BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
De anul viitor, nu vor mai circula trenuri între Oradea și Cluj. Motivul: încep lucrările la proiectul de electrificare

De anul viitor, nu vor mai circula trenuri între Oradea și Cluj. Motivul: încep lucrările la proiectul de electrificare

De Alexandra Szabo
la 25 September 2023 17:35 Reactualizat la: 25 September 2023 17:57
9 Comentarii

De anul viitor, nu vor mai circula trenuri între Oradea și Cluj. Motivul: încep lucrările la proiectul de electrificare

foto: Hotnews
25 September 2023 17:35 Reactualizat la: 25 September 2023 17:57
Lucrările vor fi demarate abia la începutul anului viitor, având o valoare de peste două miliarde de euro.
Scris de Alexandra Szabo - Lucrările vor fi demarate abia la începutul anului viitor, având o valoare de peste două miliarde de euro.

Trimite articolul

X

Circulația feroviară va fi închisă total pe o porțiune de 89 de kilometri între Cluj și Oradea, iar pe alți 28 de kilometri, trenurile vor circula pe un singur sens. În loc de tren, pe o porțiune de 22 de kilometri vor fi disponibile microbuze și autobuze.

[eadvert]

În fiecare zi, 19 trenuri fac drumul dus-întors între Cluj și Oradea. Două treimi dintre acestea sunt de la CFR Călători, iar restul sunt deținute de TFC și Transferoviar. Cel mai rapid tren care parcurge cei peste 150 de kilometri este un tren internațional, care face două ore și jumătate, având două opriri intermediare. Cele mai lente trenuri sunt cele care opresc în 42 de stații, facând astfel aproape patru ore până la destinație.

Se dorea electrificarea acestui tronson de peste 30 de ani. În România, sunt puține porțiunile unde trenurile pot circula cu peste 100 km/h, în special în cazul zonelor montane. Cele mai rapide trenuri au viteza medie de 60 km/h. Până acum, niciun tren nu a parcurs distanța de la Oradea la Cluj în mai puțin de 2 ore și 12 minute, ținând cont și de lungile porțiuni montane.

Cursele între Oradea și Cluj au fost începute acum 153 de ani, calea ferată fiind inaugurată pe 7 septembrie 1870, purtând numele Nagyvárad–Kolozsvár-vasútvonal.

Poziția CFR Călători

„În cadrul proiectului de “Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” se vor desfășura lucrări simultan pe toate cele patru loturi, respectiv: Lot 1 Cluj Napoca – Aghireș, Lot 2 Aghireș – Poieni, Lot 3 Poieni – Aleșd, Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria.

Estimăm închiderea totală a circulației feroviare pe intervalele Aghireș – Poieni (linie dublă) și Poieni – Aleșd (linie simplă), începând cu luna ianuarie 2024. Menționăm faptul că, începând cu 01.01.2024, când circulația trenurilor va fi închisă pe distanța Aghireș – Huedin (parte din Lot 2 Aghireș – Poieni), trenurile vor circula alternativ, pe câte un fir pe secțiunea Cluj Napoca – Aghireș, urmând ca pentru relația Aghireș – Huedin să fie puse la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare.

În ceea ce privește circulația trenurilor de marfă, menționăm faptul că aceasta va fi retrasată pe rute alternative.

Finalizarea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru loturi este estimată pentru anul 2026”, citați de hotnews.ro.

Lucrări desfășurate pe patru loturi

Lotul 1: Cluj Napoca- Aghireș, pe o suprafață de 30,41 kilometri, licitație câștigată de asocierea RAILWORKS pe 20 octombrie 2022. Valoarea contractului este de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA.

Lotul 2: Aghireș- Poieni, suprafață de 36, 53 kilometri, lucrare efectuată tot de asocierea RAILWORKS, care a câștigat licitația pe 2 noiembrie 2022. Valoarea contractului este de 1.535.202.975,30 lei, fără TVA.

Lotul 3: Poieni – Aleșd, o suprafață de 52,74 km, a fost desemnată câștigătoare asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN pe 20 octombrie 2022. Contract de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA.

Lotul 4: Aleșd – Frontieră (46,74 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI&C SPA – SALCEF SPA (20.10.2022). Contract de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA.

