BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
  • RADIO GAGA
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Asociația Pro Infrastructură despre lotul de autostradă Biharia - Chiribiș: „Drama halucinantă a acestui tronson blestemat este departe de deznodământ!"

Asociația Pro Infrastructură despre lotul de autostradă Biharia - Chiribiș: „Drama halucinantă a acestui tronson blestemat este departe de deznodământ!"

De Georgiana Anghel
la 22 June 2021 14:33
11 Comentarii

Asociația Pro Infrastructură despre lotul de autostradă Biharia - Chiribiș: „Drama halucinantă a acestui tronson blestemat este departe de deznodământ!"

FOTO: Asociația PRO Infrastructură Facebook
22 June 2021 14:33
Asociația Pro Infrastructură cere autorităților rezolvarea urgentă a neînțelegerilor apărute între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și constructorul lotului cuprins între Biharia și Chiribiș, din Autostrada Transilvania.
Scris de Georgiana Anghel - Asociația Pro Infrastructură cere autorităților rezolvarea urgentă a neînțelegerilor apărute între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și constructorul lotului cuprins între Biharia și Chiribiș, din Autostrada Transilvania.

Trimite articolul

X

„Peisaj dezolant pe cei 28,5 km ai lotului Biharia-Chiribiș din #AutostradaTransilvania: terasamente degradate pline de buruieni și culturi agricole, aliniament abia vizibil uitat de negura timpurilor și pile cu armături ruginite răsărite din loc în loc ca într-un film post-apocaliptic: https://youtu.be/JalqwKY0QtE . Nu e ficțiune, ci realitate cruntă: lucrări demarate în 2004 de Bechtel, reziliere cu americanii în 2013 (la 50% stadiu pe Suplacu de Barcău-Borș), apoi în 2015 re-contractare cu spaniolii de la Corsan-Corviam și… iar reziliere în 2016 pentru că noul-vechi antreprenor n-a făcut practic nimic. Apoi în august 2017 se licitează din nou și după 3 (trei!) ani se semnează contractul în iulie 2020 cu românii de la Trameco/Selina: 6 luni proiectare, 18 luni execuție, 326 milioane RON plus TVA”, precizează cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Costuri dublate față de contract

Sursa citată amintește de neînțelegerile apărute între firma Selina și CNAIR, care au dus la noi întârzieri pe tronsonul de autostradă din Bihor. “Dar drama halucinantă a acestui tronson blestemat este departe de deznodământ! Actualul constructor spune că diferențele din teren față de expertiza CNAIR sunt majore și cere peste 130 milioane de lei pentru lucrări suplimentare (40% din contract)”, mai spun cei de la Pro Infrastructură.

[eadvert]

„Ne întrebăm, retoric, când a ofertat la 72% din prețul estimat de CNAIR și ulterior a semnat, oare nu putea să anticipeze problemele? Culmea coincidenței, 326 milioane (valoarea contractului) plus 130 (suplimentarea invocată) înseamnă 456 milioane, adică practic costul estimat de CNAIR în licitația din 2017. Acum există două soluții. Antreprenorul renunță la (o parte din) pretenții și se ajunge la o sumă de compromis care poate fi adiționată legal la contract sau se execută ce s-a licitat (cu unele modificări nesemnificative) și celelalte lucrări se scot separat la (încă o) licitație. Sau, desigur, se reziliază. A treia oară. Urmând, evident, încă niște ani de birocrație și degradări care vor crește și mai mult prețul final!”, se mai arată în postarea celor de la Pro Infrastructură.

Asociația cere responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România “să tranșeze situația în cel mai scurt timp ca să putem finaliza acest segment blestemat până în 2024, la 20 (douăzeci) de ani de la prima lopată!”.

Contactat de Jurnal bihorean&Bihon.ro, Beniamin Rus, proprietarul firmei Selina, a declarat că se află în negocieri cu cei de la CNAIR, pentru a putea relua lucrările.

FOTO: Lotul autostradăzii A3, Biharia-Chiribiș, văzut din dronă 22.06.2021

 

GALERIE FOTO – Asociația PRO Infrastructură

Trimite articolul

X
Taguri:
asociatia pro infrastructura ,
autostrada Biharia - Chiribis ,
Beniamin Rus ,
CNAIR ,
peisaj dezolant ,
tronson autostrada a3
11 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Nicu says:
    June 22, 2021 at 5:16 pm

    De la selina era de asteptat aceasta mascarada de a cere majorarea pretului lucrarilor cu 40% fata de valoarea din contract ceea ce este inadmisibil, dand dovada de neseriozitate si santaj, solutia este rezilierea urgenta a contractului cu penalitati pentru selina si organizarea unei noi licitatii cu firme serioase iar selina sa fie exvclusa de la licitatii.

    Reply
    • Adi says:
      June 23, 2021 at 7:44 am

      Daca ai cunoaste situatia, ai sti ca de cand s-a facut licitatia pana cand s-a incredintat lucrarea au trecut ani, nu luni sau zile. A durat mult nu din cauza lui Selina ci din cauza regulilor impuse de statul nostru scump si drag. In acesti ani, preturile au urcat. Tu daca ai fi patron la Selina, ai face lucrarea in 2021 cu pretul din 2017 – 2018?
      Daca cei de la Selina sunt banditi, se poate lamuri analizand autostrada facuta de ei in termen la suma licitata, tronson atribuit la timp nu dupa ani!
      Usor e sa vorbesti daca nu esti informat!

      Reply
      • Unudinmultime says:
        June 23, 2021 at 2:34 pm

        Astea sunt minciuni care vi le tine sefu la sedinta. Contractul s a semnat in 2020, stiati bine de atunci ce cresteri de preturi sunt. De altfel la sfârșitul lui 2019 Rus declara ca numai poate face lotul la banii aia, dar un an mai tarziu semneaza contractul. Sa zica clar ce ia promis Bode la semnarea contractului si cat de legal este

        Reply
      • Soferul says:
        June 23, 2021 at 2:56 pm

        Sunt banditi nu se face asa ceva ar trebui sa li se rezileze contractul sa il aloce urmatorului licitant si niste despagubiri pentru intarzieri simplu nu povesti

        Reply
  2. zsizsi says:
    June 22, 2021 at 6:17 pm

    Este autostrada verde. nimeni din lume nu are așaceva. Mulțumiri lui Năstase pentru implicare, la fel și birocrației + nepăaării ce a urmat până s-a scos dosarul din sertar!!!

    Reply
    • Ghiță says:
      June 22, 2021 at 6:47 pm

      Năstase măcar era un hoț autentic fața de clonele astea de borfași de la USR-PNL-PLUS…

      Reply
  3. Ovi says:
    June 22, 2021 at 6:38 pm

    Stați liniștiți că totul este făcut cu intenție….

    Reply
  4. s says:
    June 22, 2021 at 11:49 pm

    Fiti cuminti! Au batut palmnqa inca inainte de licitatie! Fiecare isi cunoaste partitura!

    Reply
  5. Orădeanul says:
    June 23, 2021 at 9:52 am

    Blestemați sunt ce-i cu care ne-am încălțat in urma cu un an. Asta trebuia să se știe că stadiul de degradare a lucrări făcute de Bektal trebuiește să fie refăcut în mare parte. Iar costurile sunt mari. Dacă nu e flexibilitate în contractare, o să rămână tot așa.

    Reply
  6. Payx says:
    June 23, 2021 at 2:02 pm

    Iar eu trebuie să fiu solidar la “greutățile”guvernelor.la o adică să-mi împrăștii și creierii pe nu știu ce câmp de luptă.iaca @ula

    Reply
  7. Un conducator auto says:
    July 8, 2021 at 5:52 pm

    Acuma daca la lotul de la Nusfalau pe 13.5 km se platesc 384 milioane de lei nu cred ca 28.5 km se pot face din 326 milioane lei, mai ales ca refacerile sunt mult mai greu de facut decat de nou. Parerea mea.

    Reply
  8. powered by Surfing Waves

    România

    Pensii în România: Creștere record a numărului de pensionari și inechități tot mai mari între categorii
    Peste 4,68 milioane de români erau înregistrați ca pensionari în luna aprilie 2025, potrivit celor mai recente date publicate de Casa Națională de Pensii Publice.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Bihorean dat în urmărire, după ce a făcut publice imagini intime cu concubina sa minoră
    Polițiștii bihoreni l-au dat în urmărire națională pe Alex Casian Lakatos, un bărbat de 30 de ani, din Cefa, condamnat la 2 ani de închisoare cu executare, pentru pornografie infantilă.

    România

    După 25 de ani, România schimbă regulile privind siguranța la incendiu
    După mai bine de două decenii în care regulile privind securitatea la incendiu au rămas neschimbate, România face un pas semnificativ spre alinierea la standardele moderne în construcții.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de apă

    România

    VIDEO
    George Simion îl felicită pe Nicușor Dan pentru victorie: „A fost voința poporului român”

    Mapamond

    George Simion a pierdut în Rusia, Ucraina și Belarus, țări în care a câștigat primul tur al alegerilor
    Nicușor Dan a obținut o victorie clară în turul al doilea al alegerilor prezidențiale în Rusia, China și Belarus – țări în care George Simion câștigase în primul tur.

    România

    Kelemen Hunor: „Felicitări din suflet lui Nicușor Dan. Sunt foarte mândru de comunitatea noastră”
    Kelemen Hunor, președintele UDMR, l-a felicitat duminică noapte pe Nicușor Dan, proiectat președinte de exit-poll-urile Avangarde și CURS, potrivit g4media.ro
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.