bihon.ro Web analytics

Aeroportul Oradea prinde iarăși aripi. Ryanair a pus biletele în vânzare

De Călin Corpaș
Reactualizat la:

Aeroportul Oradea prinde iarăși aripi. Ryanair a pus biletele în vânzare

Aeroportul Stansted de lângă Londra - o bază Ryanair, pentru relația Oradea - Londra. Foto: EPA
Reactualizat la:
Londra – Stansted, Milano – Bergamo, Dusseldorf Weeze și Bologna sunt cele patru destinații cu care Ryanair revine pe Aeroportul Oradea, din februarie. Dusseldorf nu apare în ofertele aeroporturilor vecine.
Scris de Călin Corpaș - Londra – Stansted, Milano – Bergamo, Dusseldorf Weeze și Bologna sunt cele patru destinații cu care Ryanair revine pe Aeroportul Oradea, din februarie. Dusseldorf nu apare în ofertele aeroporturilor vecine.

Se încheie 2020, unul dintre cei mai catastrofali ani pentru aviația civilă, la nivel global. Un an în care speranța companiilor aeriene a fost reaprinsă prin ajutoarele de state promise de Guvernul României, prin intermediul aeroporturilor, ale căror cifre de trafic au fost puternic afectate de restricțiile generate de pandemie. Pentru Aeroportul din Oradea, nu doar 2020, ci și 2019 a fost un an catastrofă, după ce în 2018 Ryanair hotărâse să își suspende, gradual, cursele pe care le deschisese, spre Londra – Stansted, Bergamo – Milano, Barcelona, Dusseldorf – Weeze și Memmingen – Munchen Vest.

În a doua parte a anului 2020, Comisia Europeană a aprobat schemele privind ajutoarele de stat acordate de Guvernul României, în valoare de peste 5 milioane de euro, pentru aeroporturile locale viabile pe relațiile externe de linie, cu curse între 200.000 și 3 milioane de pasageri pe an. În această situație se află aeroporturile din Cluj, Timișoara, Sibiu, Iași, Bacău și Craiova.

Zboruri subvenționate local

La Oradea, autoritățile locale au luat aceeași decizie, pentru a impulsiona renașterea aerogării orădene, care în ultimii doi ani a trăit doar din destinația București, și aceasta rarefiată, respectiv prin cursele charter estivale. Banii nu au putut fi accesați de la Guvern, de vreme ce Aeroportul Oradea a rămas internațional mai degrabă doar cu numele, în ultimii doi ani. În această situație, Primăria Oradea a aprobat un sprijin de 1 milion de euro de care ar urma să beneficieze Ryanair, dacă își va relua operațiunile de la Oradea. Între timp, s-a schimbat și conducerea la Aeroport, director general devenind Răzvan Horga, iar președinte al Consiliului de Administrație este Mihai Jurca, noul city-manager al Oradiei. Ambii conduc, deocamdată, cu titlu interimar.

Inițial, zborurile Ryanair de la Oradea trebuiau să debuteze în luna decembrie, însă pe fondul evoluției epidemiologice, ce a antrenat măsuri restrictive suplimentare, s-a considerat oportună amânarea începerii zborurilor pentru finalul lunii februarie 2021. Cu atât mai mult cu cât, se știe, lunile ianuarie și februarie sunt considerate a fi cele mai slabe din an, pentru companiile comerciale aeriene. De altfel, inclusiv pe aeroporturile Cluj și Timișoara Wizz Air a suspendat anumite destinații, în lunile ianuarie și februarie.

Aflat la o oră distanță de Palatul Buckingham, Stansted London Airport (STN) este o bază deservită de Ryanair. Din februarie, va reapărea și destinația Oradea, dacă nu apar modificări.
Foto: EPA

În schimb, pare că Ryanair se ține de cuvânt, în relația cu Aeroportul Oradea, Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor, administrate acum de tandemul Bolojan – Birta, ce și-a asumat reluarea curselor internaționale de la Oradea, în campania electorală din alegerile locale desfășurate în septembrie.

Biletele de avion din și spre Oradea sunt acum puse în vânzare pe portalul Ryanair. Destinațiile Milano – Bergamo, Bologna (Italia) și Dusseldorf – Weeze (Germania) sunt disponibile de la Oradea începând cu data de 22 februarie, în timp ce cursa Londra Stansted – Oradea – Londra Stansted debutează în 23 februarie. Toate destinațiile au o frecvență bisăptămânală. Duminică, 27 decembrie (ora 18), biletele se vândeau la prețuri foarte atractive, ce porneau de la 14,99 euro. Desigur că, în această perioadă, condițiile de călătorie sunt cu totul speciale și ele pot suferi modificări de la o săptămână la alta. Condițiile de călătorie către Marea Britanie, Italia și Germania pot fi consultate pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe (https://www.mae.ro/travel-conditions).

De subliniat faptul că Oradea va oferi o destinație pe care Clujul și Timișoara nu o oferă. Este vorba despre Dusseldorf – Weeze, pentru una dintre cele industrializate zone ale Europei, Regiunea Ruhr – Rin. Aeroportul Weeze, operat de Ryanair, se află chiar pe granița germano-olandeză, între orașele Eindhoven, Dusseldorf și Dortmund. De asemenea, aeroportul Stansted din Londra nu este oferit de la Timișoara, de unde zboară doar Wizz Air, pe relația Luton.

Clujul rămâne lider detașat

În ceea ce privește aeropoturile din Cluj și Timișoara, în ciuda pandemiei se manifestă un trafic de zbor destul de consistent. Mai cu seamă la Cluj, care rămâne cel mai aglomerat aeroport transilvan, chiar și în vremuri de pandemie. Aeroportul „Avram Iancu” din Cluj beneficiază de operatori aerieni diversificați, precum Wizz Air, Lufthansa, Turkish Airlines, Ryanair, Blue Air și, desigur, Tarom. De asemenea, de la Cluj se zboară și în regim cargo, către Timișoara și Budapesta (Swift Air), respectiv către București Otopeni și Koln (Cargo Air).

Merită precizat, totuși, că operatorul privat maghiar Wizz Air rămâne, de departe, principalul furnizor de destinații low-cost pentru aeroporturile din România, oferind, în continuare, o paletă diversificată. Din păcate, de-a lungul anilor Wizz Air nu s-a arătat interesat și de Oradea, câtă vreme compania are o bază pe Aeroportul Debrețin, aflat la circa 80 de kilometri de Oradea și, deci, interesat să capteze spre Debrețin călători din județele românești de pe graniță: Bihor, Satu Mare și, măcar parțial, Arad.

34 de destinații apar ca posibile de la Cluj, conform portaului Wizz Air, chit că o parte din acestea vor fi suspendate în lunile ianuarie și februarie, sezon cunoscut ca fiind unul slab, în aviația civilă comercială. Este vorba, în principal, despre destinațiile din Italia și Germania. De asemenea, unele dintre aceste destinații vor fi disponibile efectiv abia în sezonul cald.
Amintim câteva destinații Wizz Air de la Cluj: Paris-Beauvais, Londra – Luton, Dortmund, Milano-Bergamo, Bruxelles – Charleroi, Zaragoza, Birmingham, Frankfurt-Hahn, Barcelona, Basel – Mulhouse – Freiburg, Eindhoven, Valencia, Bologna, Memmingen – Munchen Vest, Madrid, Malmo, Nurnberg, Lyon.

Dacă Wizz Air oferă aeroportul Londra – Luton, Ryanair oferă Londra – Stansted și de la Cluj, deja operațional, însă și de la Cluj ruta Stansted va fi sistată între 10 ianuarie și 1 februarie. Între timp, de la Cluj Blue Air defilează cu Dublin, iar Turkish Airlines oferă Istanbul. De asemenea, Lufthansa oferă Munchen – principalul său hub.

Desigur, cel puțin destinațiile operate de Wizz Air de la Cluj oferă o frecvență superioară, unele rute urmând să fie deservite chiar zilnic, după încheierea sezonul rece. Aceasta, desigur, în condițiile în care pandemia nu va încurca planurile operatorilor aerieni…


Wizz Air a ocolit Oradea din cauza apropierii de Debrețin, însă zboară din Cluj și Timișoara și în condiții de pandemie
Foto: EPA

Unde se zboară din Banat

Pe lângă Wizz Air, Aeroportul din Timișoara beneficiază de un parteneriat cu Eurowings, pentru destinația Stuttgart, respectiv Lufthansa, pentru Munchen. Și pe malurile Begăi, tot Wizz Air este principalul operator pe destinații externe. O situație oarecum similară cu cea a Clujului doar că, prin comparație cu „capitala Ardealului”, din Banat destinațiile sunt mai puține. Totuși, și din Timișoara sunt disponibile Paris Beauvais, Dortmund, Karsruhe/Baden-Baden, Memmingen/Munchen Vest, Bruxelles Charleroi, Bari, Bologna, Milano – Bergamo, Roma Ciampino și Fiumicino, Veneția Marco Polo și Treviso, Barcelona El Prat, Madrid, Valencia și, desigur, Londra Luton. La fel ca la Cluj, o parte din aceste zboruri sunt suspendate pentru circa 6 săptămâni, în timpul „sezonului mort”, din ianuarie – februarie.

