BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
10 sfaturi pentru profesori: Cum să sprijinim copiii cu hipoacuzie la cursurile online!

10 sfaturi pentru profesori: Cum să sprijinim copiii cu hipoacuzie la cursurile online!

la 20 October 2020 16:05 Reactualizat la: 20 October 2020 16:38

10 sfaturi pentru profesori: Cum să sprijinim copiii cu hipoacuzie la cursurile online!

20 October 2020 16:05 Reactualizat la: 20 October 2020 16:38
Odată cu tranziția rapidă de la cursurile tradiționale la cele online, elevii și profesorii din întreaga lume au trebuit să se adapteze din mers la un nou mod de învățare și predare.
Odată cu tranziția rapidă de la cursurile tradiționale la cele online, elevii și profesorii din întreaga lume au trebuit să se adapteze din mers la un nou mod de învățare și predare.

Trimite articolul

X

Participarea la orele de clasă online poate fi o adevărată provocare pentru elevii cu hipoacuzie. Vă prezentăm în continuare 10 recomandări pe care să le împărtășiți învățătoarei/ învățătorului sau profesorilor copilului dumneavoastră pentru a-l ajuta să dea randament la cursurile online.

[eadvert]

1. Stabiliți reguli de comunicare, pentru vorbitul pe rând și pentru participarea la clasa online care să îi vizeze pe toți elevii. Dacă mai mulți elevi vorbesc simultan, zgomotul de fundal va fi transmis prin microfoane sau se va produce ecou, făcând extrem de dificil pentru elevii cu hipoacuzie să urmeze lecția și discuția, să participe activ și să își mențină atenția. Oferiți cel mai bun mediu de învățare acustică pentru toți elevii, prin:

– asigurarea că doar o persoană vorbește, pe rând,

– dezactivarea microfoanelor atunci când nu sunt folosite,

– utilizarea opțiunii aplicației ridicați mâna atunci când solicitați participarea studenților și

-folosirea căsuței de chat și a ferestrelor de discuții separate.

Prin utilizarea acestor strategii veți reduce zgomotul de fundal, veți încuraja vorbitul pe rând, permițându-le în acest fel elevilor cu hipoacuzie să își concentreze atenția asupra vorbitorului principal. Astfel, aceștia vor înțelege mai ușor mesajul vorbit și vor putea participa la discuții și la activitățile interactive.

2.Semnalul audio slab și întreruperile conexiunii sunt frecvente online. Repetați și reformulați mesajele de la elevi dacă acestea sunt neclare sau dacă semnalul audio este slab, astfel încât toți copiii să poată auzi și înțelege ce se spune.

3.Copiii cu hipoacuzie folosesc adesea repere vizuale, precum expresia feței, citirea buzelor și gesturile pentru a-i ajuta să înțeleagă limbajul vorbit. Continuați să oferiți aceste repere suplimentare la cursurile online, păstrând imaginea video pornită pe tot parcursul predării.

4. Oferiți elevilor cu hipoacuzie acces la repere clare de citire a buzelor prin:

– poziționarea într-o cameră bine luminată, cu un fundal simplu,

– asigurarea că nu aveți umbre pe față,

– orientarea cu fața la cameră pe timpul vorbirii.

5.La fel ca în sala de clasă tradițională,utilizarea imaginilor și a altor elemente vizuale poate sprijini elevii hipoacuzici să urmărească mai ușor punctele cheie ale lecției. Elementele vizualele ajută la concentrarea atenției elevilor și susțin înțelegerea oferind informații suplimentare pentru a consolida mesajul auzit.

6. Scrieți informațiile importante pe parcurs pentru a-i menține pe elevi pe direcția lecției și pentru a vă asigura că au acces la toate informațiile cheie în cazul în care nu reușesc să prindă tot ceea ce s-a vorbit. Nu uitați să scrieți toate temele și sarcinile de lucru independente pentru elevi și a vă asigura astfel că înțeleg ce, cum și când să finalizeze activitățile suplimentare.

7.Clipurile video pot fi uneori dificil de auzit și de înțeles, mai ales în prezența zgomotului de fond. Dacă folosiți videoclipuri pe parcursul lecțiilelor, adăugați sau activați subtitrări. Acest lucru îi va ajuta pe elevii hipoacuzici să acceseze toate informațiile audio prezentate în videoclipuri.

8. Verificați frecvent că fiecare elev cu hipoacuzie a înțeles punctele cheie ale cursurilor. Faceți acest lucru punând întrebări deschise ca: „Spune-mi ce vei face acum în timpul tău de lucru independent?”. Este posibil ca la întrebări precum „Înțelegi?” să vi se răspundă cu „Da”, chiar dacă elevul nu a înțeles.

9. Încurajați elevii hipoacuzici din clasele dvs. să vă semnaleze dacă nu înțeleg, dacă nu au putut auzi ceea ce s-a spus sau dacă au nevoie de ajutor, clarificări și explicații suplimentare. Împreună cu elevul, stabiliți cel mai bun mod de a vă atrage atenția – fie că va scrie în chat sau că va folosi opțiunea ridică mâna. Dacă elevii știu cum să obțină asistență la cursurile online, sunt mai predispuși să o facă atunci când au nevoie.

10. Când este posibil, oferiți suport de curs în avans elevilor cu hipoacuzie. Glosarele de termeni cheie sunt utile pentru a explica terminologia care va fi utilizată în lecție, ajutând la înțelegere și participare.

Implementarea acestor strategii le poate permite elevilor cu hipoacuzie să beneficieze de mai multă independență în învățare și să fie mai încrezători să participe la lecțiile online.

Pe lângă împărtășirea acestor sfaturi cu învățătorul și profesorii copilului dvs., ca părinte sau îngrijitor, puteți:

-Discutați cu audiologul despre opțiunile de conectivitate pentru dispozitivele auditive ale copilului dvs. prin care se pot conecta la device-urile folosite pentru cursurile online (tabletă, laptop, desktop), care permit o audiție ușoară la dispozitive.

– Programați o întâlnire cu învățătoarea/învățătorul sau cu profesorii copilului dvs. pentru a discuta despre nevoile individuale ale sale la cursurile online, deoarece acestea pot diferi de sprijinul necesar în sala de clasă tradițională.

Mai multe detalii: http://audiologos.ro/2020/09/22/10-sfaturi-pentru-profesori-cum-sa-sprijim-copiii-cu-hipoacuzie-la-cursurile-online/

Advertorial! CH 10779

Trimite articolul

X
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Speranță de Sărbători: DJ-i Zu strâng donații pentru un orădean de 25 de ani, diagnosticat cu tumori osoase
    DJ-i Radio Zu au strâns suma de 25.882 de euro (58,8% din sumă) pentru Filip, un orădean care se luptă cu o boală necruțătoare.

    România

    Prețurile la carburanți vor crește din nou. Vezi cât va costa benzina și motorina începând cu 1 ianuarie
    Vacanța de iarnă începe cu vești bune pentru șoferi: prețurile la pompă sunt mai mici. Din păcate, această reducere nu va dura mult.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Fondurile pentru mașini cu motor termic din programul Rabla au fost epuizate
    Fondurile alocate prin Administrația Fondului pentru Mediu pentru Programul Rabla persoane fizice au fost epuizate joi, 18 decembrie seară. 

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Două proiecte ale Colegiului Tehnic „Traian Vuia” din Oradea au câştigat locurile 1 şi 2 la Concursul european DSIoT
    Câştigătoare sunt proiectele „Monitorizarea mediului înconjurător în peștera Vadul Crișului” şi „ Monitorizarea Familiilor de albine pe timpul hibernării”.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Supraimpozitarea continuă în 2026: zeci de clădiri și terenuri din Oradea, taxate pentru degradare
    Consilierii locali orădeni au adoptat, în ședința din 19 decembrie, un număr mare de hotărâri, peste 200, privind supraimpozitarea pentru anul 2026, aplicabile diferitelor categorii de proprietăți.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Colindul pe versurile lui Traian Dorz, „O, Sfânt Colind”, un dar muzical pentru suflet oferit de Florin Gherlea
    Piesa devine o punte între tradiția românească și sensibilitatea muzicală contemporană.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.