BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
România
Românii devin cumpărători tot mai atenți: preferă produse locale, sănătoase și oferte bune

Românii devin cumpărători tot mai atenți: preferă produse locale, sănătoase și oferte bune

De Ramona Pașcu
la 19 July 2025 16:00 Reactualizat la: 18 July 2025 20:46

Românii devin cumpărători tot mai atenți: preferă produse locale, sănătoase și oferte bune

19 July 2025 16:00 Reactualizat la: 18 July 2025 20:46
Deși bugetele rămân strânse pentru majoritatea familiilor din România, o schimbare clară de comportament se conturează în rândurile consumatorilor.
Scris de Ramona Pașcu - Deși bugetele rămân strânse pentru majoritatea familiilor din România, o schimbare clară de comportament se conturează în rândurile consumatorilor.

Trimite articolul

X

Potrivit sondajului Voice of the Consumer 2025, realizat de PwC, 63% dintre români spun că își pot acoperi cheltuielile lunare, dar nu le rămân bani pentru economii sau plăceri ocazionale. În ciuda acestui context financiar limitat, mulți români încep să acorde o importanță tot mai mare produselor locale și celor considerate sănătoase.

„Inflația s-a mai domolit față de anii trecuți, dar rămâne un factor de stres pentru populație. Consumatorii români continuă să fie atenți: caută reduceri, compară prețurile din mai multe magazine și încearcă să folosească tot ce cumpără. În același timp, se profilează o dorință clară de a consuma produse mai bune din punct de vedere nutrițional și fabricate local”, a declarat Ruxandra Tarlescu, partener în cadrul PwC România.

Potrivit studiului, românii plănuiesc să investească mai mulți bani în următoarele luni în alimente proaspete, precum fructe, legume, produse lactate și cereale integrale. În schimb, sunt dispuși să reducă achizițiile de gustări, alcool și produse ultraprocesate, într-o încercare de a echilibra bugetul cu alegeri alimentare mai sănătoase.

Mai bine de 30% dintre participanți afirmă că sunt gata să schimbe brandul unui produs pentru a obține un raport calitate-preț mai bun sau pentru a găsi un gust care li se potrivește mai mult.

Un alt aspect semnificativ evidențiat de raport este influența programelor de fidelizare. 88% dintre consumatori spun că acestea contează în alegerea magazinului din care cumpără, iar opțiunile de cashback (57%) și reducerile la achiziții viitoare (55%) se numără printre cele mai apreciate beneficii.

Românii sunt conștienți de impactul pe care alimentația îl are asupra sănătății și mediului. Aproximativ 54% dintre respondenți și-au exprimat îngrijorarea cu privire la alimentele ultraprocesate sau cele care conțin pesticide, iar mulți își doresc să facă alegeri mai curate.

Cu toate acestea, deși peste 80% dintre participanți sunt preocupați de schimbările climatice, doar 44% sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse care protejează mediul, precum cele care contribuie la sănătatea solului sau la conservarea biodiversității.

În schimb, sustenabilitatea se reflectă mai mult în gesturi cotidiene: 65% dintre respondenți spun că reduc risipa alimentară și cumpără doar strictul necesar, un comportament influențat atât de convingeri ecologice, cât și de constrângerile financiare.

Un semn clar al reorientării consumatorilor este încrederea sporită în produsele locale. Mai mult de jumătate dintre cei chestionați (53%) preferă produsele fabricate în România. 62% dintre aceștia spun că le consideră mai sănătoase, iar 45% apreciază faptul că susțin economia locală. Totuși, prețul rămâne decisiv: 47% optează în continuare pentru produse internaționale mai ieftine, atunci când bugetul nu permite altceva.

Trimite articolul

X
Taguri:
cheltuieli ,
cumparaturi ,
produse locale ,
produse sanatoase
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Accident pe Bulevardul Ștefan cel Mare din Oradea. Un pieton a fost acroșat de o mașină
    Incidentul s-a produs în seara zilei de vineri, 5 decembrie.

    România

    Sub brad, cu bucurie: cum să faci un Crăciun de neuitat pentru copii, fără excese
    Odată cu apropierea noului an, părinții, bunicii și mătușile intră deja în ritmul pregătirilor de Crăciun: ce jucării își doresc cei mici, cât să cheltuiască și ce cadouri ar trebui să lase Moșul sub brad.

    România

    România schimbă regulile pentru permisele non-UE. Cine va putea conduce legal
    În data de 3 decembrie, Camera Deputaților a adoptat ordonanța de urgență care stabilește noile condiții pentru deținătorii de permise de conducere provenite din afara Uniunii Europene cu care pot circula legal pe drumurile publice din România

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Oradea, printre orașele vizate de una dintre cele mai mari preluări din retailul românesc
    Oradea devine una dintre piesele-cheie într-o mișcare majoră de pe piața retailului din România, după ce un lanț românesc a finalizat preluarea a zeci de magazine cedate în urma unei tranzacții de amploare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Paradă și festival de colinde în inima orașului
    Casa de Cultură a Sindicatelor din Oradea va găzdui marți, 9 decembrie, ediția a XIX-a a Festivalului de colinde „Noi umblăm a colinda”.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Primăria Oradea, între două scenarii fiscale pentru 2026. Creșteri temperate sau salturi de 80–150% la impozite și taxele locale
    Primăria Oradea a prezentat, în 5 decembrie, în cadrul unei conferințe de presă susținute de primarul Florin Birta și directorul Direcției Economice, Eduard Florea, proiectul detaliat al impozitelor, taxelor și tarifelor locale pentru anul 2026.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.