BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
România
România, în continuare pe primul loc în UE la numărul deceselor cauzate de accidente rutiere

România, în continuare pe primul loc în UE la numărul deceselor cauzate de accidente rutiere

la 20 March 2025 07:00 Reactualizat la: 19 March 2025 22:31
1 Comentarii

România, în continuare pe primul loc în UE la numărul deceselor cauzate de accidente rutiere

Foto: Facebook/Ionuț Bențe; Arhivă
20 March 2025 07:00 Reactualizat la: 19 March 2025 22:31
Aproximativ 19.800 de persoane au fost ucise în accidente rutiere în Uniunea Europeană anul trecut, o ușoară scădere de 3%, sau 600 de vieți mai puține pierdute, în comparație cu 2023.
Aproximativ 19.800 de persoane au fost ucise în accidente rutiere în Uniunea Europeană anul trecut, o ușoară scădere de 3%, sau 600 de vieți mai puține pierdute, în comparație cu 2023.

Trimite articolul

X

Cele mai sigure țări în ceea ce privește siguranța rutieră au fost Suedia, Malta și Danemarca, cu rate scăzute de mortalitate de 20, 21 și, respectiv, 24 de decese la un milion de locuitori, în timp ce România (77 decese la un milion de locuitori) și Bulgaria (74 decese la un milion de locuitori) au încă cele mai ridicate rate ale mortalității, aproape dublu față de media din UE (44 decese la un milion de locuitori), arată datele publicate, marți, de Comisia Europeană.

Chiar dacă au încă cele mai ridicate rate ale mortalității, România și Bulgaria au înregistrat progrese semnificative în ceea ce privește reducerea deceselor rutiere, cu scăderi de peste 20% față de 2019.

Concret, în cazul României, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere în 2024 a scăzut cu 4% față de 2023 și cu 21% față de 2019. În ultimii cinci ani, scăderi mai mari decât în România s-au înregistrat doar în Lituania și Polonia (ambele cu o scădere de 35%), Slovenia și Estonia (scădere de 33%), Belgia (declin de 32%), Danemarca (27%), Malta (25%), Bulgaria (24%) și Irlanda (23%).

„Deși reducerea cu 3% a numărului de accidente rutiere mortale este un pas în direcția cea bună, aceasta nu este suficientă. Prea multe vieți sunt încă pierdute pe drumurile noastre în fiecare an. Trebuie să accelerăm eforturile de îmbunătățire a siguranței rutiere, în special pentru utilizatorii vulnerabili ai drumurilor și în zonele cu risc ridicat, cum ar fi drumurile rurale”, a declarat comisarul pentru transport sustenabil și turism, Apostolos Tzitzikostas.

Chiar dacă numărul deceselor cauzate de accidente rutiere a scăzut mai mult în 2024 decât în 2023, ritmul general de îmbunătățire rămâne prea lent, iar majoritatea statelor membre nu sunt pe cale să îndeplinească obiectivul UE de a reduce la jumătate numărul deceselor cauzate de accidente rutiere până în 2030.

În martie 2023, pentru a-și consolida angajamentul față de siguranța rutieră, Comisia a introdus un pachet de propuneri de îmbunătățire a siguranței rutiere, inclusiv cerințe actualizate privind permisele de conducere și asigurarea respectării normelor la nivel transfrontalier, și va adopta în curând o nouă legislație privind inspecția tehnică auto pentru a reduce numărul vehiculelor nesigure pe drumurile din UE.

Progresele în materie de siguranță rutieră în întreaga UE rămân inegale, unele țări făcând progrese semnificative, în timp ce altele se străduiesc să reducă numărul deceselor. În ultimii cinci ani, Grecia, Spania, Franța și Italia au înregistrat doar scăderi modeste ale numărului de decese rutiere, în timp ce Irlanda și Estonia au înregistrat o creștere – deși fluctuațiile anuale din țările mai mici tind să fie mai pronunțate. În schimb, Bulgaria, Danemarca, Lituania, Polonia și Slovenia înregistrează progrese semnificative în direcția atingerii obiectivului de reducere cu 50%.

