Potrivit actului normativ, transferul va deveni efectiv la data semnării protocolului de predare-preluare între cele două instituții, termenul maxim pentru încheierea acestuia fiind de 90 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârii. Spitalul își va păstra personalitatea juridică, urmând să se finanțeze din venituri proprii, iar managerul unității va avea calitatea de ordonator terțiar de credite.
Protocolul de predare-preluare va include date privind inventarierea patrimoniului, bunurile imobile și mobile, execuția bugetară, structura organizatorică, situația litigiilor și documentația financiară. De asemenea, bunurile aflate în domeniul public al statului vor fi transmise în administrarea Universității din Oradea, prin Spitalul Clinic Căi Ferate Oradea, în termen de 90 de zile.
După finalizarea procedurii, Universitatea din Oradea va prelua toate atribuțiile și competențele Ministerului Transporturilor privind managementul asistenței medicale și va deveni ordonator secundar de credite. Totodată, instituția de învățământ va prelua drepturile și obligațiile legale ale ministerului, inclusiv litigiile aflate pe rolul instanțelor.
Personalul actual al spitalului își va păstra drepturile și regimul juridic, conform legislației în vigoare și contractului colectiv de muncă aplicabil. Hotărârea mai prevede că numărul maxim de posturi este de 3.703.
Prin această decizie, Guvernul continuă procesul de transfer al rețelei sanitare din subordinea Ministerului Transporturilor către alte ministere și instituții publice cu rețele medicale proprii, în scopul eficientizării administrării și integrării activității medicale cu cea universitară și de cercetare.
Contactat de bihon.ro, rectorul Universității din Oradea, Constantin Bungău, susține că, după finalizarea procedurilor administrative, Spitalul CFR va fi transformat în clinică universitară, iar accentul se va pune pe componenta științifică, nu doar să fie un simplu prestator de servicii medicale.
„Universitatea va prelua în totalitate patrimoniul imobilar al Spitalului CFR din Oradea și personalul, urmând ca această unitate să devină o clinică universitară. Ne dorim să îi dăm și o latură științifică, iar împreună cu cei de la Facultatea de Medicină și Farmacie să reușim să oferim servicii medicale cât mai deosebite, dacă se poate chiar unicat, la nivel național. Nu dorim ca unitatea medicală să se rezume să fie un simplu prestator de servicii medicale, ci să aibă o puternică latură științifică. Prin hotărârile pe care Senatul Universtității le va lua, se vor stabili planul operațional și structura. Spitalul se va autogospodări, iar prin proiectele pe care le va accesa din sursele de finanțare disponibile se vor asigura fondurile pentru reabilitare și modernizare.”
Trimite articolul
XAla se poate demola si facut o parcare pentru gara, ca zona gsrii va fi pietonala si sa poti lasa masina cand mergi la gara. Si de acolo poti cara bagajele. Demolat cat mai urgent
🙂 salutara ideea, in principiu!
De vazut unde ii vor face o parcare 😉
-
Pe terenurile de sport. Sau se pot demola case din jurul parcului. Si asa trebuie demolate toate din oras. In Moscova nu vezi o casa
o sa mai aiba Bodog de unde sa mai sifoneze niste bani. In rest nu va fi absolut nimic acolo.
Numai cu Birta primar si rector la Universitatea Oradea aceasta va ajunge numarul 1 in lume peste Oxford ca sa numai tot comentati.