Telefonul copilului, apelat des

ORADEA – Reprezentanţii DGASPC susţin că în urma campaniei de popularizare a Telefonului copilului, s-a constatat o creştere sensibilă a numărului apelanţilor. „În perioada 1 ianuarie – 20 aprilie 2007 au fost primite peste 450 de apeluri telefonice la numărul 983.

În urma acestor apeluri au fost completate 67 de fişe de convorbire. Apelanţii au fost informaţi, consiliaţi şi orientaţi spre servicii corespunzătoare în funcţie de problemă. Din toate aceste apeluri au fost preluate 27 de sesizări cu privire la problemele pentru care a fost înfiinţată această linie în vederea verificării şi soluţionării lor”, ne-a informat Ciprian Novac, purtătorul de cuvânt al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC).

Pentru un număr de cinci sesizări, specialiştii DGASPC au intervenit în regim de urgenţă, fiind cazuri de abuz fizic, fugă de acasă sau practicarea cerşetoriei. „În trei cazuri a fost luată măsura de plasament în regim de urgenţă, pentru neglijenţă – în două cazuri – iar pentru abuz fizic într-un caz. Copiii au fost scoşi din familie şi acum se află la diferite unităţi de protecţie a copilului, din subordinea DGASPC Bihor”, precizează Ciprian Novac.

Linia telefonică 983 deserveşte Telefonul copilului şi este disponibilă zilnic între orele 7:00–22:00, inculsiv în perioada sărbătorilor legale. Misiunea serviciului este să primească semnalările cu privire la situaţiile de abuz, neglijare, exploatare a copilului, să ofere consiliere telefonică în astfel de cazuri, să asigure intervenţia în cazurile urgente. În cazurile care depăşesc competenţele serviciului, apelanţii sunt îndrumaţi spre serviciile corespunzătoare.

Monica Mateiu



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase