Ultimul mare magazin, inaugurat săptămâna trecută la Oradea – Kaufland – nu se lasă nici el mai prejos. Un orădean a achiziţionat o pungă de carne la preţ promoţional. Când a ajuns acasă şi-a dat seama cât de proaspătă era carnea, care prezenta un abces (o pungă de puroi). Omul s-a prezentat la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) unde a depus o reclamaţie în acest sens. CJPC Bihor a constituit o echipă de control care s-a deplasat la Laboratorul din cadrul DSVSA Bihor pentru analiza cărnii. „Eşantionul lăsat de consumator a fost verificat organoleptic, constatarea medicului veterinar fiind existenţa unui abces (chist) în interiorul piesei din carne, făra urme de infestare cu larve. Bucata de carne nu prezenta la exterior nici un fel de modificare organoleptică. Medicul veterinar a prelevat probe din bucata de muşchi file şi din chist urmând a efectua şi probe microbiologice”, ne-a comunicat Traian Bejan, comisarul şef al CJPC Bihor.
Ulterior comisarii s-au deplasat la Hypermarketul Kaufland Oradea de unde a fost achiziţionat produsul şi au verificat documentele de provenienţă, certificatul sanitar veterinar, condiţiile de păstrare şi depozitare, constatându-se respectarea prevederilor legale specifice. În urma cercetărilor s-a constatat că unitatea nu deţine autorizaţie pentru tranşarea cărnii, motiv pentru care aceasta este achiziţionată tranşată pe piese anatomice şi vânduta către consumator în această stare. Vânzătorul nu are posibilitatea de a constata eventualele vicii ascunse de genul abcese, chisturi, etc, care sunt vizibile doar în momentul tranşării. „Consumatorul a returnat întreaga cantitate de carne achiziţionată, operatorul economic restituindu-i contravaloarea acesteia, acţiunea de control urmând a fi finalizată după ce vom intra în posesia rezultatelor analizelor de laborator”, a precizat Traian Bejan.
D.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!