Deşi a fost lansat în toamna anului 2014, Programul „Prima Maşină” nu s-a prea bucurat de succes în rândul tinerilor, din motive variate. Specialiştii sunt de părere că românii preferă să-şi cumpere maşină cu banii jos, fără avans. Pe de altă parte, cei care-şi cumpără o maşină cu preţul sub 50.000 de lei preferă să nu-şi facă asigurare CASCO, ori prin programul amintit asigurarea CASCO este obligatorie. Apoi, diferenţele dintre un credit prin „Prima Maşină” şi un credit pentru nevoi personale sunt prea mici. Procedurile pentru bănci, dar şi pentru clienţi, sunt prea complicate, iar acestea preferă să nu se implice.
Şi în 2017
Cu toate acestea, Programul „Prima Maşină” va continua şi în 2017. Bugetul va fi redus la jumătate faţă de anul precedent, dar condiţiile rămân la fel. Astfel, avansul de 5% rămâne neschimbat, la fel și perioada de creditare, limitată la cinci ani. Garanția acordată de Stat pentru creditul acordat va fi de 50%, iar finanţarea exclude dobânzile şi comisioanele bancare şi alte sume datorate de beneficiar în baza contractului de credit.
Programul „Prima Maşină” 2017 se adresează exclusiv persoanelor fizice, iar autoturismele eligibile trebuie să aibă zero kilometri şi un preţ de achiziţie care nu depăşeşte suma de 50.000 lei fără TVA. Dobânzile aferente Programului Prima Mașină sunt mai mici decât cele valabile în cazul creditelor de nevoi personale obișnuite.
Ca și în 2016, Programul „Prima Maşină” va oferi posibilitatea acoperirii avansului de 5% prin asocierea cu Programul „Rabla 2017”, valoarea primei de casare fiind scăzută din contravaloarea celor cinci procente.
Programul „Prima Mașină” 2017 va beneficia în acest an de un plafon total al garanţiilor de 50 de milioane de lei, în scădere comparativ cu cele 100 milioane din 2016 și cele 350 de milioane alocate în 2015. Suma va fi acoperită din fondurile reportate anul trecut, doar 1,41% din totalul de 100 milioane lei se utilizează.
Citiți principiile noastre de moderare aici!