Conceptul, botezat „Hipster”, este o mini-mașină electrică cu preț estimat sub 15.000 de euro, ce promite să rivalizeze cu valul tot mai puternic de vehicule electrice ieftine provenite din China. Cu o lungime de doar 3 metri și o greutate de sub 800 de kilograme, Hipster ar putea deveni cea mai compactă mașină de pe piața europeană. În comparație, modelul T03 al companiei chineze Leapmotor – una dintre alternativele ieftine deja prezente – este cu 62 de centimetri mai lung. Prototipul a fost conceput special pentru traficul urban, punând accent pe accesibilitate și simplitate, două dintre principiile de bază ale brandului Dacia.
„Hipster este un concept al viziunii îndrăzneţe a Dacia pentru mobilitate locală, accesibilă şi de zi cu zi”, a declarat CEO-ul Katrin Adt, venită recent de la Mercedes-Benz.
„Dacă apare oportunitatea de a-l produce în masă, suntem pregătiţi”, a adăugat aceasta, potrivit Agerpres.
Modelul a fost intenționat „dezbrăcat” de elemente considerate standard în industria auto actuală: nu are geamuri electrice, nici mânere convenționale – ci curele pentru deschiderea ușilor – și dispune de echipamente electronice minime. Interiorul este redus la strictul necesar, cu scaune din pânză și, cel mai probabil, disponibil într-o singură culoare: griul-albastru al prototipului.
Autonomia Hipster-ului ar ajunge la 150 km, iar viteza maximă la 90 km/h – suficient pentru uzul zilnic urban sau suburban. Dacia susține că o mașină medie în Europa parcurge sub 40 km pe zi, cu o viteză medie de 56 km/h, ceea ce plasează Hipster în zona funcționalității reale, nu doar conceptuale.
Pentru ca Hipster să ajungă în producție de serie, ar fi nevoie însă de o schimbare la nivel legislativ european. Renault, alături de Stellantis, face lobby pentru crearea unei noi categorii de vehicule – inspirată de modelul japonez „Kei Cars” – care să permită automobilelor mici să fie omologate cu cerințe reduse față de cele actuale, mai ales în ceea ce privește siguranța.
Susținătorii acestei idei argumentează că „o maşină urbană sau suburbană se poate lipsi de multe dintre aceste caracteristici, rămânând în acelaşi timp sigură şi că aceasta este singura modalitate de a reduce masiv greutatea şi preţul.”
Pentru moment, Hipster rămâne un concept. Dar dacă Uniunea Europeană va răspunde pozitiv cererii de creare a unei noi categorii auto, Dacia pare gata să-l transforme în realitate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!