Daniel David spune că în prima jumătate a anului România s-a confruntat cu o criză politică majoră (în context de austeritate economică) iar în a doua jumătate cu o criză fiscal-bugetară, cu potențial de a-i bloca întreaga funcționare.
„Am mai avut în această perioadă astfel de crize, dar parcă niciodată atât de legate și într-un context internațional atât de periculos la rândul lui – un război la graniță și redefinirea instituțiilor democratice și ordinii internaționale. De aceea, este important, fără să ne anulăm valorile și opiniile care ne despart – lucruri normale într-o democrație și care protejează țara, în condițiile în care dacă X dă greș, non-X rămâne! -, să creăm punți între noi, prin respect și solidaritate când e vorba despre români și România. Numai astfel vom putea avea o rețea națională care protejează țara în această perioadă complicată și care susține securitatea și dezvoltarea acesteia, odată ce ieșim din această criză.
De asemenea, este important ca fiecare să ne facem responsabil treaba acolo unde suntem. Ca ministru al Educației și Cercetării, cred că viitorul României este în forma unei societăți bazate pe cunoaștere. De aceea, misiunea mea este să mă asigur că cercetarea științifică produce adecvat cunoaștere, iar educația o diseminează eficient, astfel încât utilizarea acesteia să aducă bunăstare tuturor românilor”, afirmă ministrul care adaugă, printre altele, că a cunoaște este „antidotul vremurilor noastre la atacul pseudoștiinței asupra civilizației și democrației, în timp ce analfabetismul funcțional este virusul potențial mortal al societății bazate pe cunoaștere”.
David mai spune că aceasta este cauza pentru care el a considerat analfabetismul funcțional „un risc de securitate națională” și și-a focalizat o mare parte din eforturi pentru a lupta împotriva lui „atât direct (prin reforme care îl vizează – ex.: învățare remedială, reducerea abandonului școlar), cât și indirect (prin reforme care întăresc alternativa – ex.: reforma curriculară cu impact asupra calității educației, gândire critică/metode moderne de învățare)”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!