ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului nr. 6694/20.12.2011 privind Metodologia pentru fundamentarea cifrei de şcolarizare şi stabilirea reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat pentru anul şcolar 2012 – 2013.

Principiile avute în vedere la fundamentarea propunerii de reorganizare, principii convenite cu Inspectoratul Şcolar Judeţean care a avizat conform propunerea municipalităţii, au fost următoarele:

1. încadrarea unităţilor sub limita numărului de preşcolari/elevi prevăzute de Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 (150 copii pentru grădiniţe şi 300 elevi pentru şcoli);

2. încadrarea unităţilor în nivelul de cheltuieli de personal alocat prin metoda costului standard pe elev/preşcolar. A fost analizată, în particular, situaţia fiecărei unităţi şcolare care a avut o abatere faţă de costul standard mai mare de 20% în anul 2011.

3. asigurarea unor condiţii optime pentru trecerea de la învăţământul preşcolar la învăţământul primar, respectiv clasa pregătitoare (clasa 0). Conform Legii Educaţiei aceasta se organizează la nivelul unităţilor de învăţământ primar, dar pot funcţiona şi în cadrul unităţilor de învăţământ preşcolar, care sunt structuri ale unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică de nivel primar (arondare).

4. organizarea unităţilor de învăţământ pe verticală cu o conducere unică şi un număr mare de preşcolari/elevi, cuprinzând mai multe niveluri de pregătire (preşcolar, primar, gimnazial) asigurându-se reduceri de cheltuieli şi încadrarea în tranşe de cost standard superioare.

5. utilizarea eficientă a spaţiilor destinate procesului de învăţământ prin reducerea numărului de clase cu efectiv mic, eliberarea unor locaţii pentru care se achită chirie de către autoritatea publică locale, etc.

În cazul concret al Şcolii cu clasele I-VIII „Octavian Goga”:

– unitatea şcolară a înregistrat o scădere continuă a numărului de elevi şcolarizaţi în ultimii ani şcolari, având înregistraţi în prezent un număr de 377 elevi. Trendul descrescător plasează unitatea în zona de risc de desfiinţare în anii şcolari următori.

– cheltuielile de personal ale unităţii şcolare au depăşit nivelul stabilit prin costul standard pe elev cu 33%.

– din punct de vedere geografic, unitatea şcolară este situată în imediata apropiere a Colegiului Tehnic Transilvania, astfel transferul efectivelor de elevi nu va determina dificultăţi de transfer/transport.

– structura clădiri unităţii de învăţământ cuprinde:

– 20 săli clase şi

– 5 laboratoare,

care pot găzdui, calculat la un număr de 25 elevi/clasă, un număr total de 625 elevi, faţă de numărul efectiv de 377 elevi. Rezultă un grad de neocupare de 35%, la nivelul unei clase fiind în medie un număr de 15,08 elevi faţă de efectivul mediu de 25 elevi.

La nivelul Colegiului Tehnic Transilvania numărul sălilor de clasă, laboratoare şi cabinete pot asigura primirea unui efectiv suplimentar faţă de cel propriu de 476 elevi, aşadar peste nivelul efectiv al Şcolii cu clasele I-VIII Octavian Goga.

Cu stimă,

Biroul de presă

Primaria vrea sa inchida Scoala Octavian Goga 



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !