BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Avansează lucrările la linia de tramvai. S-a reluat traficul pe strada Universității

Avansează lucrările la linia de tramvai. S-a reluat traficul pe strada Universității

De Călin Corpaș
la 19 March 2021 18:02 Reactualizat la: 20 March 2021 12:50
9 Comentarii

Avansează lucrările la linia de tramvai. S-a reluat traficul pe strada Universității

19 March 2021 18:02 Reactualizat la: 20 March 2021 12:50
Se asfaltează traversarea liniilor de tramvai, pe strada Universității. Strada va fi redeschisă traficului rutier sâmbătă, 20 martie, anunță primarul Florin Birta. În paralel, Electrica relocă liniile de înaltă tensiune, în subteran.
Scris de Călin Corpaș - Se asfaltează traversarea liniilor de tramvai, pe strada Universității. Strada va fi redeschisă traficului rutier sâmbătă, 20 martie, anunță primarul Florin Birta. În paralel, Electrica relocă liniile de înaltă tensiune, în subteran.

Trimite articolul

X

Investiția liniei de tramvai pornește din Calea Aradului și continuă pe malul Peței prin spatele complexului comercial Auchan – Jumbo și mai departe pe străzile Universității și Făgărașului, ajungând la depoul OTL și mai apoi până în Cantemir.
Deoarece pe porțiunea străzii Universității înspre Ceyrat, linia de tramvai trece pe sub liniile de înaltă tensiune, ceea ce făcea imposibilă amplasarea stâlpilor de alimentare cu energie electrică a tramvaielor, în aceste zile au început lucrările de demontare a stâlpilor de înaltă tensiune de pe traseul viitoarei linii de tramvai din Calea Aradului – str. Făgăraşului – str. D. Cantemir.

„Mulțumesc Electrica SA pentru realizarea lucrării de relocare a liniilor de înaltă tensiune în subteran. Simultan se asfaltează trecerea cu strada Universității, urmând ca până în data de 20 martie să deblocăm circulaţia auto în intersecţia străzii Făgăraşului cu str. Universităţii”, a declarat primarul Florin Birta.

[eadvert]

Ce s-a făcut în zonă câtă vreme a fost închisă circulația

Sâmbătă, 20 martie, urmează să se redeschidă circulația pe strada Universității, pe cei 50 de metri de la podul peste Peța spre Universitate. Circulația rutieră fusese închisă din 1 martie, tocmai datorită lucrărilor la linia de tramvai ce se intersectează cu strada Universității, lângă pod.
În această perioadă, s-au executat lucrări de terasamente, pregătirea infrastructurii de tramvai, montarea traverselor și a șinelor, turnarea dalei de beton armat și asfaltarea străzii cu racordarea la calea rutieră existentă, transmite Primăria Oradea. Constructorul se angajase ca până în data de 20 martie să încheie lucrările la liniile de tramvai din dreptul podului, astfel că de sâmbătă se va putea redeschide circulaţia rutieră peste pod.
După finalizarea lucrărilor la această intersecție, ele vor continua pe strada Făgărașului, spre depoul OTL și mai departe, spre intersecția cu Bulevardul Cantemir.

FOTO: Șantier susținut la noua linie de tramvai, pe strada Universității 19.03.2021

 

Finanțarea din POR…

Întregul proiectul se ridică la valoarea de 50,7 milioane de lei și este finanțat prin POR. Aceasta dacă Primăria Oradea va reuși să câștige în instanță contestația privind corecția de 100%, aplicată de Autoritatea de Management de la nivelul ministerului, deoarece proiectantul Aquacons SRL Oradea, care a făcut studiul de fezabilitate face parte și din asocierea câștigătoare pentru proiectare + execuție, împreună cu Mari Vila Construcții București și Abed Nego Com Oradea. Fostul viceprimar Mircea Mălan a fost cel care în februarie 2020 anunța corecția pe care a numit-o “halucinantă” și “tranzitorie”. El susţinea că „în Oradea şi în toată ţara sunt sute de astfel de cazuri” şi că „niciodată nu s-a sesizat nimeni, nu există text de lege care să se refere la asta”. Dacă Primăria nu va reuși să convingă finanțatorul, investiția va trebui suportată, într-un final, din bugetul local.

Trimite articolul

X
Taguri:
calea aradului ,
Florin Birta ,
linia de tramvai iosia cantemir ,
primaria oradea ,
universitatea din oradea
9 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. cornel says:
    March 19, 2021 at 6:54 pm

    Linia asta trebuia sa fie gata de 1 an de zile, plus trebuie dati toti banii inapoi, dar vad ca nimeni nu zice nimic. Fa chestia asta la privat sa vezi ce zbori plus ajungi la puscarie.

    Reply
  2. cetatean says:
    March 20, 2021 at 5:29 am

    Hai ma cu stiriile asta de sustinere firmelor de casa… inteleg ca ultimul paragraf scrie adevarul, dar multi nu citesc numai titlul… cum adica avanseaza? Ar trebui sa fie gata de un an aproape, daca ne uitam la termenul final dat… anul trecut firma respectiva aproape n-aucrat nimic, cand a fost vorba ca anul trecut o sa mearga lucrariile repede ca au portiuni unde nu e aglomeratie, dar firma stiind ca acolo nu vede nime i ca nu lucreaza au zis ca au altundeva proiect unde sa lucreaza… iar primaria oricum sustine firmele de casa, cum face acuma si cu RER, suntem amenintati ca trebuie sa platim 100% suma inapoi, primaria asteapta dupa hotararea, dar cine e judecatorul aceea care nu pt UE da dreptate, ca stie toata lumea cum merg in Oradea licitatiile pt firmele de casa, deja si proiectele sunt asa scrise sa nu prea puna altcineva dosar numai cine trebuie, dar nici firma nu e amenintata ca daca primiti de la noi o gramada de bani DIN BANII NOSTRI macar sa lucrati si sa terminati in timp… nu, vine primarul si mai ia in aparare firma ca sunt dificultati.. ce dificultati? In ultima luna au pus atatea linii cat au pus tot anul trecut, acuma nu a fost nimic in cale??? hai lasati ca nu e toata populatia prosti

    Reply
    • drop says:
      March 20, 2021 at 5:59 pm

      si ce daca nu e gata, si ce daca se dau banii inapoi, nu din salarul tau se dau banii. postac psdist

      Reply
      • cititor says:
        March 21, 2021 at 7:55 pm

        Cum pui mei nu din banii nostrii??? Ce a zis Bolojan si Birta ca o sa plateasca din averiile lor ce au primit ca spaga de la firmelor de casa si n-am citit eu sau ce? Pai cetatenii orasului platesc taxele din care e platit firma asta, care nu stie altceva numai sa taie copaci ori pe Ciuperca ori langa Peta si sa distruge tot. Dar da, tu esti multumit ca tu esti platit de catre ei sa vii aici sa sustii pe ei la fiecare articol, pt tine totul e roz si frumos…

        Reply
    • xxxxxxx says:
      March 21, 2021 at 12:08 am

      Cum n-a lucrat nimic anul trecut tarane? Nu au terminat bucata de pe aradului? Nu ti-e rusine sa vii aici si sa minti in fata? ne iei de prost? nu vedem si noi cu ochii nostri ce s-a facut pana acum?

      Reply
      • oradean says:
        March 21, 2021 at 7:49 pm

        Auzi ma taranule ce esti tu, vorbim de 4km duplu linie ferata… linia intre Oradea si Cluj care e 160km e vorba ca trebuie schimbata si electrificata in 4 ani, adica in fiecare ani 40km, iar firma asta in 2 ani n-a facut numai jumatatea a celor 4km… o firma serioasa inte-un an asi facea toata linia, numai firma asta care a distrus si Ciuperca nu reuseste… peste tot in forumuriile dedicate de investitii si de cale ferata vorbesc ca cat de lent luncreaza firma, de 1 an ar trebui sa fie gata, iar acum vin ca speram ca macar pana la 12 octombrie o sa fie gata??? Hai ma, daca tu nu faci munca ta ce zice seful tau in cele 8 ore si le faci in 16 tot asa esti platita si mai ai locul de munca a doua zi? Numai in Romania e permisa asa ceva ca o firma nu termina ceva la timp si nu e sanctionata… auzi ma.. a terminat bucata pe Aradului… da si dupa aceea n-ai vazut muncitori timp de 3 luni ca au fost pe alt santier… bucata care e in spatele Auchanului au facut intr-o luna in 2019, bucata intre sala polivalenta si sala de sport al universitatii iar intr-o luna… anul asta iar intr-o luna au ajuns pana la podul pe Universitatii, in rest ce au facut?
        Tot asa o sa zici si in Centrul Civic cand firma care o sa castige pasajele in loc de 2 ani o sa le faca in 3-4 ani ca cum n-ai vazut ca au lucrat??

        Reply
  3. altuss says:
    March 20, 2021 at 12:20 pm

    Oare care o fi rostul construirii acestei noi linii, pe-acolo ? În afară de faptul că se dă bani firmelor “de casă”.

    Reply
    • adi says:
      March 20, 2021 at 2:30 pm

      Poate era mai util de trecea pe la Era, parcul industrial, Grigorescu, spre Nufarul.

      Reply
  4. Cosmin says:
    March 20, 2021 at 3:55 pm

    Va trece aproape si de noua sala polivalenta, noul stadion, de piata 100, etc….. E utila…….

    Reply
  5. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Accident pe Bulevardul Dacia din Oradea: un pieton a fost acroșat de o mașină
    Incidentul s-a petrecut în cursul zilei de marți, 23 decembrie.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    În prag de sărbători, pompierii au devenit „ajutoarele Moșului” pentru zeci de bihoreni
    În această perioadă, pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Crișana” au desfășurat, pe lângă misiunile operative, și altfel de misiuni de protejare a comunității, fiind alături de zeci de bihoreni, prin daruri, sprijin material și susținere sufletească, în cadrul celor 12 acțiuni caritabile derulate în întreg județul.

    Bihon Decese

    Decese 23 decembrie

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    FC Bihor

    17 etape cu FC Bihor Oradea. Bornele drumului de la evitarea retrogradării spre podiumul Ligii a II-a
    În etapele susținute în 2025 în Liga 2, FC Bihor Oradea a adunat 35 de puncte, o medie de 2,05 puncte pe meci, bilanț cu care ocupă un onorant loc 3.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    FOTO-VIDEO
    Mălina, tânăra de 27 de ani care a căzut de la etajul 7 al unui bloc din Oradea, a fost înmormântată
    Tânăra a fost condusă pe ultimul drum în dimineața zilei de marți, 23 decembrie.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    ADVERTORIAL
    Calitate la dozator: detergent vrac, produs local – Oradea spune „da” unui viitor mai curat cu LaBidon!
    În Oradea, obiceiurile de cumpărare se schimbă vizibil – și în bine.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.