Ambele proiecte au fost aprobate în aceeași zi de Consiliul Local Oradea.
Primul proiect vizează extinderea sectorului Centura Oradea – Calea Sântandrei la patru benzi, înlocuind actualul sistem 2+1 care se dovedește insuficient la orele de vârf. Lucrările vor acoperi zona cuprinsă între km 4+700 și km 5+700, în apropierea sensului giratoriu ce asigură accesul spre comuna Sântandrei.
„Se creau foarte multe cozi și o aglomerație mare, în special la ieșirea din Sântandrei, de aceea am căutat soluții pentru a crea o nouă bandă pe centura municipiului Oradea”, a explicat primarul Florin Birta.
Printre intervenții se numără:
- Extinderea carosabilului la trei benzi pe sens în zona pasajului existent;
- Realizarea unei benzi dedicate pentru cei care ies din Sântandrei, ocolind sensul giratoriu;
- Continuarea cu patru benzi (două pe sens) prin reconfigurarea tramei stradale;
Pe direcția Oradea – Cluj-Napoca (partea stângă), se va suplimentarea cu o bandă de 3,50 m între km 4+700 și km 5+470; se va adăuga două benzi de 3,50 m spre DN79. Pe direcția Oradea – Satu Mare (partea dreaptă), proiectul presupune o bandă suplimentară între km 4+940 și km 5+345, pentru circulația spre strada Ovid Densușanu și DN1Y (legătura cu A3).
Suprafața totală carosabilă va fi de peste 7.200 mp, iar valoarea totală a proiectului se ridică la aproape 28,5 milioane lei (TVA inclus). Lucrările vor dura 6 luni.
„De la calea ferată se va crea o nouă bandă care va ocoli sensul giratoriu, astfel încât toți cei care ies din Sântandrei vor avea acces direct, fără a mai intra în giratoriu. Practic, pe acest tronson al centurii Oradea vom avea trei benzi de circulație pentru o fluență mai bună”, a declarat primarul Florin Birta.
Drumuri colectoare între strada Nufărului și Centura Oșorhei
Cel de-al doilea proiect prevede realizarea unor drumuri colectoare paralele cu centura, între strada Nufărului și sensul giratoriu cu Centura Oșorhei, pe un tronson intens circulat, unde accesul direct la centură creează blocaje și riscuri.
„Un alt proiect se referă tot la centura municipiului Oradea, dar în zona dintre magazinele Metro și Selgros, unde în parteneriat cu Consiliul Județean și Ministerul Transporturilor, va fi realizat pasajul pentru tram-train. Pentru a permite accesul tuturor deținătorilor de terenuri, este necesară realizarea unor drumuri colectoare în paralel cu centura”, a subliniat primarul.
Proiectul va include:
- Drumuri colectoare unidirecționale de 4 m lățime;
- Platforme rutiere de 10 m, cu două benzi și insulă mediană de 2 m cu parapete;
- Bretele de întoarcere în U;
- Trotuare moderne, cu 2 m lățime (1,5 m utili + 0,5 m bandă tehnică);
- Organizarea și semnalizarea acceselor;
- Reabilitarea podului peste pârâul Peța (km 11+740);
- Iluminat public;
- Relocarea și protejarea rețelelor de utilități.
Proiectul are o valoare totală de aproape 66 milioane lei (TVA inclus), din care peste 44 milioane lei vor fi folosiți pentru lucrările de construcție. Termenul estimat de finalizare: 9 luni.
„Accesul direct într-o centură cu patru benzi nu este recomandat. Aceste drumuri colectoare sunt esențiale pentru a asigura o conectivitate corectă și sigură, iar legislația cere acest lucru”, a explicat edilul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!