,,Înlăturarea discriminărilor de orice fel precum şi ideea de egalizare a şanselor sunt aspecte ale societăţii noastre cărora li se acordă o atenţie din ce în ce mai mare. Fiecare individ trebuie tratat şi acceptat ca membru al societăţii din care face parte indiferent de condiţia lui fizică, psihică sau materială. Participarea la acţiuni şi activităţi colective, relaţionarea interpersonală, constituie premise ale promovării şi dezvoltării unei personalităţi armonioase, premisele acceptării unei societăţi în diversitate”, a precizat prof. psihopedagog, Buboiu Bianca, coordonatorul proiectului.
Proiectul judeţean se desfăşoară în parteneriat cu cinci grădiniţe şi şcoli din Bihor şi anume G.P.P, Toldi, structura “Ursuleţ” Salonta (coordonator: Melania Mateuţ), Şcoala ,,Floare de Lotus” Sânmartin (coordonator: Loredana Pantea), Colegiul Naţional ,,Teodor Nes” Salonta (coordonator: Florina Bora), Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller” Oradea (coordonator: Székely-Király Erzsébet) şi Colegiul Naţional ,,Mihai Eminescu” Oradea (coordonator: Ioana Borza) .
Scopul proiectului este formarea şi promovarea unei atitudini corecte bazată pe ideea de egalizare a şanselor faţă de persoanele aflate în dificultate; dezvoltarea capacităţii de relaţionare a copiilor din centrele şcolare de educaţie incluzivă şi cei din şcoala de masă , precum şi dezvoltarea abilităţilor de comunicare în vederea optimizării viitoarei inserţii socio-profesionale. Au fost prezentate aspect legate de grupul tintă, modalităţi de realizare a obiectivelor, formele de evaluarea, rezultatele aşteptate, modul de diseminare, impactul şi sustenabilitatea proiectului.
Preşcolarii şi şcolarii mici ai Centrului ,,Cristal” au prezentat un scurt program artistic, cântece şi poezii ,realizat sub îndrumarea cadrelor didactice: Kover Monica, Todea Stela, Crişan Adriana, Drimba Rita, Vesa Ramona, Opriş Aurelia, Burz Floare şi Ovănescu Ana.
Prin activităţile desfăşurate în proiect se are în vedere formarea unei atitudini favorabile de acceptare şi întrajutorare a persoanelor cu cerinţe educative speciale, dezvoltarea relaţiilor de prietenie, a capacităţii de a învăţa prin cooperare, promovarea unor principii, atitudini şi comportamente sănătoase faţă de diversitatea care ne înconjoară “a spus în încheiere coordonatorul proiectului ,prof. Buboiu Bianca.
Citiți principiile noastre de moderare aici!