BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
În timp ce românii vânau oferte, marile lanţuri au redus numărul de promoţii

În timp ce românii vânau oferte, marile lanţuri au redus numărul de promoţii

la 25 February 2023 13:13

În timp ce românii vânau oferte, marile lanţuri au redus numărul de promoţii

25 February 2023 13:13
Inflaţia record a lovit în plin apetitul de consum în 2022. În timp ce românii vânau oferte care să mai tempereze din impactul scumpirilor record, marile lanţuri au redus numărul de promoţii, mai puţin la alimente.
Inflaţia record a lovit în plin apetitul de consum în 2022. În timp ce românii vânau oferte care să mai tempereze din impactul scumpirilor record, marile lanţuri au redus numărul de promoţii, mai puţin la alimente.

Trimite articolul

X

 

[eadvert]

Vânzările de bunuri de larg consum au crescut anul trecut în România cu 15,8% în valoare, însă avansul este exclusiv dat de scumpirile record, dat fiind că în volum – ca număr de bucăţi – piaţa a stagnat, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen, citată de Ziarul Financiar.

Situaţia nu este caracteristică doar pieţei locale, în toate ţările analizate inflaţia punându-şi amprenta asupra acestei industrii.

Totuşi, România a postat una dintre cele mai mari creşteri, deci s-a confruntat cu una dintre cele mai mari inflaţii, similară cu cea din Polonia. Pe primele locuri se situează Turcia (cu o dublare a preţurilor practic, dat fiind că piaţa în volum a stagnat), Kazahstan, Belarus, Bulgaria, Ungaria şi Serbia.

Este evident astfel că Europa de Est a fost cea mai afectată de inflaţia record, apropierea de războiul ruso-ucrainean favorizând creşteri şi mai alerte de preţ.

În ceea ce priveşte consumul, datele Nielsen arată că piaţa a stagnat în volum în România, adică românii nu au cumpărat mai puţine unităţi, ci mai degrabă au cumpărat mai ieftin ori la ofertă.

În alte ţări, cum ar fi statele baltice, piaţa are un declin puternic în volum, semn că oamenii şi-au ajustat coşul de cumpărături pe fondul inflaţiei. Deşi şi aici scumpirile au fost record, scăderea în volum a pieţei FMCG a făcut ca în valoare creşterea să fie temperată. „Deşi România se situează pe locul 7, alături de Polonia, în topul creşterilor valorice din estul Europei, ne aflăm într-o situaţie mai fericită decât majoritatea regiunii în ceea ce priveşte consumul, şi asta pentru că suntem una dintre puţinele ţări care nu au scăzut în volum la nivelul întregului an 2022. Totuşi, şi la noi încetinirea consumului a devenit evidentă în ultimele două trimestre ale anului trecut“, spun analiştii Nielsen. Ei adaugă că în România piaţa a scăzut în volum cu 2,6% în ultimul trimestru, pe fondul unor majorări de preţuri de 21,7% versus ultimele trei luni din 2021.

În acest context al scumpirilor pe bandă rulantă, ce au făcut retailerii? Au redus promoţiile şi ofertele, mai puţin la alimente, spun analiştii Nielsen. În ceea ce priveşte segmentul alimentelor, acesta este cel mai important pentru comercianţi şi aici se dă bătaia cea mai mare pe preţuri, aşa că acest lucru ar putea explica activitatea promoţională.

„În 2022, majoritatea retailerilor şi-au redus ofertele promoţionale, sub presiunea preţurilor în creştere. În trimestrul al patrulea al anului 2022, 21,9% din vânzările din comerţul modern s-au desfăşurat în cadrul ofertelor promoţionale, ponderea fiind în scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Singura macrocategorie de produse care a crescut nivelul promoţional a fost cea a produselor alimentare.“

Iar asta în contextul în care consumatorii au vânat promoţiile şi ofertele, spun reprezentanţii companiei de cercetare de piaţă. Ei au căutat produse mai ieftine, orientându-se, spre exemplu, spre mărci private.

Deşi inflaţia este de aşteptat să scadă în 2023, asta nu înseamnă că preţurile vor scădea, ci doar nu vor mai creşte la fel de repede. În acest context, consumatorii spun că vor renunţa să cumpere produse neesenţiale (64% dintre consumatori) şi/ sau îşi vor face cumpărăturile din magazine de tip discounter (54%).

Inflaţia a devenit o problemă încă de la finalul lui 2021, dar situaţia s-a acutizat anul trecut, când aproape toate produsele au suferit scumpiri. Asta a dus la creşteri de vânzări în valoare, dar relevantă în această situaţie e evoluţia în volum. Ea arată cel mai bine apetitul de consum.

Datele Nielsen relevă că toate macrocategoriile de produse FMCG au înregistrat creşteri valorice în 2022. Cel mai puternic avans este cel al categoriei de produse alimentare (plus 20,1%) – care reprezintă 54% din totalul coşului de cumpărături din România, urmată de băuturile nonalcoolice (15%). Vânzările de produse nonalimentare au crescut în valoare cu 11,7%, iar bău­turile alcoolice cu 6,1%.

Dacă la macrocategorii există creş­teri pe linie, o analiză mai în pro­funzime, pe categorii, arată altceva.

„Deşi 81% din categoriile de produse au crescut în valoare în 2022, doar 43% dintre ele au crescut şi în volum.“ Asta înseamnă că în mai bine de jumătate din cazuri există o scădere în volum, deci o scădere a apetitului de consum în 2022. Pe plus au rămas carnea, pâinea şi snackurile sărate.

(sursa: Mediafax)

Trimite articolul

X
Taguri:
inflatie ,
magazine ,
promotii ,
reduceri ,
romani
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Accident pe Bulevardul Ștefan cel Mare din Oradea. Un pieton a fost acroșat de o mașină
    Incidentul s-a produs în seara zilei de vineri, 5 decembrie.

    România

    Sub brad, cu bucurie: cum să faci un Crăciun de neuitat pentru copii, fără excese
    Odată cu apropierea noului an, părinții, bunicii și mătușile intră deja în ritmul pregătirilor de Crăciun: ce jucării își doresc cei mici, cât să cheltuiască și ce cadouri ar trebui să lase Moșul sub brad.

    România

    România schimbă regulile pentru permisele non-UE. Cine va putea conduce legal
    În data de 3 decembrie, Camera Deputaților a adoptat ordonanța de urgență care stabilește noile condiții pentru deținătorii de permise de conducere provenite din afara Uniunii Europene cu care pot circula legal pe drumurile publice din România

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Oradea, printre orașele vizate de una dintre cele mai mari preluări din retailul românesc
    Oradea devine una dintre piesele-cheie într-o mișcare majoră de pe piața retailului din România, după ce un lanț românesc a finalizat preluarea a zeci de magazine cedate în urma unei tranzacții de amploare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Paradă și festival de colinde în inima orașului
    Casa de Cultură a Sindicatelor din Oradea va găzdui marți, 9 decembrie, ediția a XIX-a a Festivalului de colinde „Noi umblăm a colinda”.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Primăria Oradea, între două scenarii fiscale pentru 2026. Creșteri temperate sau salturi de 80–150% la impozite și taxele locale
    Primăria Oradea a prezentat, în 5 decembrie, în cadrul unei conferințe de presă susținute de primarul Florin Birta și directorul Direcției Economice, Eduard Florea, proiectul detaliat al impozitelor, taxelor și tarifelor locale pentru anul 2026.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.