49 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Zburatoru' says:

    Unii o loveati in cap acum o saptamana cu tot felul de acuze .
    Cum ca actualul sef al C.J. , Bolojan , nu aduce peste noapte marile conpanii aeriene care sa opereze curse aeriene internationale de pe Aeroportul din Oradea.
    Acum cred ca va aplecati si incercati sa vi-o s…..i singuri.
    Doar ca aveti sculele scurte chiar si atunci cand va sunt sculate.
    Trebhie sa vi le taie cineva si sa vi le aseze in palma ca sa reusiti ca sa vi le s….i!
    Rahati de postaci PSD-isti!
    Voi , cei ce ati sustinut si ati votat timp de atatia ani pe acei ordinari ce au fugarit toate companiile aeriene care inca mai operau de pe Aeroportul din Oradea .
    Acum o frecati la rece de ciuda .
    Fuck off !

    • cititor says:

      Si ce a facut? A dat o firmei privata 800.000 euro ca sa faca 8 curse pe saptamana care nu o sa fie rentabil pt ryanair, ca sunt acele curse ce nu au fost rentabile si cand nu a fost pandemia… firma a primit ajutor de la Bolojan sa supraviteasca pandemia, cand se termina banii si termenul care a garantat firma ca o sa faca cursele stai linistit ca o sa pleaca din nou de la Oradea… avem aici Debretinul, Clujul si Timisoara, cursele rentabile sunt deja operate acolo, cu destinatii cu care vine Ryan nu o sa fie ocupat avionul nici la jumatate… citeste comentarii pe facebook, ce destinatii ceri oamenii, fix ce sunt la Debretin si Cluj…

      • Rozi says:

        Pina nu au fost curse era o problema ptr.toti , ca de ce nu sunt.
        Acum se semneaza contracte, vor fi zboruri, vor veni si alte companii, dar pe voi va mananca in fund ca li s-au dat bani ca sa vina si sa opereze de pe aeroportul nostru.
        Chiar ?!
        Voua cand va e bine ??

      • Anti-snobi says:

        Nu ma mir ca ti-e ciuda ember…dupa cum scrii de corect romaneste e clar ca faci parte din minoritatea de dincolo de frontiera. Du-te tu la Deb daca ti-e mai bine si te unge la suflet ca-ti vorbeste in limba ta materna…noi acceptam ca acest CJ sa acorde un ajutor de stat de 800.000 unei firme private numa sa nu mai umplem buzunarele ungurilor.E bine asa? Cum naiba nu esti tu noul Nostradamus de stii ca nici la jumate nu vor fi pline avioanele. Aloooo,nu-ti mai lua informatiile din comentariile de pe fb ca asa maine o sa vedem inteligenti ce vor cere curse Oradea-Miami la 4.99 euro.Iar banii nu se termina baratom…din 2021 CJ va acorda ANUAL 500.000 companiilor ce vor zbura de la Oradea pt acoperirea taxelor aeroportuare (nu pt altceva).

        • Gheorghe says:

          …mai Nostradamus de Oradea tu stii deja ca din 2021 CJ va acorda 500 000 companiilor ce vor zbura de la Oradea !? Esti cumva responsabil cu bugetul CJ ? …,,noi acceptam ,, ca acest CJ…! Care noi ? Vorbeste doar in numele tau nu baga si pa ceilalti in aceeasi oala , fiecare poate avea parerea lui si daca respectivul este si el din Oradea nu veni cu aceste texte deja invechite si mucegaite in capul celora ca tine cum ca nu mai umplem buzunarele ungurilor ! Sa asteptam sa decoleze acele avioane promise si apoi mai vedem ! Pana atunci raman doar vorbe asa ca poti tine clontul inchis !

          • Anti-snobi says:

            Gura mica Ghitzuca… Guralivule-“Noi”…da noi,nu hateri ca tine si ca ala de mai sus.Capul ala sec al tau a explodat ca ti-am atacat neamurile migratoare?Ciocu’ mic Gheorghita,cei ca tine cu deficienta mintala nu au acces in avioane asa ca te agiti degeaba.Inchide mufa ca puti

        • deal says:

          Mai ember subventionarea si ajutorul de stat pt firmele de transport aerian sunt interzise ( vezi de ce a falimentat Malev si mi se pare si Swissair).S-a facut o exceptie acum din cauza pandemiei ce a lovit puternic acest sector ,pt o singura transa si cu limata de suma aprobata/ /platita de CJ.Si apropo nu Bolojan plateste din banii lui pusi deoparte de la vanzarea abc ului din Alesd ci sunt bani publici din contributia tuturor.

