Proiectul educațional „Școala de Vară: Orientarea și Gestiunea Carierei” din Oradea a dat startul ediţiei a şasea. Este un proiect realizat de Asociaţia de Responsabilizare şi Dezvoltare a Tineretului din Oradea în care îi are ca parteneri pe: Asociaţia Firmelor Bihorene, Agenția de Dezvoltare Locală Oradea şi Universitatea Oradea.
Programul educaţional doreşte să îndrume elevi de liceu de clasele a X-a şi a XI-a spre ceea ce înseamnă orientarea în carieră, arătându-le care ar fi oportunităţile pentru ei din punct de vedere academic şi mai ales cum s-ar putea regăsi în mediul de bussines în funcţie de alegerile pe care le vor face în viitor. Şi cum în fiecare an, şcoala de vară a avut o tematică, anul acesta voluntarii de la Facultatea de Arte au mers pe „Întoarcere în viitor – istoria României în tematică underground – folk”.
Din 15 iulie şi până în 28 iulie, un număr de 105 elevi din județele Timiș, Arad, Bihor, Satu Mare, Brașov, Prahova, Bistrița, Alba și Sălaj au parte de activități de formare profesională și personală prin cursurile de orientare în carieră pregătite de psihologii parteneri ai asociației ARDT și training-uri pe zona de dezvoltare personală (comunicare, oratorie, leadership și teamwork) susținută de către studenții traineri ai Academiei de Training pentru Elevi, un program al Uniunii Studenților din România. În aceste cursuri şi training-uri aceștia își vor însuși abilități și competențe noi ce le vor fi de folos pe tot parcursul vieții. În prima săptămână au început cu o sesiune de trei zile de formare din punct de vedere al carierei, urmat de cursurile celor de la Academia de Training pentru Elevi.
Colaborare
În deschiderea şcolii de vară, care a avut loc la Facultatea de Ştiinţe Economice, Filip Barabas, preşedintele ARDT, a dorit să sublinieze faptul că dezvoltarea tinerilor, fie ei studenţi sau doar absolvenţi de liceu, ţine de o colabolare strânsă dintre mediulul de afaceri local, instituţiile publice şi mediul ONG-st profesional.
Radu Silaghi, directorul general al Asociației Firmelor Bihorene, le-a urat elevilor bun venit în comunitatea orădeană și le-a expus din partea mediului de afaceri cerințele pe piaţa forței de muncă, ceea ce se caută azi și ce se va căuta în viitor, ce înseamna să fii om de carieră sau antreprenor și cum să îţi urmezi visul prin pregătirea profesională în cadrul mediului academic din Oradea, ca mai apoi să îţi perfecţionezi abilităţile prin ofertele mediului de afaceri. Radu Silaghi a garantat interes 100% din partea companiilor orădene când vine vorba de a căuta personal calificat, personal pe care să îl pregătească în cadrul companiei și împreună să dezvolte plus valoare.
Alina Silaghi, directorul Agenției de Dezvoltare Locala Oradea, a susţinut o prezentare a ceea ce reprezintă ADLO pentru Oradea şi Bihor, de ce sunt atrase atât de multe investiţii aici și ce oferte de lucru sunt din partea mediului de afaceri din Bihor.
„Noi ne dorim tineri care să aducă plus valoare în companiile din Parcul Industrial Eurobusiness Park Oradea și sa fie un exemplu de urmat pentru toate generatiile ce vor urma”, a precizat Alina Silaghi.
Tânărul antreprenor şi autor al cărţii „Eşecuri de Succes”, Vlad Mocanu, le-a vorbit elevilor înscrişi în şcoala de vară cât de important este să îşi aleagă din timp o cale în viaţă, folosindu-se de propria experienţă din cadrul anilor de facultate. „Foarte puţine facultăţi sunt mai puţin competente ca altele din ţară, dar trebuie să alegi corect pe criterii foarte bine argumentate ca să îţi atingi potenţialul maxim în anii de studenţie”, a punctat Vlad Mocanu.
Săptămâna viitoare, participanţii vor merge în facultăţile alese de ei, pe baza testelor de caracter şi personalitate, aptitudini şi competențe, iar apoi vor merge în companii, tot pe profilul alegerilor lor. La finalul proiectului, Asociaţia de Responsabilizare şi Dezvoltare a Tineretului va posta fotografiile şi filmul realizat cu imagini din timpul desfăşurării Şcolii de Vară pe pagina oficială de facebook şi pe site-ul asociaţiei unde oricine va putea să vadă ce s-a realizat în acest proiect educaţional.
Citiți principiile noastre de moderare aici!