Destinația turistică Oradea, promovată pe avioane, Facebook, Instagram și YouTube

De Dan Birta

Destinația turistică Oradea, promovată pe avioane, Facebook, Instagram și YouTube

Reactualizat la:
Se pun la bătaie până la 1,44 milioane de lei pentru promovarea Oradiei ca destinație de city break.
Scris de Dan Birta - Se pun la bătaie până la 1,44 milioane de lei pentru promovarea Oradiei ca destinație de city break.

În curând, imagini din Oradea vor putea fi văzute pe fuselajul avioanelor. Aceasta este una dintre metodele prin care Asociația pentru Promovarea Turismului în Oradea și Regiune (APTOR) vrea să promoveze Oradea ca destinație turistică. Celelalte metode sunt pe Facebook, Instagram, YouTube și o pagină de web.

În acest sens, APTOR pune la bătaie până la 1,44 milioane de lei, printr-o licitație publică. Pe SICAP a fost lansat în 04.01.2021 anunțul licitației pentru un contract de Servicii de informare și publicitate pentru „Promovare a destinației Oradea ca destinație de city break printr-o campanie de promovare online și offline”. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este data de 01.02.2021.

În calitate de autoritate administrativă autonomă, APTOR are drept scop crearea și dezvoltarea turismului local prin campanii de promovare, realizarea de produse turistice și organizarea de evenimente care stimulează fluxurile turistice spre destinație.

Potrivit aociației, prezenta procedură de achiziție publică este demarată în contextul necesității reluării fluxurilor turistice, grav afectate de pandemia de COVID 19. Se are în vedere decizia CE C(2020) 5221 prin care este aprobat ajutorul de stat acordat companiilor aeriene care reiau zborurile internaționale de pe aeroportul din Oradea și pentru creșterea fluxurilor turistice.

Turiști din Italia, Anglia și Germania

„Considerăm că este necesară realizarea unei campanii de marketing online și offline pentru creșterea fluxurilor turistice în Oradea. Odată cu anunțul oficial de reintroducere, din luna februarie 2021, a patru noi destinații internaționale de pe aeroportul din Oradea: Bergamo, Bologna, Londra și Dusseldorf și având în vedere rezultatele demersurilor similare, prezentate mai sus, este imperios necesară demararea unei campanii de promovare a destinației turistice în rândul potențialilor turiști din cele patru destinații sursă amintite mai sus, online și offline”, se precizează în anunțul APTOR.

Asociația consideră că cel mai eficient canal de comunicare și cu rata cea mai mare de conversie o reprezintă platformele online. De asemenea, accesibilitatea aeriană, în contextul infrastructurii naționale, este cel mai eficient mijloc de atragere a capitalului străin din afara țării. În consecință, pentru a dezvolta și susține accesibilitatea aeriană a orașului Oradea și a județului Bihor este necesară promovarea zborurilor internaționale de pe aeroportul din Oradea printr-o campanie concertată de marketing online în orașele sursă.

Pe Facebook și Instagram

Potrivit anunțului, una dintre activitățile contractului presupune promovarea destinației Oradea pe o pagină de Facebook și alta pe o pagină de Instagram. Fiecare postare va fi construită astfel încât să atragă și să mențină atenția publicului, respectiv să stimuleze curiozitatea acestuia. Postările vor prezenta clar informații despre destinația Oradea, modalitățile de acces către destinație, platformele online ale autorității contractante (AC), evenimentele culturale organizate în Oradea. Mesajele și textele folosite în fiecare postare vor fi în strânsă corelație cu elementele grafice, foto sau video ale acesteia, completându-se reciproc, dovedind coerență și unitate. Postările vor fi ușor accesibile grupurilor țintă, mesajele și informațiile transmise vor fi clare, simple și la obiect.

Postările vor include trimiteri către platformele, paginile online ale AC și hashtaguri reprezentative pentru strategia de comunicare a AC precum #VisitOradea, #ArtNouveau, #LifeNouveau. Toate postările vor conține un îndemn clar sau subînțeles de vizitare a destinației Oradea.

Activitatea de promovare a destinației Oradea se va face pe o pagină de Facebook cu minim 4 milioane de urmăritori la momentul depunerii ofertei și minim 25% din audiența totală în grupurile țintă ale campaniei.

În ceea ce privește promovarea destinației Oradea pe Instagram, aceasta se va face pe o pagină de cu minim 500.000 de urmăritori la momentul depunerii ofertei.

Pe YouTube, website și avioane

Alte activități ale contractului presupun promovarea destinației Oradea pe un canal de YouTube cu minim 50.000 de abonați la momentul depunerii ofertei și pe web bannere pe o platformă online cu minim 50 milioane de vizitatori/lună la momentul depunerii ofertei.