Potrivit Executivului comunitar, drumurile rurale continuă să reprezinte cel mai mare risc, 52% dintre decese având loc pe aceste drumuri. Majoritatea deceselor rutiere (77%) implică bărbați, în timp ce adulții în vârstă (peste 65 de ani) și tinerii (18-24 de ani) sunt utilizatori deosebit de vulnerabili ai drumurilor.

În ceea ce privește tipul de participanți la trafic, ocupanții autovehiculelor reprezintă cea mai mare parte a deceselor, urmați de motocicliști (20%), pietoni (18%) și bicicliști (10%).

Utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, inclusiv pietonii, bicicliștii și motocicliștii, reprezintă aproape 70 % din decesele din mediul urban, subliniind necesitatea urgentă de a îmbunătăți măsurile de siguranță pentru a-i proteja.

În 2018, UE și-a stabilit un obiectiv de reducere cu 50% a deceselor cauzate de accidente rutiere – și, pentru prima dată, a vătămărilor grave – până în 2030. Acest lucru a fost stabilit în Planul strategic de acțiune al Comisiei privind siguranța rutieră și în cadrul de politică al UE privind siguranța rutieră 2021-2030, care a stabilit, de asemenea, planuri de siguranță rutieră care vizează atingerea obiectivului de zero decese rutiere până în 2050 (Viziunea zero).

În martie 2023, Comisia a prezentat un pachet de propuneri care abordează siguranța rutieră, inclusiv cerințe actualizate privind permisele de conducere și o mai bună aplicare transfrontalieră a normelor de circulație rutieră. Pentru a contribui în continuare la aceste eforturi, Comisia va adopta în curând noi propuneri de revizuire a legislației sale privind inspecția tehnică auto, cu scopul de a reduce numărul de vehicule nesigure pe drumurile din UE și accidentele aferente.

Sursa: Tion.ro

Trimite articolul

X
Taguri:
accidente ,
decese ,
statistica ,
ue
1 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Eva says:
    March 21, 2025 at 5:11 pm

    se conduce foarte agresiv in Ro! Toti vor sa fie primii in linie, viteza excesiva, etc! Conduc de 40 de ani fara acidemnte, dar nu as conduce in Ro!Nici drumurile noi nu sunt adecvate pentru traficul mare de masini! Vara trecuta si in taxi mi-a fost frica!

    Reply
  2. powered by Surfing Waves

    BIHON Sport local

    GALERIE FOTO
    A fost gala arbitrajului bihorean 2025. „Consider că am realizat lucruri frumoase”
    Familia arbitrajului bihorean s-a adunat vineri seara la Restaurant club Diamond din cadrul Hotel President pentru întâlnirea de final de an, în care conducerea CJA Bihor a prezentat reperele importante din anul 2025.

    România

    Uber plătește scump muzica din mașini: 7 milioane de lei pentru încălcarea drepturilor de autor
    Uber datorează UCMR-ADA milioane de lei după ce instanța a confirmat că a folosit muzica fără drepturi în serviciile sale de transport.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Ioana Buta şi Eliza Atofanei, două actriţe noi în Trupa Arcadia, în două premiere din luna decembrie
    Ioana Buta joacă în „Darul din iesle”, iar Eliza Atofanei în spectacolul „Pasărea albastră”.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    36 de locuințe ANL recepționate la Sălard: cerere de peste trei ori mai mare decât oferta
    În comuna Sălard au fost recepționate 36 de locuințe pentru tineri, construite prin intermediul Agenției Naționale pentru Locuințe, instituție aflată sub autoritatea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor și Administrației Publice.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Orădean trimis în judecată pentru trafic de droguri sintetice. L-ar fi plătit pe un minor cu joint-uri pentru curățenie
    Procurorii DIICOT Oradea au dispus trimiterea în judecată a lui József Kerezsi, un orădean de 49 de ani acuzat că a vândut droguri și substanțe psihoactive în perioada decembrie 2024 – octombrie 2025.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Elevii de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”, sprijiniți să-și aleagă drumul în viață
    Peste 600 de elevi de la CN „Mihai Eminescu” din Oradea au fost testați și consiliați individual, pentru a înțelege ce li se potrivește mai departe, ce opțiuni reale au și ce pași trebuie să urmeze pentru viitoarea carieră, alături de părinți, într-un proces care a pus accent pe decizii informate și nu pe alegeri făcute la întâmplare.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.