Noutățile au fost anunțate joi de directorul ADP, Liviu Andrica, în cadrul unei conferințe de presă de bilanț, la Aquaparkul Nymphaea. Conform datelor prezentate, în 2024, la Cimitirul Municipal Rulikowski au fost efectuate 1.538 de înmormântări și întocmite 3.478 de contracte de concesionare/reconcesionare, dintre care 237 de concesionări și 3.241 de reconcesionări. Potrivit directorului ADP Oradea, anul trecut au fost cu 74 de decese mai puține comparativ cu anul 2023.
Mașinile vor intra în cimitir pe noua poartă
În cursul anului trecut, Administrația Domeniului Public a continuat lucrările de investiții și modernizare începute în C.M. Rulikowski. Cele mai importante investiții au fost realizarea porții de acces auto și pietonal, precum și împrejmuirea în zona Ceyrat, reabilitarea mai multor alei pietonale și pentru acces auto, iar ca investiție importantă poate fi menționată și achiziționarea unui nou autovehicul mortuar marca Mercedes.

Noua cale de acces este în zona Ceyrat, lângă magazinul Lidl, iar odată pusă în funcțiune, noua poartă va fi folosită exclusiv pentru intrarea cu mașinile, pe vechea poart
ă principală fiind permisă doar intrarea pietonală. Aceasta ar urma să fie pusă în funcțiune în maximum o lună.
„Dorim să mutăm accesul de la poarta principală înspre magazinul alimentar. Cât de curând vom muta sistemul de curent și accesul auto în cimitir se va face exclusiv pe această poartă. Eu cred că în maximum o lună vom avea toate actele necesare pentru a putea porni accesul pe acolo. Pe poarta principală accesul va fi doar pietonal. Aș vrea să punem și niște flori pe margine, pe modelul Debrecen, pentru ca oamenii să poată să meargă liniștiți și să se plimbe“, a declarat Liviu Andrica.
Tot în acest an, șeful ADP Oradea își dorește să reabiliteze Capela Municipală, însă, potrivit acestuia, este puțin mai greu de realizat.
„În acest caz, avem discuții cu cei de la Cultură. Ei spun că această capelă a fost o morgă înainte, iar clădirea ar trebui modernizată așa cum era atunci. Cum am putea să o facem așa cum era atunci? Noi așa am moștenit-o, așa e în acte. Avem proiectul gata făcut, ar trebui doar aprobat“, a mai spus șeful ADP Oradea.
De asemenea, acesta își dorește ca în acest an, pe terenul gol din apropierea noii căi de acces, să construiască o capelă modernă, în stil amfiteatru. Aceasta ar urma să fie dotată cu bănci, proiector, sonorizare și condiții climatice foarte bune.
Trimite articolul
XSensul ala trebuie desfiintat pentru ca e primul sens din oras, si trebuie stearsa amintirea lui Filip, iar intersectia sa fie ca cea de pe Uzinelor cu drum prioritar spre Nufaru
Dar noua poarta e o porcarie foarte ingusta, plus ca multi vor vira pe linie continua, nici sa faci virajul nu poti ca te lovesti de gard sau masina care iese. Din nou tampitii au facut o lucrare marcaPMO de tot rahatul
-
Fata de intrarea veche nu are cum sa fie mai ingusta, acolo era o singura banda pt iesire si intrare… La aintraea in parcarea LIdl de acolo este aceasi poveste, nimeni nu respecta linia continua, trebuie pusa o camera si la un eventual accident se va vedea exact cine a fost de vina.
-
Ai dreptate. Poarta(cu 2 canate de câte 3 m) este foarte îngustă ! 😁
Se face loc largirii strazii la doua benzi pe sens,iar taxarea VA fi in functie de cat stai cu siguranta(in parcate)