Dincolo de titlul comic stă o problemăcât se poate de serioasă – neexercitarea unor drepturi câștigate prin eforturi care au implicat pierderi masive de vieți omenești. În decembrie 89, România a explodat de prea multă presiune acumulată prin restricționarea drepturilor la vot, de manifestare liberă a propriilor idei, de asociere, adunare și dezbatere în mediul public a problemelor de orice fel.
După o lungăperioadă,încheiatăîn decembrie 89, în care locuitorii acestei țări nu erau consultați real în nicio problemă de interes național sau local, am ajuns în altă extremăși anume să nu mai fim interesați,în mare măsură, de drepturile noastre la vot, la opinie sau la manifestare liberă. Pe scurt, nu ne mai pasă de nimic!
În acest context, demonstrat și în Oradea prin prezența foarte scăzută a locuitorilor la ultimele manifestări de interes civic presant și foarte grav, cum ar fi mitingurile împotriva exploatărilor gazelor de șist, a tăieriipădurilor sau chiar în cazul Referendumului pentru unirea orașului Oradea cu Sînmartin, un grup de oameni creativi, alături de agenția de publicitate Bizmart, au pornit un demers independent și pro bono pentru a atrage atenția, prin umor, asupra unei probleme foarte serioase.
„Campania a pornit de la expresia pur românească „Mă doare-n paișpe”, expresie care se referă, fără dubii, la nepăsare. Mesajele de încurajare a participării la vot în turul 2, din 14 iunie, de tipul „În 14 nu ne mai doare-n 14”, au fost preluate și distribuite în social media foarte rapid de orădeni. Pentru prima dată, am văzut acest mesaj pe contul unui social friend (Sebi T.) și apoi tot mai des. Agenția de publicitate Bizmart a avut susținerea unui grup de inițiativă serios. Grupul a fost activat de domnul Prof. Dorin Popa de la Millésime, alături de creativii Alexsandra Popa și Sebastian Olar (creatorul campaniilor „Romanians are smart!” și „Bucharest not Budapest” pentru ROM), producătorul radio Emil Trifa, actorii Mirela Lupu și Sebastian Lupu, cu suportul echipei din agenție, Art Director Gergo Meleg și Otilia Pop. În urma unui brainstorming activ, într-o sâmbătădimineața, s-a punctat necesitatea găsirii unui remediu pentru Durerea-n 14 manifestată atunci când vine vorba de necesitatea participăriiși exprimării unui drept civic: VOTUL! Campania s-a realizat foarte rapid – nu ne-am permis multe finețuri. Spotul video a fost înregistrat în mai puțin de 2 ore. Sperăm să atragem atenția cu această campanie celor care sunt imuni la campaniile standard de promovare a acțiunilor electorale sau de sprijin a unor cauze!” – Mihai Cristian Pop – Bizmart.
Campania se desfășoarăîn mediile online și offline. Campania va avea un spot video, un vizual, un set de acțiuniîn social media, câtevaacțiuni stradale de testare a cetățenilor pentru virusul durerii în 14 de către voluntari și emiterea de rețete cu indicațiaparticipării la votul din 14 iunie pentru remedierea afecțiunilor provocate de acest virus.
Citiți principiile noastre de moderare aici!