O activitate inedită de promovare a destinației Oradea se referă la personalizarea aeronavelor care vor ajunge în cele patru destinații sursă: Bergamo, Bologna, Londra și Dusseldorf.

Ideea creativă pentru personalizarea aeronavei va fi construită astfel încât să atragă atenția publicului, respectiv să stimuleze curiozitatea acestuia. Prin această acțiune se vor prezenta clar informații despre destinația Oradea și platformele online ale AC.

Aeronava prin care se va face promovarea trebuie să ajungă în cele patru destinații sursă, dar și în Oradea. Promovarea destinației Oradea se va face prin personalizarea fuselajului din spate al unei aeronave.

Reprezentanții APTOR susțin că: „Obiectivul general al acestei proceduri de achiziție este acela de a reduce impactul negativ al pandemiei de COVID 19 la nivelul industriei ospitalității din Oradea și stimularea creșterii fluxurilor turistice străine, prin promovarea în scop turistic a destinației Oradea, a evenimentelor organizate în Oradea prin APTOR (Visit Oradea), promovarea platformei online www.visitoradea.com, precum și paginile/conturile deținute și administrate de APTOR (Visit Oradea)”. JB-D.B.

 

36 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. aurel says:

    Niciodata nu a fost publicat un raport cu , cat profit a ramas orasul de pe urma turistilor, stim ca s-au investit sute de milioane euro, dar am vrea sa stim cati bani au venit inapoi din turism. Am mari dubii ca vin ceva bani la buget din turism raportat la cat s-a investit. Ca daca veneau zeci de milioane de euro anual sunt sigur ca eram bombardati zilnic cu date despre cati bani face orasul din turism. Ca punem accent doar pe turism, nimic altceva nu mai conteaza.

    • Aron says:

      Alti bani furati din buzunarele bihorenilor pentru o cauza care nu are relevanta in acest context “pandemic”,si nici pentru viitor.Oradea cu administratie liberala e un Cariatas!

    • drop says:

      Ihâ, dar INTREBAREA ce prevaleaza este ca daca chiar ne dorim sa devenim polul de atractie al tuturor dezaxatilor si al #hashtagramistilor de pe mapamond. Stiu si eu cum se pleaca la Venetia sau Barselona, daca asta e ceea ce imi doream de la mediu. Ideea e ca trebuie sa alegem daca pentru impulsionarea veniturilor din turism si marketing,se merita si chiar ne dorim sa devenim dintr-un oras relativ linistit in oras cu profil multicultural cu botanisti, boschetari, pickpochetsi, lgbtisti, poponari si ghetouri cu “etnici” violenti, si tot ce trebuie, precum modelele de bonton din occident. Primii oameni pe care ii atrage o urbe magnetica sunt cretinii si insi abjecti si sinistri de joasa speta. Nici macar udemeristii verzi ce viseaza orgasmic la delirul nostalgic al orazii din timpul Ungariei imperiale nu sunt multumiti de evolutie sau schimbarea paradigmei. Nu e nici un pic de cinism, ganditi pe bune cu capu’ vostru !

      • Adi says:

        Nu e adevarat ca la inceput un oras atrage rebuturile. Clujul a atras toata crema , a atras materia cenusie . E de ajuns sa mergi prin oras sa vezi ce oameni umbla prin oras. Si hai in Oradea sa vezi boschetarii si plebea.

  2. lalala says:

    Eu zic ca niste hartie de buda cu destinatia turistica nemaipomenita nu ar fi o idee rea.

    • aurel says:

      Nu ai la ce folosi hartia d ebuda ca nu mai avem bude

    • Bogdan says:

      De ce nu te intorci inapoi in mocirla ta? Sau scoate nasul din oras si da o fuga pana in Austria, Germania, chiar Ungaria…. ca sa nu mai spun de alte orase din Romania. Cat de frustrati si spalati pe creier sunt unii, vad ca si caii, doar in fata ochilor, nimic mai mult!

  3. adi says:

    Dar ceva bani pt Storia ,sa ne declare “Cel mai cel oras din lume” , nu dati?

  4. birtaul si birtutza says:

    Normal ar fi ca acesti bani sa mearga direct in contul firmei manageriate de domana Larisa Birta, sotia vicelui inscaunat primar. E are experienta de la muzeul cetatii. Cine nu isi doreste cate 1000 euro pe 100 de fotografii?

