Inițiativa, lansată de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), marchează o nouă etapă în procesul de debirocratizare a relației dintre administrația publică și cetățeni.
Ministrul dezvoltării, Cseke Attila, a anunțat această măsură drept un pas important pentru eficientizarea serviciilor publice: „Astfel, reducem birocrația și numărul de acte pe care trebuie să le depună cetățenii când solicită autorității locale autorizații sau alte acte specifice”, a declarat oficialul.
Accesul la platforma MyEterra le va permite autorităților locale să obțină rapid documentele necesare atunci când cetățenii solicită acte administrative precum autorizații de construire sau certificate de urbanism. Astfel, sarcina obținerii acestor extrase nu mai cade exclusiv pe umerii cetățenilor, economisindu-le timp și drumuri inutile.
Aceasta este cea de-a treia etapă în digitalizarea serviciilor oferite de ANCPI. Procesul a început în aprilie, când proprietarii au putut solicita gratuit, în format fizic, extrasele cadastrale, iar începând cu 2 iunie, acestea au devenit disponibile și online, tot gratuit.
Pentru a utiliza platforma, instituțiile trebuie să transmită o cerere către oficiile județene de cadastru, nominalizând persoanele autorizate care vor accesa sistemul. Cererile pot fi trimise pe e-mail, la adresele disponibile pe site-ul ANCPI.
Măsura contribuie nu doar la reducerea birocrației, ci și la modernizarea administrației locale, printr-un acces mai rapid la datele cadastrale relevante.
„Toate aceste măsuri au impact direct asupra reducerii birocrației, creșterii calității serviciilor oferite cetățenilor și scurtării timpilor de interacțiune cu autoritățile”, a concluzionat ministrul Cseke Attila.
Citiți principiile noastre de moderare aici!