Așa a decis să își deschidă un business de nișă, o afacere cu tocătoare de lemn, părăsind domeniile în care activase, construcțiile și automotivele. Totul s-a întâmplat din pasiune pentru lemn. „Nu există fribră în lemn care să nu îmi trezească emoție”, spune tânărul antreprenor. Am aflat de la Daniel Jolța care e momentul în care un inginer constructor se decide să investească întru-un business cu tocătoare din lemn. „E momentul în care realizezi într-adevar ceea ce te pasionează. Consider că oricine începe drumul antreprenoriatului trebuie să fie pasionat, implicat și dedicat în lucrul pe care și l-a ales. Altfel devine o povară.
Încă din anii studenției lucrând în birouri de proiectare, fie de construcții sau de automotive am simțit că lucrul cu lemnul mă cheamă. Da, o pot numi o chemare. Nu există fribră în lemn care să nu îmi trezească emoție”. Antreprenorul a reconstituit drumul de la automtive la atelierul de tâmplărie Lignum. Itinerarul meu professional, uitându-mă în urmă a fost unul interesant oscilând în diferite domenii tehnice până când am primit oferta de a mă ocupa de un grup de firme în cadrul unei companii. Una din acele firme era un atelier de tâmplărie.
M-am simțit imediat atras, implicându-mă tot mai mult în dezvoltarea atelierului. Am început să studiez cărți ți videoclipuri pe youtube. Chiar m-am înscris din nou la facultate la Brașov, la Prelucrarea Lemnului. Din cadrul acestei firme, m-am hotărât să mă implic 100% doar în domeniul tâmplăriei, angajându-mă la o fabrică de mobilă în Oradea. Aici am mai adăugat experiență în portofoliul meu. Dar visul de a avea propriul atelier, propriul brand nu-mi dădea pace. Așa că, aflând de oportunitatea de a obține o finanțare nerabursabilă pe fonduri europene Startup Plus organizat de Transilvania Startup, am aplicat pentru concursul de afaceri și am câștigat locul întâi pe județul Bihor.
Cu ajutorul banilor mi-am achiziționat utilaje și sculele necesare pentru a începe. Am debutat la Toamna Orădeană (Festifall) fiind un real succes, urmat de Târgul de Crăciun din Oradea unde am vândut tot ce am produs”, și-a reamintit antreprenorul. Daniel Jolța ne-a vorbit despre resorturile interioare care declanșează dorința de a-ți urma pasiunea.
„ Este vorba despre dragostea pentru meștesug, pentru design și dorința de a ieși un produs finit din mâinile mele. După ani de zile petrecuți la birou și telefon, era firesc să îmi ascult chemarea”, mărturisește orădeanul. Am vrut să aflăm dacă Daniel Jolța s-a inspirat de undeva în acest business de nișă. „Da și nu. Deșeurile din fabrică ce erau aruncate pe foc pentru mine era aur. Nu puteam să le las să devină CO2. Așa că am hotărât să realizez platouri din ele, fiind dimensiuni scurte. Inspirația a venit și căutând pe internet, dar treptat mi-am format propriile produse. Mai sunt câteva ateliere în țară ce produc astfel de produse, dar care au calitate premium pot fi numerate pe degete. E un business de nișa, care nu a fost exploatat la noi în țară, iar acum încep să apară ateliere de tâmplărie non conformiste care înțeleg noile tendințe si cereri în materie de articole de mobilier și produse din lemn”.
Pandemia l-a obligat pe tânărul antreprenor să-și mute business-ul online. Până la declanșarea pandemiei de COVID-19, Daniel Jolța spune că era prezent cu produsele lui la târguri și evenimente. Acum în mediul online avem maganizul nostru . Aceasta schimbare a mersului societatii ne-a obligat să ne repliem repede. De aceea am dat drumul și altor produse (tot de nișă) pe care dorim să le lansăm în conditiile normale anul viitor, și anume: mese dinning, măsuțe de cafea, soluții de compartimentare”, spune Daniel Jolța.
A lucrat singur în 2019, iar în 2020 erau doi angajaţi. „Urma să angajăm a treia persoană, dar, având în vedere situaţia nefericită în contextul Covid-19, am amânat-o.. Eram în discuţii cu restaurante şi mai multe magazine din malluri pentru a distribui produsele.Acum aşteptăm să vedem ce va fi după perioada aceasta… «Smerenie» e unul din cuvintele la care trebuie să meditam perioada aceasta. Primul meu spațiu de lucru, primul meu atelier era un spațiu de 6 mp, fără curent și cu acoperișul fragil. Locul unde s-a născut Atelier.Lignum.
Îi mulțumesc lui Dumnezeu pentru aceste începuturi și chiar dacă e mai dificilă aceasta perioadă pentru un business aflat încă în durerile nașterii, știu că după norii negri la sfârșit soarele va străluci”, spune Daniel. Ce se poate inventa în domeniul pe care l-a ales în materie de design al produselor ? „Orice produs poate fi reintepretat cu un pic de ingeniozitate și bunsimț. Introducând alte elemente și materiale precum pielea, alama, rășina epoxidică, insertii de contrast, forme noi pot produce dintr-un lucru aparent banal un produs mult dorit”, consideră Daniel Jolța.
Citiți principiile noastre de moderare aici!