    Sa fii fotograf nu-i chiar asa de simplu: iti trebuie un telefon cu care sa faci pozele si sa le pui pe Facebook si mai trebuie sa fii somer, adica sa nu ai un loc de munca ca sa te poti plimba sa faci poze. Nu oricine proasta se califica pentru asa ceva

  5. oradean says:

    Dragi turisti veniti la Oradea sa stati in frig si sa conduceti pe strazi blocate de lucrari interminabile. Si daca va plangeti, primiti bonus un cutit de la politia locala! Asta e Oradea lasata de bolovanul birtinez, fie-i numele de ocara. Mult noroc noului primar, care va trebui sa se lupte cu mostenirea sinistra a predecesorului!

    • adi says:

      cum sa lupte, doar e sluga lui Bolo inca, Birta are teme lasate de Bolo, de nu le face zboara din partid

      • oradean says:

        E tanar si nu are in cap figurile de taran mutat la oras pe care le are birtinezul. Dupa 1-2 ani de mandat se satura sa fie folosit de el si rupe lesa. Abia atunci Oradea va putea sa se dezvolte natural, fara pompierismele de pe vremea birtinezului.

    • Bogdan says:

      Alte lucruri negative nu ai? Ca de exemplu anul si ziua in care ai venit pe lume…

  6. Pompiliu Caesar Roadevin says:

    Staț să vedeț ce turism o să facă primaru dela noi din sat, din Păușa, că amu la primăvara vre să pună termopane din alea noi la căminu cultural și pă imaș vrea să facă un teren dă golf să-i atragă pă toți bogații din lumea asta.
    Săptămâna trecuta neam cumpărat un calculator la primărie și facem reclamă pă internet mai ceva ca ăia de la primăria din Oradea !
    Începând din vara asta, toți nemții, englejii, francejii care mereau în concediu la Maiorca și Ibița, aproape toți o să vina de amu la noi la Păușa și câțiva la voi în Oradea !
    Să nu ziceți că nu vam spus !

  7. adi says:

    Vreau sa stiu cati bani bagam pt turism si cati bani aduce turismul pt oras. Sigur mergem pe minus. Altfel se laudau cu profitul.

    • Bogdan says:

      Inainte sa afli asta, baga de seama ca circa 10% din noile apartamente sunt cumparate sa se dea in regim hotelier. Ba da prosti is… prosti, dar multi! Tu te-ai gasit desteptul sa vezi ca romanul, peste noapte, cu cat ne-am imbogatit. Pana nu dispareti de pe fata pamantului astia cu mentalitye de azi pe maine, vai de noi astia care inca mai avem
      O speranta!

      • Bit.K says:

        Bogdan,nu are sens sa te pui cu creiere de hateri…stiu doar sa scuipe…cel mai bine,ignora-i.Stii proverbul:Cainii latra,caravana trece. Bolojan va fi mereu cel mai bun primar pe care l-a avut Oradea,asta ca injura unii sau nu. Sa speram ca Birta va fi la nivelul lui.

      • lol says:

        “circa 10% din noile apartamente sunt cumparate sa se dea in regim hotelier”
        E buna asta, si cine o sa stea in ele, daca turisti nema? Ca vine omu o data prostit de reclama asta cu forta, vede ca nu e nimic special aici doar marketing si pleaca… Si le mai zice si neamurilor ca nu are rost sa vina, sa stai la terasa poti si pe malul marii si e mult mai ok.

      • Marius says:

        Asta nu e turism. Vise tataie. Visezi. Nu ai ce face in oras mai mult de o zi. Ai venit odata si gata in afara de stranduri nimic. Nici macar turisti nu merg la ciuperca, nu folosesc taxiurile , tramvaiele. E plin de bosorogi ce vin cu autocarul si pleaca. Aia nu lasa bani in oras mai nimic. Stiu ce vb ca lucrez in domeniu. Iar multi ce vin vara in Felix nici nu vin in oras sa-l viziteze. Asa ca termina .

  8. rekord says:

    O plăcere să te plimbi vara pe pietonală, în câteva sute de metri treci prin Vaslui, Buzău și Vâlcea. Pentru ăștia sunt sacrificați orădenii ce înoată prin noroaiele șantierelor, turism sindical, restul doar iluzii.

  9. Drop says:

    Ana are mere

  10. Marius says:

    Turismul pulii e in oras la noi. Vin cei cu dureri de spate la tratament, babetii din Ungaria care dupa doua ore pleaca inapoi. Vin cei cu bilet din Moldova, , jidanii din Israel care distrug hotelurile. Nu e turismul de pe litoral, Brasov, sutele de mii ce vin la festivaluri in Cluj care topesc sute si mii de lei intr-o saptamana. Postacii lui Bolo sunteti spalati rau pe creier.

    • drop says:

      tu vezi numa la 10cm in fata ochilor spre viitor? pielea pulimii se plange de orice, ca voi stiti mai bine tot.

