BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Anunțuri
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
  • Economic
  • Educație
  • Cultură
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Fac rău şi persoanelor slabe

Fac rău şi persoanelor slabe

la 23 July 2015 17:19
23 July 2015 17:19
Un studiu indică faptul că băuturile carbogazoase fac rău şi persoanelor slabe.
Scris de erdei - Un studiu indică faptul că băuturile carbogazoase fac rău şi persoanelor slabe.

Trimite articolul

X

Băuturile carbogazoase, consumate cu regularitate, pot să determine o creştere a riscului de apariţie a diabetului de tip 2, chiar şi în cazul persoanelor slabe, potrivit unui studiu realizat recent în Marea Britanie, informează bbc.com.

Acelaşi studiu sugerează că reducerea cantităţii de băuturi carbogazoase ar putea contribui la scăderea numărului de persoane care dezvoltă diabet în Marea Britanie. Alţi experţi afirmă însă că greutatea corporală excesivă şi sedentarismul joacă un rol mai important (decât băuturile carbogazoase, n.r.) în dezvoltarea diabetului.

Studiul, realizat de cercetătorii de la Universitatea Cambridge, a fost publicat în British Medical Journal.

Indiferent de greutate

Oamenii de ştiinţă avertizează de multă vreme în legătură cu existenţa unei legături între obezitate, băuturi carbogazoase şi diabet. Însă puţine studii au analizat ipoteza potrivit căreia persoanele care consumă cantităţi mari de băuturi carbogazoase sunt mai predispuse la a dezvolta diabet, indiferent de greutatea lor corporală. Cercetătorii de la Universitatea Cambridge au analizat datele furnizate de 17 studii realizate în acest domeniu.

Limite

“Tiparul” statistic pe care l-au descoperit sugerează că băuturile răcoritoare care conţin mult zahăr ar putea fi asociate cu un risc sporit de diabet, indiferent de greutatea corporală. Profesorul Fumiaki Imamura, coordonatorul cercetării, a declarat: “Studiul nostru sugerează că, dacă toată lumea îşi reduce consumul de băuturi carbogazoase, atunci toată lumea are de câştigat”. Însă el recunoaşte că au existat anumite limite în realizarea studiului. De exemplu, cercetătorii nu au luat în calcul modificările adoptate de oameni de-a lungul anilor în ceea ce priveşte obiceiurile lor de consum şi stilul de viaţă.

În plus, savanţii de la Universitatea Cambridge s-au bazat pe presupunerea că băuturile carbogazoase duc în mod direct la diabet – deşi o legătură directă nu a fost încă demonstrată oficial. Tom Sanders, profesor de nutriţie la Universitatea King s College din Londra, consideră că vârsta, obezitatea şi sedentarismul reprezintă principalii factori de risc asociaţi cu dezvoltarea diabetului de tip 2. El spune că majoritatea cazurilor noi de diabet de tip 2 sunt diagnosticate la persoane de peste 50 de ani – o categorie de vârstă care nu este în mod tradiţional asociată cu consumul de băuturi carbogazoase.

SURSA: Mediafax

Trimite articolul

X
Taguri:
bauturi carbogazoase ,
studiu
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Bărbat din Valea lui Mihai, condamnat la 8 ani de închisoare pentru că și-ar fi violat nepoata de 13 ani
    Un bărbat din orașul Valea lui Mihai a fost condamnat la 8 ani de închisoare pentru viol, fiind acuzat că, timp de mai bine de un an, și-a obligat nepoata în vârstă de 13 ani să întrețină cu el relații sexuale orale.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    VIDEO
    O nouă fabrică de 4 milioane de euro va fi construită la Salonta. Investiția va crea 100 de locuri de muncă
    O nouă fabrică va fi construită în zona industrială din Salonta, pe strada Iosif Vulcan, momentul fiind marcat printr-o festivitate de punere a pietrei de temelie pentru noua unitate de producție a companiei Corex România.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Minor prins cu „cristal”, într-un magazin din Oradea. A fost condamnat alături de 3 bihoreni, pentru trafic de droguri
    Tribunalul Bihor a pronunțat sentința în cazul a patru bihoreni, printre care și un minor, acuzați de trafic de droguri de risc și mare risc, tentativă la această infracțiune, dar și de deținere de substanțe interzise pentru propriul consum.

    BIHON CAO

    De unde a venit apa fierbinte din Valea Nimăiești? Compania de Apă Oradea face publice primele constatări

    BIHON CAO

    Anunț întrerupere furnizare apă potabilă în zona străzii Doina

    BIHON CAO

    Întreruperea alimentării cu apă în Oradea – strada Tudor Vladimirescu

    Economic

    10 milioane de euro pentru producătorii locali. Ce pot construi primăriile din Regiunea Nord-Vest
    Autoritățile locale din Regiunea Nord-Vest vor putea accesa fonduri europene pentru dezvoltarea unor infrastructuri dedicate producătorilor locali.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Trei sate din comuna Copăcel vor beneficia de o nouă rețea de alimentare cu apă
    Locuitorii din satele Chijic, Copăcel și Surduc vor avea acces la o rețea de alimentare cu apă potabilă, în urma unei investiții derulate de administrația locală din comuna Copăcel.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    „Caștalău”, un recidivist din Bihor, va fi predat în Ungaria după ce va executa în țară 3 ani de pușcărie
    Curtea de Apel Oradea a admis, zilele trecute, o cerere a autorităților judiciare din Ungaria și a dispus predarea în țara vecină a unui recidivist din Suplacu de Barcău, Elemér Marian Kállai, zis „Caștalău”, de 51 de ani.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X