[eadvert]
Valoarea totală este de 128 de milioane de euro, inclusiv TVA. Din această sumă, valoarea fondurilor europene nerambursabile este de aproape 60 de milioane de euro. Diferența ar urma să fie asigurată dintr-un credit ce va fi contractat de Consiliul Județean Bihor în perioada următoare și din bugetele proprii ale județului Bihor, în următorii 3 ani.
În următoarea perioadă se vor evalua proiectele, iar în toamna acestui an ar urma să semnăm contractul de finanțare.
Lucrările sunt în curs de derulare la 3 centuri și la legătura dintre Tinca și Salonta.
Câștigătorul contractului pentru construirea centurii Biharia va fi desemnat săptămâna viitoare, iar lucrările ar trebui să înceapă în septembrie, anul acesta.
Licitația pentru selectarea unui constructor pentru drumul Padiș – Ic Ponor urmează să fie demarată luna viitoare.
Lungimea totală a drumurilor este de peste 73 de km, astfel:
- centura Oșorhei și drumul județean spre Copăcel, 5,8 km + 12,7 km;
- varianta ocolitoare Nojorid, 8,3 km;
- centura Sântandrei, 5 km;
- centura Biharia și drumul spre Paleu, 5,6 km + 3,1 km;
- drumul Padiș – Ic Ponor, 9,8 km;
- drumul județean ce leagă Tinca de Salonta, 23 km.
Centurile din zona metropolitană și legătura dintre Tinca și Salonta se vor finaliza până la sfârșitul anului viitor.
Drumul Padiș – Ic Ponor, ce va lega județele Alba, Cluj și Bihor, prin Apuseni, va începe anul viitor și se va termina în 2026.
Această rețea de drumuri va conecta localitățile județului Bihor cu rețeaua națională de drumuri și autostrăzi, fiind cel mai important proiect derulat pe drumurile județene în ultimii ani.
Lungimea totală a rețelei de drumuri județene modernizate va depăși 1000 de km.
Citiți principiile noastre de moderare aici!