După evaluarea celor 2.355 de contestații depuse, încă 392 de candidați au obținut note care au generat medii de examen mai mari sau egale cu opt și implicit definitivarea/dreptul de practică în învățământul preuniversitar.
În raport cu prima afișare, se constată o creștere cu 3,87% a numărului de candidați promovați: de la 5.784 de candidați (65,36%) la 6.126 de candidați (69,24%).
Potrivit metodologiei, proba scrisă este parte integrantă a examenului, iar nota obținută are o pondere de 70% în calculul mediei finale (care trebuie să fie cel puțin opt pentru a asigura promovarea). Pentru a fi declarat promovat, un candidat trebuie să obțină minimum media opt, calculată ca medie ponderată a notelor la toate probele examenului, inclusiv proba scrisă.
În această sesiune, proba scrisă a fost susținută la 97 de discipline de către 9.169 de candidați (96,41% din totalul celor 9.510 candidați cu drept de participare) în 42 de centre de examen.
Dintre cei 9.169 de candidați prezenți:
- 311 candidați (3,39%) s-au retras;
- opt candidați au fost eliminați pentru tentativă de fraudă.
Două lucrări au fost anulate în centrele de evaluare pentru nerespectarea prevederilor metodologice în materie de redactare (semne distinctive).
45 de candidați au obținut nota zece
„Astfel, din totalul celor 8.848 de candidaţi cu note la proba scrisă, 7.651 de candidați s-au situat în intervalul de note 5-9.49 (după soluționarea contestațiilor). Dintre aceștia, 399 de candidați au primit note între 9.50 și 9.99. Au încheiat proba scrisă cu nota maximă 45 de candidaţi. Cu note sub cinci au fost evaluate lucrările a 753 de candidați”, se arată într-un comunicat de presă emis de Ministerul Educației și Cercetării.
Procedurile de evaluare și reevaluare s-au desfășurat digitalizat.
Au avut dreptul de a susține proba scrisă doar candidații care au îndeplinit cumulativ condiţiile prevăzute de metodologie:
- stagiu de predare în specialitate de cel puţin un an;
- calificativul „Bine” sau „Foarte bine” pentru anul şcolar în curs;
- cel puțin media opt – media aritmetică a notelor obținute la cele două inspecții la clasă și la evaluarea portofoliului profesional, dar note nu mai mici de șapte la fiecare din probele respective.
Trimite articolul
XCe așteptări să mai ai de la elevi când nici marea majoritate a profesorilor cică specializați pe profiluri abia reușesc să obțină notă de trecere. Vai și amar. Unii profesori au așteptări de la elevi și ei nici măcar nu își cunosc materia. Bravo. Felicitări