      • marius says:

        Tu numai sa lingi stii, in loc sa dai niste exemple, date concrete, cifre , sa sustii ce spui. Tu in plm esti impotriva la orice critica, dar nu argumentezi cu nimic, nu iti sustii cu nimic afirmatiile. Uite chiar lucrez intr-un domeniu care are legatura cu turistii, si iti spun ca in afra de hoteluri restul nu beneficiem cu nimic de pe urma marilor nostri turisti, turistul ce vine in Oradea e altfel de turist decat cum ar trebui sa fie. Nu raman bai aproape deloc in oras de pe urma lor. Odata nu te-am auzit sa iti sustii argumentele cu ceva concret, doar ca bine ca se face, se face ce? bani tocati pt firmele de casa, bani care nu se intorc in bugetul orasului si la cetateni.

      • ionel says:

        Dropila , vezi ca te-o sarit partidul de la numirile de secretar de stat, degeaba ai lins ca ai ramas pe afara. Nu-l mai linge pe Bolojan

  11. altuss says:

    Asta-i ca propaganda pentru vaccinare ! Toţi propagandiştii spun ce bine e ca omul să fie vaccinat, dar nimeni nu vorbeşte despre manifestările adverse.
    Aşa şi cu turismul în Oradea: propagandiştii propagandesc ce frumos e, dar odată ajuns turistul în oraş, dă de boschetari, puradei care cerşesc la intersecţii, ţigani şi mizerie în Gară şi la autogara din Nufărul; lipsa festivalurilor renumite; absenţa sportului de performanţă…etc…etc.

    • drop says:

      da avem multi cersetori, dar exista peste tot. in paris peste ce dai? peste teroristi, pe langa gramezile de boschetari agresivi. si ce-ai vrea, sa lasam totul balta si sa murim? nu ia timp sa faci imagine, sa atragi valoare?

      • marius says:

        Nu desteptule, sa lasam naibii asta cu turismul sa ne concentram pe altceva, pana nu avem o Universitate, pana nu atragem firme mari , pana nu copiem ce face Clujul suntem terminati. Noi continuam in prostie, continuam cu turismul care nu aduce bani in oras, ma refer la bani grei. Uite Universitatea din Cluj in ultimii zece ani a adus bugetului local din Cluj aprox 30mil euro, cati bani a dus turistii in oras la noi in ultimii zece ani? Cati bani lasa turistii in Cluj cu festivalurile, cu evenimentele? Nu stii asa-i? Asta nu vezi ca poti atrage turisti si cu altceva, nu cu banci din beton, piete betonate si parcari din beton.

      • maria says:

        Clujul atrage oameni, turistul vine si se muta acolo, la noi vine si pleaca.

  12. Jurnal Bihorean

    Peste 20.000 de oameni ar putea fi vaccinați la Beiuș. Centrul din Primărie, închis
    Țara Beiușului se vaccinează la Beiuș, care este centru zonal de vaccinare.

    Bihon CSM Oradea

    Victorie facilă pentru „Leii roșii"
    CSM Oradea a câștigat cu scorul de 81-61 meciul cu CSM VSKC Miercurea Ciuc, din cadrul turneului 5 al Ligii Naționale de Baschet Masculin. Echipa noastră a controlat jocul în permanență și a obținut o victorie indiscutabilă, cea de-a 7-a din actualul sezon.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Peste 4000 de bihoreni au fost imunizați anti-COVID! Șase centre de vaccinare, disponibile în județ
    În primele 10 zile (5 - 15 ianuarie) de la debutul campaniei naționale anti-Covid, au fost vaccinați peste 4000 de bihoreni. 2

    România

    Bulai: Dacă Eminescu ar fi trăit ar fi semnat pentru „Fără penali în funcții publice”
    Mihai Eminescu, dacă ar fi trăit astăzi, ar fi semnat pentru „Fără penali în funcții publice”, ar fi reformat TVR, SRR și CNA și ar fi eliminat pensiile speciale, afirmă președintele Comisiei de Cultură din Camera Deputaților, Iulian Bulai (USR PLUS). 7

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Informare meteo de ger: Temperaturile scad până la -20 de grade
    ANM a emis o informare meteo valabilă începând de sâmbătă dimineață de la ora 02:00 și până pe 20 ianuarie, ora 10:00.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    9 localități din Bihor se află în scenariul roșu. Rata de infectare în Oradea, 2.97‰
    CJSU a actualizat vineri, 15 ianuarie, lista localităților din Bihor pentru care se impun anumite restricții în domeniul Horeca, cultural sau social, pentru prevenirea și combaterea coronavirus. 3

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.