Trimite articolul

X
Taguri:
cale ferata ,
cfr calatori ,
modernizare ,
oradea - cluj napoca
9 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. seb77 says:
    September 25, 2023 at 5:53 pm

    lasa, bine ca avem autostrada gata intre oradea si cluj

    Reply
    • Tautu says:
      September 25, 2023 at 6:55 pm

      In sfârșit, vor fi clienți pt compania aeriană…

      Reply
  2. ioio says:
    September 25, 2023 at 6:18 pm

    Mai e putin si singurul mod sa ajungem la Cluj va fi daca face cineva o carare pe langa calea ferata, sa mergem pe jos…

    Reply
    • Mihai says:
      September 26, 2023 at 8:20 am

      Cararea se va scoate la licitatie anul viitor, va costa 200 de milioane de EUR, se va face prin programul PNSTF-MUE si va fi gata in 2030.

      Reply
    • sandu2100 says:
      September 26, 2023 at 9:39 am

      Nu merge nimeni Cluj, ce sa faci acolo? Clujemii vin sa vada dezvoltarea la noi

      Reply
      • Tautu says:
        September 26, 2023 at 1:24 pm

        Indiferent de sensul de parcurgere, problema rămâne.

        Reply
  3. gfhfgh says:
    September 25, 2023 at 8:48 pm

    Pai know-how-ul e deja imens, sa-i intrebe pe cei de la pmo-otl cum au lasat centrul orasului 1 an fara tramvai, iar portiunea spre Cantemir 2 ani. Au multe de invatat cei de la cfr. Curse cat mai rare, si cat mai scumpe etc. Pentru dezvoltare si eficienta. Si sporuri de performanta.

    Reply
  4. Ioan mang says:
    September 27, 2023 at 9:41 am

    Bolojan inchide linia ca sa se mearga oamenii cu compania lui de zbor unde preturile sunt mult mai mari si asa face el bani de campanie.

    Reply
  5. AndreeaMc says:
    November 27, 2023 at 11:54 pm

    Eu am inteles ca inchideti ruta Cluj-Bihor. Dar ati scos toate trenurile directe care vin din Bucuresti, Brasov spre Cluj. Deci singura alternativa e sa calatorim 4-5 -6 ore in plus cu legaturi. Eu chiar nu inteleg, un plan nu s-a facut pentru asta? Deci spuneti ca minim 2 ani trebuie sa ne chinuim ca la noi doar asa se poate!!!????? Nu imi vine sa cred…zic minim ca pana acum niciodata nu s-a putut respecta perioada estimata.

    Reply
  6. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    VIDEO
    Voturile spectatorilor au decis! Orădeanca Briana Magdaş s-a calificat în semifinală la Vocea României
    Vineri, 12 decembrie, publicul va avea ocazia să o trimită în finala competiției, prin vot.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Accident pe Bulevardul Ștefan cel Mare din Oradea. Un pieton a fost acroșat de o mașină
    Incidentul s-a produs în seara zilei de vineri, 5 decembrie.

    România

    Sub brad, cu bucurie: cum să faci un Crăciun de neuitat pentru copii, fără excese
    Odată cu apropierea noului an, părinții, bunicii și mătușile intră deja în ritmul pregătirilor de Crăciun: ce jucării își doresc cei mici, cât să cheltuiască și ce cadouri ar trebui să lase Moșul sub brad.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    România

    România schimbă regulile pentru permisele non-UE. Cine va putea conduce legal
    În data de 3 decembrie, Camera Deputaților a adoptat ordonanța de urgență care stabilește noile condiții pentru deținătorii de permise de conducere provenite din afara Uniunii Europene cu care pot circula legal pe drumurile publice din România

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Oradea, printre orașele vizate de una dintre cele mai mari preluări din retailul românesc
    Oradea devine una dintre piesele-cheie într-o mișcare majoră de pe piața retailului din România, după ce un lanț românesc a finalizat preluarea a zeci de magazine cedate în urma unei tranzacții de amploare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Paradă și festival de colinde în inima orașului
    Casa de Cultură a Sindicatelor din Oradea va găzdui marți, 9 decembrie, ediția a XIX-a a Festivalului de colinde „Noi umblăm a colinda”.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.