          • Goghitel says:

            Swissair falimentar? Tu esti mai prost decat prevede prospectul de la noviciok. Putin te-ar iubi mult sa mergi langa el.

        • cititor says:

          pai, eu am vorbit despre Ryanair si nu despre subventia… vine aici Ryanair ca acuma cu pandemia n-are profit si aici primeste niste banuti si face cursele ACELEA care nu a facut profit si inainte de pandemie si a plecat de aici. Ryanair vine acuma aici ca sa primeasca subventia dupa aceea o sa pleaca cum a plecat si ultima data, asta e adevarul… si ar fi frumos sa lasati odata cu anti-maghiari deja, ca multi dintre romani merg la Debretin – probabil inclusiv si tu – ca sa mearga undeva cu avionul, fiindca ce destinatii o sa avem din Oradea pt MAJORITATEA oradeniilor / bihoreniilor care lucreaza in afara tarii nu e alternaativa, fiindca ex Weeze care e langa Dusseldorf e foooarte departe pt majoritatea romaniilor cei care lucreaza in Germania…
          N-am nicio problema ca Bolojan a ajuta pe Ryanair cu bani ca sa vine cu curse, dar atunci daca platim bani pentru o firma sa faca curse pentru NOI, atunci ar trebui sa faca primaria / CJ-ul un sondaj ce fel de curse ar fi rentabile pentru oradeni / bihoreni, dar cum am obisnuit deja cu Bolojan, parerea cetateanului nu conteaza, numai sa plateasca taxele si firmele de casa o sa faca totul cum vor ei… vezi proiectul de amenajare a piatelei ce v-a fi facut peste parcarea Indepedentei, pana nu a fost scandal ca de ce a castigat proiectul bucurestean n-a fost in intentia primariei sa faca un sondaj, cum a fost vorba ca o sa fie de exemplu si cu culoarea tramvaielor / autobuselor, etc.
          Fiindca langa noi e 3 aeropoarte mari, cu zeci de curse regulate, noi ar trebui sa atragem curse unde am avea si calatori, degeaba bagam iarasi aceeasi destinatii unde nu a fost rentabil nici inainte de pandemie, nu cred ca trebuie sa fi Nostradamus sa zici acuma ca in pandemie / dupa pandemie fix in acele 4 destinatii vrea sa mearga toata lumea…

          Sau alta idee… ar trebui verificat in 3-4 luni cursele pe cele 3 aeropoarte vecine calatorii care au mers din judetul Bihor unde au mers, care a fost destinatia si sa facem concurenta pentru destinatiile aceea, daca platim o firmei privata o gramada de bani sa faca cursele, macar sa faca cuse unde vrem noi, nu unde vrea firma…

          • Anti-snobi says:

            “Cititor”,sa ne-ntelegem bine de la inceput…nu am treaba cu tine personal dar gresesti. Crezi ca cei de la Ryanair nu au facut aceste studii inainte de a lansa aceste curse de pe aeroportul Oradea? Nu uita ca marea majoritate a curselor isi luau zborul cu 70-80% din capacitatea aerobnavelor minim.Cursa de Milano-Bergamo era vesnic plina.Iar asta e un lucru foarte ok si nu o zic eu. Am fost de cateva ori sa iau sau sa duc pasageri,inaintea plecarii parcarea era plina si nu doar cu masini de BH ci inclusiv din judetele invecinate si,spre surprinderea mea,de fiecare data am vazut inclusiv numere de H. Nu sunt anti-maghiar,nu am nimic cu ei dar prea le tii partea. Nu uita ca vechiul presedinte CJ era din tabara UDMR,un neica-nimeni care a facut totul pt a pune bete-n roate aeroportului oradean.Nu uita dezvaluirile fostului director al aeroportului in care a zis clar ca-si depunde demisia in urma interdictiei primite de Consiliul Aeroportului de la Pasztor Sandor de a discuta cu Wizz si Ryanair.
            Pe de alta parte aceste curse nu cred ca se adreseaza romanilor care muncesc in zonele unde se va zbura (aia merg si poate revin peste o jumate de an sau mai mult) ci mai ales celor care merg in city break sau la rude,prieteni,cumparaturi.Weeze din cate stiu e la frontiera dintre Germania si Olanda,cred ca asta s-a luat in calcul,nu s-a ales destinatia doar pt Dusseldorf sau Dortmund-care tu zici ca e departe desi e la o ora distanta-cam cat de la Oradea la Debrecen).Stai linistit ca statistici au cei de la Ryanair,nu cred ca le poate impune CJ unde sa zboare,acolo cred ca intervine acceptul aeroportului de destinatie (orar de zbor,poarta libera,pista libera la ora dorita etc).Multi am vrea sa se zboare macar la Paris,Munchen,Amsterdam sau Zurich dar nu cred ca depinde doar de CJ Bihor si de compania aeriana. Plus ca-n vremea asta de pandemie cand ajungi la destinatie si probabil esti tinut in carantina 10-14 zile,nu prea cred ca vor zbura multi.

          • oradean says:

            @Anti-snobi
            Pai si asta a zis si ‘cititor’ ce ai zis in ultimele fraze… Ryanair e o firma de low cost, se opereaza cu baze unde nu trebuie sa plateasca, de aceea are si destinatii ce are, cand wizz are baza ex la Luton si nu Stansted sau in loc de Brussel, Berlin, etc are un Weeze si ei au facut statisticiile si au plecat de aici ca au vazut ca nu merita pentru ei. Acuma vin inapoi fiindca orice cursa pt ei e o pierdere si subventia CJ-ului e o mana de ajutor. Daca mergi la aeroportulul din Debretin jumatatea masiniilor au numere din RO si au si microbuse din Oradea, fiindca au destinatii mai ok, si mai bine merg oamenii la Debretin cu autobus, cu masina ca iese mai ieftin decat sa mearga in UK sau in Germania 100-200km…

            Din pacate ORM-ul e dezavantajat foarte tare cu Debretin + Cluj + Timisoara. Debretin + Cluj are wizzul, cel mai mare companie low cost din regiune si Lufthansa cu conexiune la Munchen de unde poti sa zbori oriunde, cand noi putem sa atragem un Ryanair irlandez care vede numai aeroportul nostru pana are profit, deci cand se termina subventia iar o sa raman din pacate cu Taromul nostru

        • Heisenberg says:

          Anti snob, sper ca tu sti ca vorbesti si de bani noștri? Eu inteleg ca mai sânteti multi frecatori de hanfau a lui Bolojanes dar chiar este cam mare prostie sa sustii firme străine si la noi in Oradea au dat faliment o grămadă de firme si întreprinderi dar na ce va doare pe voi in pula doar voi aveti salari nesimtite acolo la primărie Nu i asa anti snob?????

          • oradean says:

            Foarte bine punctat… cand cumparam tramvaie de la Arad atunci “sustinem economia romana”, dar subventionam in pandemie o firma irlandeza numai sa avem si noi ceva curse externe cand toata lumea ii frica sa iese din tara, dar sigur toata lumea vrea un city break in Weeze acuma cand foarte multi in bihor au pierdut locul de munca din cauza pandemiei, dar nah noi ne trebuie cursele respective ca ce ma ca eu trebuie sa merg la Debretin sau la Cluj unde am oricum mai multe variante de destinatii…
            Hai ca avem nevoie de aeroport, ca ce zice vecinul ca io ca roman ma duc la hunguri la aeroport ca avem 3 aeropoarte mai mare in raza de 150km, ce nu are nici un oras in RO, cu gandul asta de ce nu vrea si Arad aeroport cu curse externe… ba mai mult, Ungaria are 2 aeropoarte mari cu curse externe, Budapesta si Debretin, dar nu cred ca ungurii plang ca trebuie sa mearga pana la Budapesta de unde poate sa mearga oriunde in lume.

            Si repet, n-am nicio problema ca subventionam o firma irlandeza ca sa vine la noi cu curse, dar nu in mijlocul pandemiei ca banii aceea am putea folosi pentru economia noastra sa nu mai pierde cineva locul de munca, etc

          • Anti-snobi says:

            Te inseli…nu am fost bugetar si sper sa nu fiu nevoit sa ajung. In pwla nu ma doare pt ca nu are de ce…dar macar am purtat o discutie civilizata cred cu cei de aici,iar ei si-au expus punctul de vedere fara cuvinte de genul… Atata poti…ura fata de Bolojan ma face sa cred ca esti frustrat rau ca nu a castigat altul CJ-ul…Nu o va face nimeni atata timp cat Bolojan va candida. Bati campii rau amice

          • Anti-snobi says:

            @Oradean…Arad vrea curse straine dar nu poate sa le atraga…aminteste-ti ca acum vreo 5-6-7 ani se zbura la Milano.Nici la Bucuresti nu se mai zboara de acolo… De acord cu pandemia,asta am zis si eu ca ar putea fi amanat contractul pana se vor stabiliza lucrurile dar nu sunt de acord sa metrg la Deb cand am in orasul meu un aeroport nou,o pista de zbor noua…Pt ce au mai fost facute? Sa mergem tot in H? Banii adusi de aeroport la bugetul local nu sunt buni? Turismul nu este promovat avand un aeroport functional chiar in orasul tau? Chiar vrei sa faci 2 ore pana la CJ si inca una jumate pana la Milano cand poti sa faci doar o ora jumate in total? Cursele acelea erau pline (clar in pandemie nu vor fi dar scapam la un momet dat).Iar daca s-au dat 800.000 unei companii irlandeze care e problema? Era mai ok sa ii dea la Blue Air? A fost publica informatia cu cursele de pe aeroportul Oradea,daca nu si-au manifestat interesul romanii,atunci sa nu mai dam nimanui banii aia? Sau mergem pe ideea Daca nu e romanesc nu e bun? Sa nu uitam un lucru (apropo ca Ryanair opereaza doar unde nu tre sa plateasca ziceai-Total Gresit),Ryanair e cea mai mare companie low cost din Europa,ma indoiesc ca nu platesc nicaieri. Weeze e hub Ryanair intr-adevar,dar asa cum is ei au depasit la numărul de pasageri și profit toate companiile aeriane, inclusiv cele ce nu sunt low-cost.Hai sa-i alungam ca doar nu dam 800.000 unor straini.Daca nu vin romanii,demolam aeroportul Oradea si facem blocuri?

        • loll says:

          cum le stii tu pe toate todeauna si ii pui pe toti la punct… iar ti-ai gasit alt nume postache stupid ?

      • Bro says:

        Cum ii cu intr-ajutorarea aeroporturilor? Numa Oradea a primit dreptul de a subventiona ? Ia baga un ochi la link-ul asta…scuze dar nu stiu magyar ca sa ti-l trimit in limba ta dar cred ca atata engleza ar trebui sa stii. 1.000.000 euro pt Debrecen? Dar nu e nevoie domnule “cititor” pt ca la aia merge totul struna,nu? Cred ca o sa si refuze schema de ajutorare,doar merg romanii sa zboare de la Hungaria.Ia viteza cu rautatile de pe site-ul asta si scrie pe dehir.hu … Acolo iti afli neamurile.
        https://debrecentoday.com/debrecen-airport-receives-extraordinary-state-support-due-to-covid-19-8049/uncategorized/

        • deal says:

          Vad ca nu magyar nu stii dar nici engleza nu prea prea.In articol scrie de ajutor de stat acordat AEROPORTULUI (for the operation of Debrecen Airport) nicidecum pentru subventionarea curselor (desi momentan acest lucru se permite de catre UE ocazional datorita pandemiei)

          • Bro says:

            “Deal”…ia reciteste prima propozitie:”Cum ii cu intr-ajutorarea aeroporturilor?”.Cine s-a referit la curse sau bilete? Te-a depasit limba romana cred…Pe mine engleza nu m-a depasit deloc,se pare cu unu din noi doi nu a inteles ce am scris si nici ceea ce scrie in articol.Nu sunt eu ala.Ma refeream ca zboara romanii de la Deb atat de multi incat se fac incasari mari si nu mai e nevoie de milionul ala ca ajutor. Acuma am si tradus din romana in romana,ai inteles treaba?

    • Adi says:

      Cand se termina subventia se termina si cursele

      • drop says:

        daca zburtam destul poate raman cele profitabile. iar daca le folosim in continuare pot aparea si altele

        • dezvoltatuldezvoltarii says:

          Pai hai sa obligam lumea za zboare!
          “Cu votul majoritar al consilierilor pnl”
          Impozit majorat 500% la cei ce nu isi iau bilet de avion! Trebuie sa sprijinim fanteziile piticului. Nu se poate, dezvoltarea trebuie sa continue cu orice pret!

          • Bro says:

            Si va continua,in ciuda idioteniilor debitate de unii dintre voi

          • drop says:

            dezvoltatuldezvoltarii, nu te obliga nimeni la nimic, dar daca vrei neaparat vacante in strainatate mai bine incearca niste zboruri din oradea. sau pe tine te obliga de la debrecen!?

          • dezvoltatuldezvoltarii says:

            drop, din contra, nu voi zbura nici de pe oradea nici de pe deb. Pur si simplu nu sufar de boala numita turism, boala care a raspandit covidul in lume. Fara imbecilii astia care se plimba de colo colo fara rost, arzand tone de cherosen pentru “vacante”, nu ar fi nici pandemie, nici incalzire globala.
            PS: nici la terasele din centru nu am consumat, si nici nu voi consuma vreodata.
            PS2: Zici ca nu ma obliga. Pai nu m-a intrebat nimeni daca vreau sa fie dati cei 800k euro unei firme private. Si aia sunt din banii nostri ai tuturor. Pentru astfel de afaceri cresc imozitele si taxele de la an la an in metropolisul megadezvoltat.

          • ivancea florin says:

            Buna idee cu 500%, a trecut un an cu suprainaltarea cladirilor din centru, dar nu vad zgarie nori. Din cacat nu faci zbici, pana vom avea cele mai mici salarii si nu vom fi un oras puternic economic, degeaba dai cu biciul pe sarmanii de oradeni sa iti sustina megalomaniile .

          • drop says:

            nu zici rau, dar sa nu fim ipocriti (o boala cel putin la fel de mare ca turismul). oradenii isi doresc zboruri chiar daca nu zboara. ca nu zbori tu, ca marea majoritate, asta este. altii nu foilosesc internetul si nu ti-ar placea ca ei sa te numeasca imbecil.

      • antiprosti says:

        Multi stiu, putini pricep, unii naivi deja sunt in extaz pe aici cum au auzit de niste zboruri. nu cred ca navetiștii capsunari vor putea mentine zborurile din Oradea pe un termen lung…

    • deal says:

      PT GOGHITEL Poti vorbi frumos sau daca esti prost trebuie sa urli catre altii? Daca poti butona macar un google inainte sa vorbesti treci ” swissair bankruptcy” si vezi sutele de rezultate.Daca e greu uita un articol:https://www.swissinfo.ch/eng/ex-airline-row_court-dismisses-case-against-14-ex-heads-of-bankrupt-swissair/44028144
      Si bineinteles e vorba de firme de stat unde statul vroia sa acorde ajutor pt salvarea societatii si nu avea voie ( Malev rascumparat de la Alitalia si Swissair de stat in 2001).

    • deal says:

      Pai chiar articolul pe care il comentezi s-a referit la subventionarea biletelor,la care la randul tau scrii ca: “NUMA” Oradea a primit dreptul de a subventiona (esti tare cu depasitul lb. romane).Daca nu te refereai la subventie bilete erai offtopic ,compari mere cu pere. Eu am citit in engleza articolul dat de tine ,tu nu stiu ce ai citit si in ce engleza ca si romana scrii cu “numa”.”There is currently no scheduled passenger traffic at the airport” cat despre afirmatiile tale ca zboara romanii de la Debrecen si alte afirmatii zacusca facute de tine.Doar asa din articolul tau pe care ai inteles mult mai bine domnule “numa”.

  2. Un oradean says:

    Bilete pt.Oradea ,Binș cu escala la Birtin nu aveti ?

  3. Needucat says:

    “Aeroportul Oradea prinde iarăşi aripi”
    De care?De pui de la KFC?

  4. Orădeanul says:

    Dacă s-ar deschide curse de pe aeroportul Oradea spre Paris și Munchen cursele wyzzer de pe Debrețin aproape sar închide. De ce ? Pentru că pe rutele astea 2 majoritatea oamenilor sunt români..

    • Monica S says:

      Corect !!! Poate in viitor. Alea ar fi curse nu doar pt cei care merg la munca ci si pt un weekend intr-un alt oras.

    • Mihai P says:

      Asa e,s-a format deja o coada imensa la usa Geniului (Paris,Londra Frankfurt etc)care au venit cu cadouri sa nu-i bage Bolo in faliment

  5. florin says:

    Deci Clujul si acum pe pandemie are 34 de curse! vreau sa vad cand vom avea si noi macar jumate din cate are Clujul acum. Dar nu subventionate

  6. cornel says:

    Voi chiar credeti ca capsunarii si stergatoarele de funduri cu doua zboruri pe an reusesc sa tina aeroportul functional. Sper ca acum o sa realizati ca nu betoanele aduc putere economica si bunastare. Nu alea umplu buzunarul oradenilor. Sau miile de sclavi din zona borsului ce lucreaza pe salar minim aia vor zbura cu avionul?

  7. Mihai P says:

    Cred ca ne certam degeaba,indiferent ce vrea Bolojan sau ce nu vor altii,aeroportul nostru are limitarile lui,din cauza pistei foarte scurte.Visam sa facem concurenta Clujului,Timisoarei sau ungurilor…Aminti-va de patania lui Tiriac cu “vanatorii” lui,si acum au cosmaruri bosorogii aia cand aud de Oradea.Si daca punem la socoteala ca din Marghita ajungi la Debretin cam in acelasi timp ca la Oradea,treaba-i terminata.
    E usor sa fi patriot(chiar si local) pe banii altora,dar cand e vorba de buzunarul propriu treaba se cam schimba.Cine contesta asta,sa se uite cite numere de masini cu HU sint in parcarea de la Kaufland Borsului sau sa-l intrebe pe Cristi Borcea unde si-a tinut ultima nunta

    • Orădeanul says:

      Măi desteptule; nu ești bine informat. Pe aeroportul Oradea pot ateriza ori ce avion. Pistă ca în Oradea nu au multe aeroporturi din țară. Pe Cluj Napoca, ție groază să aterizezi.e foarte rea pista, dar nici Debrețin nu e m-ai grozavă.

