
foto: arhivă
Documentul a fost semnat la București, în data de 4 aprilie 2023, de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pentru partea română, și de Péter Szijjártó, ministrul afacerilor externe și comerțului, pentru partea ungară. Obiectivul principal al acestui acord este crearea unei legături directe și eficiente între cele două state prin racordarea celor două drumuri expres la frontiera comună.
Această măsură vine în sprijinul fluidizării traficului rutier internațional, oferind o infrastructură modernă și sigură care să răspundă atât nevoilor de mobilitate ale cetățenilor, cât și cerințelor economice și comerciale transfrontaliere, se menționează în documentul emis de Guvern privind adoptarea actului normativ.
Acordul stabilește în detaliu punctele de conexiune precise dintre cele două drumuri expres, precum și condițiile tehnice necesare pentru realizarea racordării. Implementarea acestei conexiuni va facilita transportul și comerțul între cele două țări, contribuind la dezvoltarea regiunii și la consolidarea relațiilor bilaterale. Conform documentului adoptat de Guvern, acordul va intra în vigoare în a 30-a zi de la notificarea reciprocă privind îndeplinirea procedurilor interne de aprobare și va rămâne valabil până la finalizarea lucrărilor de racordare și punerea în funcțiune a conexiunii rutiere.
Cu toate acestea, deși documentul vizează accelerarea conexiunii rutiere între cele două țări, implementarea în România ridică unele semne de întrebare. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis abia pentru data de 1 martie 2027 ordinul de începere a lucrărilor pentru construirea lotului 1 al Drumului Expres DX 16 Arad – Oradea, respectiv sectorul dintre Oradea și Salonta.
Trimite articolul
XSelina trebuie să finalizeze tronsonul A3, nu are capacitate să lucreze la două proiecte de drum de mare viteză…