Un succes pentru societate

Reactualizat la:
Un succes pentru societate
Ediţia din acest an a Galei Responsabilităţii Sociale Corporative, organizată de Fundaţia Comunitară Oradea a fost un succes din toate punctele de vedere. Oferta generoasă a corporatiştilor donatori s-a întâlnit cu cererea de la cele 10 proiecte, toate câştigătoare , de la Bursa Talentelor 2015.

Organizată într-un cadru impecabil, festiv, la Hotelul Ramada Oradea, miercuri seara, 9 decembrie invitaţii la eveniment au fost întâmpinaţi de micile „ateliere” de la Bursa Talentelor, unde fiecare echipă de proiect a avut posibilitatea de a-şi prezenta viziunea proiectului pentru care au solicitat finanţare, pentru a transforma idei, speranţe, visuri în realitate.

După acest „intro” informal, organizatorii au trecut la evenimentul propriu-zis fiind deschis pe Luminiţa Popa, vicepreşedinte FCO, respectiv Sorin Constantin, preşedinte şi membru fondator al fundaţiei, ca apoi , serviciile de gazde şi amfitrioni să fie preluate de Laura Breb, îndrăgita jurnalistă TV şi de Cătălin Popa, membru în consiliul director al FCO , manager, care au trecut la prezentarea succintă a proiectelor participante.

Bursa Talentelor a adus vii şi variate propuneri: de la petreceri în tramvai în scop caritabil, la reabilitarea unei piste de alergare, impulsionarea sportului minţii-şahul, la achiziţionarea unui telescop astronomic, la realizarea de roboţi, conştientizarea siguranţei în trafic, realizarea de prezentări media aeriene deasupra oraşelor realizate cu dronă, servicii psihologice dedicate adolescenţilor, cursuri de formare al elevilor în domeniul financiar, şi nu în ultimul rând, cultura, adică teatru cu tineri, pentru tineri şi nu numai.

Proiectele au avut bugete medii preconizate între 4500-6000 de lei, acestea putând fi licitate de către generoşii invitaţi, fără limită de sumă. Ca şi o noutate, şi deschidere din parte a FCO au fost admise proiecte din întreg judeţul Bihor, pe lângă cele din Oradea, au fost prezentări din Salonta (3) şi Beiuş.

Fără a fi exhaustivi, deoarece toate proiectele au fost atât apreciate, cât şi finanţate, cele mai notabile au fost: „ Be Smart”-program de formare şi pregătire a elevilor pe tema educaţiei financiare, „Programarea hibridă a roboţilor”, aplicaţie ce va dezvolta aplicaţii software şi studierea roboticii la nivel de judeţ, „Un tramvai numit speranţă”, ceea ce presupune organizarea de petreceri caritabile şi donarea sumelor rezultate din încasări unor fundaţii de sprijin pentru copii su sindrom Down şi autism.

Un proiect care a cumulat trei iniţiative, de fapt trei proiecte într-o singură prezentare „Din cer spre pământ- Secession Urban Art”, ce presupune realizarea de fotografii aeriene cu o dronă, în locaţii din Oradea şi Beiuş, precum şi punerea în valoare a monumentelor de artă urbană, a primit cea mai consistentă finanţare, peste 18 mii lei, din care drona propriu- zisă a constituit donaţie de sine stătătoare.

La sfârşit, cum era de aşteptat, a rămas spectacolul: „Teatrul micului beiuşean”, şi-a făcut prezentarea – teatral. Momentul pus în scenă de Cezar Kovács ( Oswald), şi Ana Florea (majestatea), director artistic şi mentor al „micilor Beiuşeni”, a îmbinat prezentarea cu momente de comedie, expresivitate şi o doză de profesionalism pornită din plăcerea nemărginită de a transmite semenilor bucurii, sentimente, şi o doză nemărginită de dragoste de viaţă.

După momente de râsete descătuşate, aplauze lungi şi frenetice, ce au subliniat succesul incontestabil al prezentării, invitaţii, şi-au deschis sufletul- şi donaţiile pentru viitoarea trupă de teatru de la Beiuş.

Peste 15 mii de lei, şi cea mai mare sumă pentru un proiect individual ca şi concept, vor putea fi cheltuiţi petru recuzite, costume, instalaţii şi alte cele necesare pentru ca luminile rampei să fie mai strălucitoare la Beiuş. Un suflet mărinimos, care a dorit să-şi păstreze anonimatul, a contribuit la recordul serii cu o donaţie de 6900 lei !

Finalul Bursei Talentelor a adus şi rezultate financiare pe măsură: tinerele talente vor putea beneficia de peste 82 de mii de lei, dar adevăratele rezultate se vor vedea prin implicarea socială a proiectelor : din generozitatea donatorilor, şi munca celor ce vor implementa aceste minunate idei.

În continuare, au fost desemnaţi ca ambasadori ai Fundaţiei, ca titlu de excelenţă pentru activitatea depusă: Conf. univ. Dr.Sebastian Văduva, decan al facultăţii de management, Békési Csaba, director AJOFM Bihor, şi Laura Breb, jurnalist Digi 24.

Finalul galei din acest an a fost rezervat premierii IMM-urilor şi companiilor care au excelat prin aportul lor la programele de responsabilitate socială. Asfel la categoria cel mai promiţător new-entry a fost premiat CSM Oradea; cea mai activă companie, Decitex RO;cel mai bun program, Lotus Center Oradea;cel mai implicat manager, Diana Goga- Communication Media.

Premianţii categoriei companiilor mari: implicarea angajaţilor în acţiuni de responsabilitate socială, precum şi premiul pentru cea mai activă companie, Celestica România. Premiul pentru cel mai bun program a fos adjudecat de Holcim România, iar premiul pentru cel mai implicat manager a fost primit de Dan Pavel, din partea firmei Benvenuti.

Gala de Responsabilitate Socială Corporativă şi din acest an , al Fundaţiei Comunitare Oradea, se înscrie nemărginit în setul de valori enunţate de fundaţie: transparenţa, profesionalismul, parteneriatul şi impactul pe termen lung ale acţiunilor sale.

Kovács Zoltán



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase