bihon.ro Web analytics

Boli mortale contrate cu testul de salivă

Scris de Demian - Un test de salivă revoluţionar, capabil să detecteze boli mortale în stadii incipiente.

Un nou test de salivă conceput de cercetătorii americani este considerat un instrument revoluţionar de reprezentanţii comunităţii ştiinţifice, întrucât are potenţialul de a oferi pacienţilor o diagnosticare timpurie a unor maladii mortale, precum cancerul oral şi cel pancreatic.

Potrivit dailymail.co.uk, acelaşi test poate fi folosit pentru diagnosticarea în stadii incipiente a altor boli grave, precum demenţa, maladia Alzheimer, diabetul de tipul 2 şi boli ale sistemului imunitar.

Studiul savanţilor americani, cel mai amplu de până acum realizat vreodată pe un tip specific de molecule din saliva umană, a relevat faptul că aceasta conţine multe dintre aceleaşi molecule prezente în sânge şi care indică prezenţa unor boli în organism.

Medicii stomatologi vor putea în curând să efectueze teste de salivă pentru a analiza starea de sănătate a pacienţilor.

Coordonatorul studiului, David Wong, profesor de stomatologie la Universitatea California din Los Angeles, spune că invenţia sa va putea fi aplicată într-o serie de dispozitive de autodiagnosticare ce ar putea ajunge în curând pe piaţă.

Medicii din echipa coordonată de cercetătorul american au descoperit că anumite fragmente de ARN existente în celulele umane sunt prezente şi în salivă şi ar putea fi utilizate pentru detectarea bolilor. Este o descoperire surprinzătoare, deoarece enzimele din salivă pot să degradeze structura ARN. Din acest motiv, gura era considerată până acum de cercetători drept “un mediu ostil”.

Studiul, care a constat în analizarea unui număr de 165 de milioane de secvenţe genetice, a fost publicat în revista ştiinţifică Clinical Chemistry.

0 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Citiți principiile noastre de moderare aici!

5000 de orădeni ar putea fi testați gratuit cu aparatul PCR-RT de la Județean
    Un proiect de hotărâre înaintat spre aprobare de PSD Consiliului Local, oferă unui număr mai mare de orădeni posibilitatea de a se testa gratuit Covid, cu RT-PCR.

Patru cazuri noi de COVID-19 în Bihor. 146 cazuri noi în România
    Potrivit ultei raportări oficiale a Grupului de Comunicare Strategică (GCS), în ultimele 24 de ore s-au constatat patru cazuri noi, în județul Bihor.

Peste 37 de mii de șomeri tehnici în Bihor
    Se așteaptă programul de măsuri propus de Guvern pentru sprijinirea firmelor care fac angajări.

BIHON Ştirile judeţului Bihor

Accidente în Bihor: biciclist transportat la spital după ce a fost lovit de o dubiță
    Un bicliclist de 52 de ani din Borș a ajuns luni la spital, după ce un orădean care nu s-a asigurat corespunzător la efectuarea unui viraj l-a acroșat.

10 contrabandiști bihoreni în judecată, după un an de la percheziții
    La un an de când au fost percheziționați, 10 contrabandiști de țigări au fost trimiși în judecată.

BIHON Ştirile judeţului Bihor

Hoț violent arestat după ce a fost prins în flagrant
    Un tânăr din Salonta, bănuit de tâlhărie calificată, a fost arestat de magistrați.

Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă