Ca banii să ajungă mai repede la asociaţiile care se ocupă de COP şi de Registrul Genealogic, termenul de depunere a cererilor de plată va fi redus de la 30 la 20 de zile lucrătoare de la încheierea perioadei pentru care se solicită sprijinul.
Aceste prevederi sunt cuprinse într-un proiect de HG pentru modificarea şi completarea HG 1179/2014. Crescătorii de animale pot trimite sugestii către MADR pentru modificarea actului normativ până pe 22 februarie 2016.
Conform documentului, suma alocată pentru plata ajutoarelor de stat în anul 2016 este de maximum 32 milioane lei, din care 18,5 milioane lei pentru speciile taurine, bubaline, porcine şi ecvine, respectiv 13,5 milioane lei pentru speciile ovine şi caprine. Banii se asigură de la bugetul de stat, în limita prevederilor bugetare aprobate MADR pentru anul 2016.
Suma alocată pentru subvenţionarea de la bugetul de stat a serviciilor de COP şi RG în perioada 2015 – 2020 este de maxim 759,25 milioane lei.
Termen redus
Cererea de plată a ajutorului de stat pentru serviciile de întocmire şi menţinere a Registrului Genealogic al rasei se poate depune lunar/trimestrial, conform opţiunii menţionate în cererea iniţială, la centrele APIA. Cum termenul de depunere a cererii de plată de 30 de zile lucrătoare de la încheierea lunii/trimestrului pentru care se solicită ajutorul de stat întârzie mult efectuarea plăţii, iar prestatorii întâmpină dificultăţi în asigurarea resurselor financiare pentru efectuarea serviciilor, se impune reducerea acestui termen de la 30 la 20 de zile lucrătoare, motivează MADR o primă modificare.
Prin excepție, pentru luna ianuarie 2016, cererile de plată a ajutorului de stat pentru serviciile de întocmire şi menţinere a RG se vor depune în 20 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Având în vedere numărul mare de beneficiari ai serviciilor pentru care se acordă ajutorul de stat, după consultări cu reprezentanţii asociaţiilor de crescători de animale, MADR a decis simplificarea documentaţiei care însoţeşte cererea iniţială de plată. Astfel, la cererea iniţială nu vor mai trebui ataşate contractele de prestări servicii încheiate între prestatori şi beneficiari.
Potrivit proiectului de HG publicat de MADR, cererile vor fi depuse însoţite de mai puţine documente.
O altă modificare priveşte suplimentarea informaţiilor din lista microîntreprinderilor şi întreprinderilor mici şi mijlocii beneficiare ale serviciilor de RG.
Astfel, lista microîntreprinderilor şi întreprinderilor mici şi mijlocii beneficiare ale serviciilor de RG, avizată de ANZ, care va cuprinde: denumirea întreprinderii, adresa, CUI/CIF/CNP, după caz, codul CAEN, numărul unic de identificare a întreprinderii la APIA, numărul contractului de prestări servicii încheiat între prestator şi beneficiar, rasa şi numărul de animale care fac obiectul serviciilor, numărul de angajaţi şi cifra de afaceri, iar în cazul întreprinderilor noi se va menţiona „întreprindere nou-înfiinţată”
Citiți principiile noastre de moderare aici!