bihon.ro Web analytics

BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Aplicații
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Gata cu gropile din asfalt, de lângă șinele de tramvai. „Frezăm tot și punem mastic lângă linie!”

Gata cu gropile din asfalt, de lângă șinele de tramvai. „Frezăm tot și punem mastic lângă linie!”

De Cristina Ghilea
la 21 May 2023 13:05 Reactualizat la: 21 May 2023 13:06
3 Comentarii

Gata cu gropile din asfalt, de lângă șinele de tramvai. „Frezăm tot și punem mastic lângă linie!”

21 May 2023 13:05 Reactualizat la: 21 May 2023 13:06
La peste 11 milioane lei e estimat costul lucrării. Se va turna mastic elastic autonivelant lângă șină, în zona de tampon cu restul carosabilului.
Scris de Cristina Ghilea - La peste 11 milioane lei e estimat costul lucrării. Se va turna mastic elastic autonivelant lângă șină, în zona de tampon cu restul carosabilului.

Trimite articolul

X

OTL SA va porni o campanie de reamenajare a carosabilului în imediata vecinătate a liniei de tramvai, acolo unde apar gropi în asfalt, din cauza vibrațiilor liniei de cale ferată. La doi ani respectiv peste 11 milioane lei e estimată durata lucrărilor care ar urma să acopere tot traseul urban al liniei de tramvai, acolo unde aceasta este comună cu șoseaua. La nivelul orașului, de altfel, o mare parte din circulația tramvaielor se face pe același traseu cu circulația auto, cele două categorii de vehicule împărțind aceeași platformă. În Oradea, linia de tramvai este dublă, cu ecartament normal de 1435 mm iar zona unde linia e pe șosea e undeva la 6,3 km. Un proiect de hotărâre cu această temă se va afla, la finalul acestei luni, în dezbaterea Consiliului Local Oradea. „Pe zonele pe care circulația tramvaiului este separată de circulația mașinilor sunt studiate trecerile la nivel carosabil precum și cele pentru pietoni. Acestea se află, în general, în intersecții”, se arată în studiul anexat hotărârii. Argumentele OTL pentru această lucrare: nevoia de îmbunătățire a carosabilului și nevoia de ameliorare a calității mediului înconjurător. „Prin acest studiu se propune refacerea suprafeței carosabile din proximitatea șinei de tramvai fără a interveni asupra profilului și elementelor șinei sau asupra traseului liniei existente”, mai zice proiectul OTL SA. Obiectivele asumate sunt fluidizarea traficului și diminuarea riscului de accidente rutiere dar și reducerea situațiilor în care mașinile se deteriorează din cauza drumurilor. Sunt de notorietate gropile și denivelările de pe Decebal sau Primăriei, acolo unde șoferii sunt nevoiți să strângă din dinți și să înainteze cu hurducături și zdruncinături care pun la grea încercare sistemele de suspensie. În general, asfaltul de lângă linii e denivelat din cauza vibrațiilor, iar la trecerile de pietoni s-au constatat, de asemenea, denivelări ale straturilor de uzură, cu 3-5 cm adâncime față de carosabil. În condițiile date, nu e nici comod și nici neapărat sigur. Soluția propusă: refacerea stratului de uzură cu mastic autonivelant în strat gros și realizarea unui rost din mastic bitinuminos la contactul dintre șină și suprafața asfaltată. Astfel, prima etapă ar însemna frezarea asfaltului deteriorat pe o adâncime de 4 cm și o lățime de 20 cm în zonele unde asfaltul prezintă degradări, curățarea și amorsarea suprafeței frezate și turnarea masticului autonivelant în strat gros. Acest material nu necesită compactare. Etapele următoare sunt tăierea cu mașina cu disc diamant în vederea realizării rostului dintre șină și masticul turnat, la o distanță de 2 până la 4 cm de șină, frezarea masticului, curățarea cu perie și amorsarea zonei.

„Frezăm tot și punem mastic. Astfel, se elimină gropile din asfalt, care apar mereu lângă linie, din cauza vibrațiilor la trecerea tramvaielor”, consideră Adrian Revnic, directorul OTL SA.

La trecerile de pietoni, se vor monta plăci interioare și exterioare de tip STRAIL late de 1,20 m, lățimea finală urmând să fie de 2,4 m. OTL estimează că va fi nevoie de rost nou lângă linie pe o lungime de maxim 54 km.

Trimite articolul

X
Taguri:
gropi ,
linie tramvai ,
mastic ,
oradea ,
otl
3 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. yyy says:
    May 21, 2023 at 2:32 pm

    Povesti.

    Reply
  2. cornel says:
    May 21, 2023 at 7:41 pm

    Dar capacele de canal, carpelile si denivelarile???? 90% din strazi sunt mai rau ca ulitele de sat. Alexandria siVaslui au strazi de 100 de ori mai bune. Dar cele 300 de strazi neasfaltate Art Nouveau creat de Bolojan?

    Reply
    • M.c.m says:
      May 22, 2023 at 4:32 am

      Ai dreptate 💯💯, dar banii trebuie risipiți și transferați către familia pnl-ista care are foarte multe guri de hrănit.

      Reply
  3. powered by Surfing Waves

    România

    ADVERTORIAL
    Tips & tricks pentru o casă cozy şi călduroasă
    Sezonul rece ne îndeamnă să petrecem mai mult timp în casă, mai ales atunci când afară ploua sau este foarte frig. Acasă este despre confort, căldura şi stare de relaxare, iar amenajarea pe care o alegi ar trebui să reflecte exact aceste lucruri.

    Bihon CSM Oradea

    Sere (CSM Oradea): „Trebuie să câștigăm acest meci” 
    CSM CSU Oradea debutează miercuri în Liga Națională, în compania echipei BC CSU Sibiu. 

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    VIDEO
    110 minute timp de așteptare pentru șoferii de camioane, la ieșire din țară prin Borș I și II
    Șoferii de autocamioane care ies din țară au de așteptat în cozi de 3, 4 km.

    BIHON CAO

    ANUNŢ Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea - avarie STAȚIA DE HIDROFOR 887

    BIHON CAO

    ANUNŢ Compania de Apă Oradea

    BIHON Sport local

    Orădeanca veterană Ileana Beres, nou record național

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Se întrerupe furnizarea apei calde în centrul Oradiei, din cauza lucrărilor pe rețele
    Pauza în furnizarea serviciului începe marți de dimineață, la ora 8:00, pentru cei alimentați prin PT 703, 710 și 718 .

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Peste 1.250 de locuri de muncă vor fi disponibile la Oradea Job Expo
    Doar câteva zile ne mai despart de Oradea Job Expo, un târg destinat celor aflați în căutarea unui loc de muncă sau dornici de o schimbare. La editia de toamnă a târgului vor participa 28 dintre cei mai mari angajatori din Oradea, care împreună, oferă peste 1.100 de locuri de muncă, devenind astfel unul dintre cele mai importante evenimente de acest tip.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Vremea
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.