Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură (API) sunt de părere că progresul în teren pe cei 26,35 kilometri ai Autostrăzii A3, pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș este bun și există speranțe ca lucrările să fie finalizate până la termenul contractual actual, adică iulie 2026.
„Chiar dacă mai sunt hopuri importante de trecut, tragem speranțe că Erbașu își va respecta termenul contractual de finalizare, iulie 2026, pe cei 26,35 kilometri ai Autostrăzii A3 dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș. În scenariul pesimist ne apucă sfârșitul toamnei 2026, dar câteva luni în plus nici nu s-ar mai simți după ce am așteptat 21 de ani de la prima lopată dată de Bechtel.
Progresul în teren este bun atât la terasamente, cât și la structuri. Vedem balast stabilizat și asfalt cam pe o treime din traseu, iar pilele viaductelor și pasajelor înaintează bine”, se arată într-o postare făcută publică de reprezentanții API pe rețelele de socializare.
Însă aceștia (reprezentanții API – n.red) sunt de părere că „încă sunt obstacole de depășit: emoții cu structurile (pile, grinzi) vor fi până când vedem plăcile de suprabetonare turnate, zona blocată la vest de viaductul peste lacul Suplacu de Barcău este evident întârziată, dar pare-se că ușor-ușor se dezmorțește, și avem consolidări și taluzări care mănâncă timp și atenție”.
Contractul cu firma Erbașu a fost semnat pe 24 noiembrie 2023, acesta fiind cel de-al patrulea antreprenor pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș. Deși au fost prevăzute 6 luni pentru proiectare și 18 pentru execuție, proiectul tehnic a fost aprobat cu întârziere pe 19 decembrie 2024.
„Proiectul tehnic a fost aprobat cu întârziere, în 19.12.2024, deși ordinul de începere aferent a fost dat în 15.03.2024. Abia în 20.01.2025 a fost emis și ordinul de începere pentru lucrări, deci termenul de finalizare actualizat este sfârșit de iulie 2026”, se mai arată în aceeași postare.
Trimite articolul
XLucrarile de constructii si retele de utilitati din programele PNDL, A. Saligny si 1/2 din cheltuielile din PNRR se realizeaza cu imprumuturi facute de Guvern. S-au facut lucrari care trebuiau si lucrari care nu trebuiau(piste de biciclete in sate, centre de zi inchise, cladiri vechi reabilitate care nu sunt folosite, scoli reparate repetat fara a fi necesar, drumuri care duc in camp s.a.m.d.) . Toata tara plateste aceste imprumuturi prin impozite marite, salarii si pensii scazute, concedieri etc. Nu binele judetelor, comunelor si oraselor unde au fost alesi îi intereseaza pe politicieni dar propriile comisioane primite de la constructori sunt importante. Anchetele multor primari, presedinti de CJ din tara au dezvaluit numai o mica parte din multimea de ilegalitati savarsite de politicieni.
Dar pe porțiunea Chiribis Biharea cand incep lucrarile?
vom vedea, aceasta companie nu are experienta i a gestiona lucrari de aceasta avengura