Activitatea derulată în 2024 de către Direcția tehnică din cadrul Primăriei Oradea a fost prezentată în cadrul unei conferinței de presă, la care au participat viceprimarul Teofil Filimon, directorul Sebastian Marchiș și directoarele adjuncte Adina Popa și Aurelia Țenț.
“Direcția tehnică este una din cele mai complexe și mai grele direcții din primărie, care gestionează partea văzută a activității primăriei. Vreau să le mulțumesc colegilor din această direcție pentru munca depusă în 2024, dar mai ales pentru rezultatele obținute. Totodată, doresc să adresez mulțumiri orădenilor pentru înțelegerea manifestată pe perioada desfășurării lucrărilor la diversele investiții în infrastructura rutieră”, a ținut să precizeze viceprimarul Filimon.
Potrivit datelor prezentate de către directorul Marchiș, la finalul anului 2024, în municipiul Oradea, dintr-un număr de 936 străzi, în lungime totală de cca 472,221 km, 759 străzi în lungime de aproximativ 378,586 km sunt modernizate integral sau pe tronsoane de stradă, iar 177 străzi, în lungime de cca 93,635 km, sunt nemodernizate sau nu sunt modernizate pe întreaga lungime a străzii.
Întrebat dacă mai există străzi de pământ pe raza municipiului, Sebastian Marchiș a declarat că nu mai există astfel de străzi, iar cele care sunt nou deschise în cazul unor noi investiții imobiliare nu se mai pot preda fără să aibă un minim de amenajare. Pentru lucrările de întreținere sau reparații pe străzile modernizate, în 2024 s-au utilizat 2.111 tone de mixtură asfaltică. În anul 2024 au fost executate lucrări de întreținere și reparații pe 80 de străzi nemodernizate.
Pentru aceste lucrări au fost utilizate 156.000 tone de piatră spartă și 6.420 mc de balast. Valoarea lucrărilor de întreținere, reparații străzi, poduri și trafic rutier și faptic realizate anul trecut a fost de 74,65 milioane lei. Directorul Marchiș a declarat că speră să respecte promisiunea făcută de către primarul Florin Birta și anume că în 2028 nu vor mai există străzi nemodernizate în Oradea.
Anul trecut au fost amenajate 784 de noi locuri de parcare și 3.155 de metri de piste pentru biciclete. Valoarea totală a investițiilor realizate în 2024 a fost de 110 milioane de lei. Printre cele mai importante proiecte s-au numărat realizarea a 15 străzi noi și pasajul de pe șoseaua Borșului.
Printre lucrările care vor începe în acest an se numără realizarea pasajelor de pe str. Republicii, asigurarea conectivității zonei Băile Felix- Băile 1 Mai cu DN 1, cartierele Nufărul și Velența, prin zona străzilor Iancu de Hunedoara, Războieni și Calea Clujului, respectiv reabilitarea podului Decebal. Valoarea cumulată a acestor investiții se cifrează la 319,9 milioane lei.

Foto: Sorin Martin Vereș
Trimite articolul
XBaliverne liberale. Strada Clujului spre exemplu, nu trebuie modernizată? Este considerată a fi modelul de urmat? Că de la Plastor până la ieșire, a doua bandă e pentru autoturisme și prima pentru mașinile de intervenție pentru care nu contează diferența între carosabil și capacele de canal. După 2028, când se termină cu săpatul de șanțuri fără noimă, o să înceapă lunga perioadă a asfaltărilor a sute de artere și străzi care nici acum nu corespund normelor, dar sunt văzute ca fiind modernizate acum. Numai prădătorii iau în desagă strict ce este nou și lasă de izbeliște restul ca să se strice cu totul. De întreținerea a ceea ce este nu se ocupă nimeni?
Asa se spune de 20 de ani. Si tot sunt cu sutele