  8. drop says:

    hai sa nu ne cacam pe noi si sa acceptam faptul ca ni se ofera o noua sansa pt a avea zboruri. sunt doar cateva dar le avem! conteaza ca avem concurenta mare, dar concurenta avem in orice. bine ca nu va cacati pe voi sa ziceti ca noua NU ne trebuie salarii mari pentru ca exista deja salarii mari in cluj. si ce plm daca exista salarii mari in cj? aici nu vreti? la fel si cu zborurile. ce daca exista deja zboruri in cluj? aici nu vreti? nu toti suntem asistatii pwlii. investitorii vor si aeroport international in orasul in care investesc. cata ipoctizie si hatereala exista in voi? nu va e rusine ma? nu ati parasit niciodata velenta? cum vreti sa atrageti creiere daca nu prin investitii? cine o sa vina sa dea salarii mari pentru idioti ca unii care nu vor nimic in oradea? vreti sa ramaneti sefii prostilor? va e frica de oameni competenti si cu pretentii? va plac asistatii sociali care n-au nevoie de zboruri?

    • drop/ghost says:

      Ce limbaj de nonasistat social ai…
      Se vede ca ai zburat mult, o fi de la lipsa de oxigen la mare altitudine.
      Cat despre salarii tocmai aici e buba. Sunt mici in Oradea, asta dupa 12 ani de “dezvoltare” si “investitii”. Betonul si fatadele frumos colorate nu au produs salarii mari. Ciudat! Cine ar fi crezut! E buna asta cu “oamenii competenti si cu pretentii”, o fi vorba de baietii cu sporuri de performanta din primarie. Ca sunt enorm de performanti, mai ales la luat banii oamenilor.

    • Ionel says:

      Drop vezi sa nu-ti zboare ție ceva in gura de la Bolojanes lingăule.orice ce face sprâncenatul ție ți-e bine.normal daca chiar ar fii asa băiat de treaba Bolojanes ar susține firmele autohtone si nu străine. De exemplu Taromul nu are nevoie de ajutor???

  9. lili says:

    Prinde pe drq, sunteti prosti? Astea sunt perfuzii.

  10. elena says:

    idiotii rautaciosi care comenteaza aiurea ar trebui identificati si interzisi sa zboare pe noile linii de zbor, ca sa se invete minte .

    • elena ceausescu says:

      Draga elena, asta cu “interzisi sa zboare pe noile linii de zbor” m-a facut sa rad cu lacrimi. Ce minte de copil de 5 ani ai…Pari a fi din ceata de adulatori. Multi dar prosti.
      Tu chiar nu pricepi ca nu toti avem nevoie de minunatele linii de zbor? Ok, inteleg, la tine in sat e chestie de status social sa te lauzi ca ai mers cu avionul, si daca cineva ti-ar “interzice” sa zbori ar fi dezastrul de pe pamant, dar nu toti suntem la nivelul asta de primitivism.

  11. Ştiri sportive

    UPDATE! Panică la EURO 2020. Jucătorul Christian Eriksen s-a prăbuşit pe teren în timpul meciului
    Panică la EURO 2020. Jucătorul Christian Eriksen s-a prăbuşit pe teren în timpul meciului. 4

    Mapamond

    Bill Gates avertizează că lumea se va confrunta cu alte două dezastre: „Vor fi mai mulți morți decât în această pandemie“
    5

    România

    Cîțu, mesaj la Sibiu către reprezentanți cultelor religioase: „Vaccinarea este singura soluţie de a ieşi din pandemie"
    Premierul Florin Cîţu a declarat, sâmbătă, la Sibiu, că are o întâlnire acolo cu reprezentanţii cultelor religioase cărora le cere susţinere pentru accelerarea campaniei de vaccinare. În ce priveşte ritmul campaniei, premierul spune că nu este îngrijorat. 3

    BIHON CAO

    Citiri contoare Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Compania de Apă anunță întreruperi în furnizarea apei

    BIHON CAO

    Întrerupere în furnizare apei în Oradea

    BIHON Sport local

    Antrenament cu un campion

    Jurnal Bihorean

    Alex Sorian a plecat de la CSC Sânmartin. Se va lupta pentru promovare!

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Așa nu! Un șofer a greșit direcția în girația din Centrul Civic
    Un șofer a reușit „performanța” să circule pe sens interzis în sensul giratoriu din Centrul Civic. 8

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.