BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
România
Fotbal cu forța: „UPC aplică vânzara forțată clienților săi”

Fotbal cu forța: „UPC aplică vânzara forțată clienților săi”

la 18 July 2014 12:22 Reactualizat la: 18 July 2014 12:25
18 July 2014 12:22 Reactualizat la: 18 July 2014 12:25
Asociația pentru Protecția Consumatorilor (APC), o organizație neguvernamentală, critică decizia UPC de a adăuga automat 10 lei la abonament în cazul în care clienții nu anunță că vor să renunțe la pachetul de fotbal.
Scris de Carmen Ile - Asociația pentru Protecția Consumatorilor (APC), o organizație neguvernamentală, critică decizia UPC de a adăuga automat 10 lei la abonament în cazul în care clienții nu anunță că vor să renunțe la pachetul de fotbal.

Trimite articolul

X

Abonații UPC primesc gratuit, pentru o lună, pachetul de fotbal. După o lună, clienții trebuie să anunțe dacă îl mai doresc sau nu, pentru că acesta costa 10 lei. Dacă nu anunță, vor plăti automat 10 lei, pe lângă abonament.

APC dorește să se renunțe la această tehnică pentru a nu prejudicia consumatorii.

Comunicatul Asociației pentru Protecția Consumatorilor:

„Fotbal cu forța
UPC aplică vânzarea forțată clienților săi
APC România a primit în ultimele zile mai multe sesizări din partea consumatorilor, având ca obiect noua campanie a UPC Romania prin care toți abonații săi la serviciul de televiziune prin cablu au primit automat în cadrul pachetului de servicii o ”extraopțiune”. Problema care apare în această situație este faptul că această extraopțiune are un cost suplimentar, iar pentru a nu beneficia de aceasta consumatorii ar trebui să facă o cerere expresă în acest sens, fiind practic forțați să primească un serviciu pe care nu și l-au dorit și pe care nu l-au cerut înainte companiei.

UPC Romania a mascat această nouă extraopțiune sub forma unei modificări a contractului, încercând astfel să evite prevederile O.G. 99/2000 privind comercializarea produselor și a serviciilor pe piață, care interzice prin art. 54 vânzările forțate de produse și servicii.

În concepția APC România campania UPC România reprezintă o modificare a contractului, dar prin introducerea unui serviciu nou, distinct. Argumentele în favoarea acestei opinii sunt cele prezente în pliantul campaniei: este vorba de un serviciu care poate fi dezactivat sau activat oricând de consumatori, prin urmare, care poate fi adăugat sau eliminat oricând din conținutul serviciilor furnizate de companie, fără a aduce atingere integrității serviciului de televiziune prin cablu furnizat inițial, are un tarif distinct, care se adaugă la tariful pe care consumatorul îl plătea deja pentru serviciul de televiziune prin cablu.

În aceste condiții, fiind vorba de un serviciu nou, sunt aplicabile dispozițiile art. 53, lit. b și art. 54 din O.G. 99/2000, reglementare care nu face diferența între prestarea unui serviciu nou prin încheierea unui contract distinct sau prin modificarea unui contract existent:
Art. 53. – Prin vânzare forţată se înţelege:
a) expedierea unui produs către o persoană, fără o cerere prealabilă din partea acesteia, solicitându-i cumpărarea acelui produs și returnarea lui către expeditor, chiar şi fără taxe, în cazul refuzului de cumpărare;
b) prestarea unui serviciu către o persoană, fără o cerere prealabilă din partea acesteia, solicitându-i acceptarea acelui serviciu prin achitarea contravalorii.
Art. 54. – Orice vânzare forţată este interzisă. Expedierea unui produs sau prestarea unui serviciu către o persoană se face numai în baza unei comenzi prealabile din partea acesteia.

În aceste condiții, APC România solicită companiei UPC România, în mod public, renunțarea la această tehnică de vânzare incorectă și luarea tuturor măsurilor pentru evitarea prejudicierii consumatorilor, inclusiv notificarea consumatorilor în legatură cu renunțarea la vânzarea forțată”.

Asociația pentru Protecția Consumatorilor este diferită de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), instituție publică aflată în subordinea Guvernului.

 

Trimite articolul

X
Taguri:
abonament ,
Asociatia pentru Protectia Consumatorilor ,
fotbal ,
upc
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    VIDEO
    „A fost o interpretare impecabilă” a spus antrenorul Tudor Chirilă orădencei Briana Magdaş
    Drumul Brianei s-a încheiat la Vocea României, dar parcursul ei artistic continuă îmbogăţit de experienţa competiţiei.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    FOTO-VIDEO
    „Cadoul din cutia de pantofi". Peste 130 de copii din Oradea au primit cadouri de Crăciun în urma unui evenimentului-concert „În aşteptarea Crǎciunului"
    Peste 130 de copii şi tineri au participat joi seara la evenimentul-concert "În aşteptarea Crǎciunului", organizat de asociația Kiwanis Art Oradea.

    BIHON Sport local

    A zecea victorie pentru Crișul Sântandrei! Beiușul a avut probleme cu Sănătatea
    Două echipe bihorene au fost angrenate în cele trei meciuri care au deschis etapa a 17-a din Liga 3, Seria 8, ultima din acest an.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Editura Universității din Oradea – de 30 de ani în slujba științei și a cărții
    Între 15 și 19 decembrie 2025, facultățile Universității din Oradea organizează o serie de evenimente dedicate acestei aniversări.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Concertele din cadrul „Orașul faptelor bune” ar putea duce la închiderea traficului complet în centrul Oradiei
    Primăria Municipiului Oradea informează participanții la trafic că, pentru buna desfășurare a evenimentului „Orașul Faptelor Bune” și a concertelor din Târgul de Crăciun, pot fi aplicate restricții temporare de circulație, doar punctual și numai dacă situația o impune, în anumite zone centrale ale municipiului.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Premieră la Trupa Arcadia: Spectacolul „Pasărea albastră”, povestea călătoriei magice a fraților Tyltyl și Mytyl
    Povestea scrisă de Maurice Maeterlinck a fost adaptată și regizată de Ciprian Huțanu.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.