Oradea, capitala antreprenoriatului

De Veronica Bursaşiu
1Comentariu
Oradea, capitala antreprenoriatului
250 de firme, reprezentate la nivel de top management, vor participa la conferinţa regională de bussines.

Afacerile nu se fac în sală. Acolo nu poţi să vinzi. Pentru asta îţi trebuie un cadru adecvat. Promite că îl va crea Eugen Antal, managerul proiectului „Business for business”, în cadrul primei conferinţe regionale de afaceri care va avea loc la Oradea. Evenimentul are loc sub sigla Federaţiei Patronilor, dar sunt aşteptaţi să participe şi membrii Asociaţiei Firmelor Bihorene.

Eugen Antal promite că participanţii „vor putea gusta tehnologie, vor savura modele viabile de business şi apoi se vor putea relaxa într-o călătorie, tot de afaceri”.

Educare experenţială

Totodată, la această conferinţă va fi lansat şi un concept nou: „educare experenţială”-participanţii vor face în workshop-uri activităţile pe care urmează să le implementeze în firme chiar de a doua zi. De altfel, Vasile Fonoage, vicepreşedintele FPB a ţinut să sublinieze, în cadrul unei întâlniri cu presa, caracterul „ profund aplicativ al acestei conferinţe”. Pentru 3-4 zile Oradea va deveni capitala oficială a antreprenoriatului. Se va întâmpla în luna octombrie. Atunci, cei mai buni traineri în domeniu vor fi prezenţi la Oradea. Organizatorii spun că Oradea a fost izolată până acum din punct de vedere al transmiterii informaţiilor de business, ceea ce a dus la o treaptă mai mică de dezvoltare a afacerilor.

„Mentalitatea este mai importantă în producţie decât abilităţile tehnice. Pentru un angajat, plata salariului este abia pe locul cinci, ca şi criteriu motivaţional. Iar la nivel de top management nu mai este vorba de criterii financiare. La numărul respectiv de zeroruri, o cantitate în plus sau în minus nu mai crează motivaţie. Vorba lui Arnold Schwarzenegger : «Mă simt la fel de bine la 58 de milioane ca şi la 27 de milioane ». Sunt alte criterii motivaţionale pentru a creşte numărul de angajaţi, potenţialul unei firme şi pentru atacarea pieţei globale. Una dintre secţiunile conferinţei este business-ul online. Internetul ne oferă şansa de a vinde produsele şi serviciile oriunde în lume, la costuri extrem de reduse. Informaţiile primite pe parcursul a două zile ar putea fi echivalentul unui master. Fiecare participant are şansa extraordinară de a se întâlni cu 250 de oameni care au aceleaşi preocupări”, explică Eugen Antal.

Unul dintre traineri, Eusebiu Burcaş va vorbi despre strategia managementului financiar, extrem de utilă pe timp de criză. Se spune că dacă nu ai încasări ca firmă mori încet. Dacă nu ai cash flow, mori pe loc. „Sunt aspecte ce ţin de trecerea de la managementul clasic la un management al proceselor, operaţie care nu costă bani, trebuie schimbată strategia de gestionare a firmei. Participanţii vor putea învăţa de la maeştri cum să îşi reducă la maxim cheltuielile firmei, cum să profite de trendurile online şi mai ales cum să construiască resursele în jurul afacerii . Una dintre cerinţele expres formulate speackerilor a fost ca, în urma workshopului, oamenii să plece cu lecţia învăţată şi să o aplice începând cu a doua zi”, a subliniat managerul de proiect.

Modă şi travel

În cadrul conferinţei este prevăzută şi o prezentare de modă. „Prezentarea de modă şi cupoanele acordate pe timpul conferinţei vor face oamenii mai frumoşi. Se ştie că, oamenii frumoşi au venituri cu 10 % mai mari decât cei care nu sunt consideraţi frumoşi. Acesta este un aspect important”, argumentează Eugen Antal. Organizatorii vor facilita, în cadrul conferinţei, contacte la nivel de top management între reprezentanţii celor 250 de firme în cadrul unei sesiuni de networking. În ziua a treia a conferinţei, cea dedicată travel-ului, organizatorii au pregătită o superofertă pentru delectare şi afaceri în acelaşi timp, ca o încununare a dobândirii instrumentelor de networking şi negociere, a forţei de comunicare şi a suportului tehnologic. În cadrul conferinţei au loc : vernisaje de fotografie de business, şi o lansare de carte semnată Eugen Antal. Toate acestea stropite cu degustări de vinuri în ambianţa deosebită a unor expoziţii sau concursuri culinare.

Scopul acestui proiect este crearea şi potenţarea unui ecosistem de business sănătos în regiunea Nord şi Nord-Vest a României. Detalii suplimentare şi înscrieri pe business-for-business. Membrii FPB şi AFB se bucură de discounturi. „Ştim că business se bazează pe conexiuni. Este important să primeşti feed-back de la o piaţă educată. Ceea ce sperăm să şi reuşim să oferim participanţilor la conferinţă”, a concluzionat Eugen Antal.

 



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor