bihon.ro Web analytics

Începe șantierul unui nou lot al autostrăzii A3, între Oradea - Cluj-Napoca

De Costel Demian

Începe șantierul unui nou lot al autostrăzii A3, între Oradea - Cluj-Napoca

Asociația Pro Infrastructura a realizat o prezentare a tronsonului de autostradă dintre Zimbor și Poarta Sălajului.
Scris de Costel Demian - Asociația Pro Infrastructura a realizat o prezentare a tronsonului de autostradă dintre Zimbor și Poarta Sălajului.

Constructorul sectorului de autostrada dintre Oradea – Cluj-Napoca a fost desemnat UMB. „Este un sector de drum dificil de realizat dar spectaculos, unde vom vedea consolidări de teren, multiple viaducte cu distanța dintre piloni de 90 metri; estimăm perioada de execuție 3 ani. Filmarea începe de la granița dintre județele Cluj si Sălaj, lângă Sâncraiu Almașului, si continuă spre nord intersectându-se cu drumul imperial roman vechi de 2000 de ani, unde e prevăzut un nod rutier în dreptul castrului Optatiana. La capătul lotului va fi un nod temporar (Poarta Sălajului), până la darea in trafic a viitorului tunel Meseș”, precizează membrii Asociației Pro Infrastructura.

În imagini se vede cum UMB pregătește terenul în așteptarea Autorizației de construire, urmând ca într-o luna-două, să înceapă execuția propriu-zisă a lotului.

Valoarea contractului este de 680.405.395,28 lei fara TVA.

Lungimea tronsonului de autostrada este de 12,24 km.

Traseul Subsecțiunii 3B2 începe după intersecția autostrăzii cu DN 1G km, 13+260, (Huedin – Zimbor – Tihau (DN 1G)), unde a fost prevăzut un nod rutier, apoi traseul autostrăzii se înscrie între dealurile Fânețelor și Lupului, în lungul văii Capușu, intersectează, în Valea Glodului, DC 56 între localitățile Bercea și Santa Mana, îndreptandu-se către nord pana la intersecția cu DJ 108A (Românași – Agrij), la vest de localitatea Poarta Sălajului.
Pe această subsecțiune nu s-au prevăzut noduri rutiere. La finalul Subsecțiunii 3B2, la km 25+280, se va amenaja o intersecţie giratorie provizorie, necesară accesării sectorului de autostradă din DN 1F, prin intermediul unui drum local, până în momentul dării în exploatare a Subsecțiunii 3B3, Poarta Sălajului – Zalău.

În cadrul acestei secțiuni s-a prevăzut construcția a 5 viaducte și 1 pod peste autostradă.

26 Comentarii

Your email address will not be published.

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. scortosul says:

    nu ajung eu sa merg de la Oradea la Cluj pe autostrada asta! Pana la finalizarea tronsonului Biharia – Cluj Napoca imi ia politia permisul pentru depasirea varstei. o bucatica de 25km. si la anu la multi ani mai scoate o bucatica si uite asa bucatica cu bucatica trece viata mea!

    • seba says:

      Ai dreptate. Insa haideti sa provim lucrurile totusi pozitiv: poate generatia noastra nu insa generatia nepotilor nostri vor putea circula pe intreg tronsonul de autostrada.
      Sunt de acord ca pana atunci in tarile ceva mai civilizate vor exista insa deja alte metode de deplasare in spatiul terestru.

  2. Dani says:

    Doamne fereste si apara, saptamana trecuta spuneati ca pe Autostrada A3 Turda-Bors se circula in conditii de iarna… No, avem pana la urma autostrada sau nu?

  3. Edi says:

    Anul viitor vor fi 20 de ani de la inceperea lucrarilor la A3. In doua decenii nu s-a terminat nici o treime. Optimisti sa fim, … ca restul nu conteaza.

    • ACAB says:

      Cum e posibil ca 1 km sa coste 11 mil de EURO??????? E HALUCINANT!!!

      • Bravos says:

        Este corect prețul. Ai fost vreodată prin zonă să vezi ce masive muntoase sunt pe acolo? Va trebui spart în rocă dură. Nu e joacă de copil. Tunelul pe sub Mont Blanc e zero barat!!! Dacă mă gândesc mai bine, e cam ieftină lucrarea. Sigur vor veni niște amendamente la contract. Se vor descoperi nisipuri mișcătoare, alea, alea…

  4. Needucat says:

    Când zboară porcu’

  5. Grigore says:

    Povești cu porcul care zboară.

  6. Ajungi repede și stai la coadã says:

    Ce să facem cu autostrada? Sã circulãm mai repede? Viteza este periculoasă, sunt cruci pe şosele.

  7. Attila says:

    Poate din cauza ca a fost filmat cu dronul, dar aceste utilajel sunt ca niste jucarii pentru construirea autostrazii. Nu ma mir ca va dura cel putin 3 ani constructia.

  8. Vasile says:

    Spor la muncă!
    Haide că se poate.

  9. Echiparea cu videoradare says:

    Drumul național trebuei sã fie echipat cu videoradare, ca şi autostrada.

  10. Cosmin says:

    12 km ? Bolojan ar face 120 km cu banii astia…..

    • adi says:

      Bolojan ar face un cacat, ceva autostrada cu o banda jumate sa fie ieftina

      • anti_usl says:

        Ca bine zici! Am fost deunazi pe drumul Oradea-Fughiu, ala dat anul trecut in folosinta cu mare tambalau. Abia incap pe el doua masini, cand venea din fata vreuna incetineam amandoi sa ne strecuram. O porcarie cum sunt toate facute de taranul din Birtin. P.S. Eram cu un matchbox, un Opel Agila. Ii zic ,,masina: ca asa e in talon!

        • Adi says:

          Si noul bulevard Cantemir nufarul se vede ca bordurile nou au fost montate cu vreo 10 15cm spre drum. Deci si asta il ingusteaza. Exact asa a facut cu toate strazile nou asfaltate le-a ingustat sa fie mdi ieftin. El cred ca lucreaza cu standardele din anii 60 cand o madina avea 1,6m latime nu 1,9m in prezent. Si unde are loc il face superingust. Nici o strada cu 4 benzi nu a facut in oras si unde se putea a prefera 2 benzi inguste. Asa mai rau faci, sau noua centura din Osorhei cu o banda jumate😂😂😂. Totul mult, ieftin si prost

    • Scout says:

      Ia verifica viteza medie pe drumul rapid si turbo-giratoriu

  11. adi says:

    Sa fie odata autostrada asta gata sa avem si noi aeroport, ca asa ajungem mai repede la Cluj. Nu va bucurati asa tare de autostrada asta, ca asa se opreau unii investitori in Oradea ca eram aproape de granita si era mai greu de ajuns la Cluj, asa va fi mai directa calea de a atrage totul Clujul, cam asa se intampla peste tot cand ai un magnet puternic ce atrage , asta va fi in avantajul Clujului si nu pt noi.

  12. Mihai P says:

    A3 nu-i a noastra,nici a altora,ci al urmasilor urmasilor nostri.
    Este absolut incredibil,o viata de om sa faci un rahat de drum.Interesant totusi ca Marele Carmaci Bolojan nu s-a implicat pina acum.Poate si-a dat seama ca e mai greu un pic ca si cu pasapoartele (sa desfiintezi cozile cind deja se poate circula doar cu cartea de identitate).Daca vrea cu adevarat sa arate ceva,acum ar fi momentul.

  13. Gabriela says:

    se stabileste un alt record mondial negativ referitor la pretul pe kilometru de autostrada de peste 55 milioane de lei pe km +TVA, ceea ce este inadmisibil se pare ca preturile sunt scapate de sub control.

  14. Nicu says:

    O ,mare greșeală să distrugi un sit vechi de 2000 de ani trebuie găsite soluții tehnice pentru a evita acest lucru

  15. BIHON Ştirile judeţului Bihor

    2022 se anunță un an bun pentru afine
    2022 pare să fie un an al revenirilor. Lumea călătorește mai mult, participă la mai multe evenimente, fără grija pandemiei care făcea ravagii în urmă cu doi ani.

    Bihon CSM Oradea

    Adrian Țenghea va apăra poarta echipei CSM Oradea
    CSM Oradea și-a „blindat” poarta în perspectiva dificilelor meciuri din Liga Națională.

    Bihon CSM Oradea

    Noii antrenori ai echipei de handbal masculin CSM Oradea: „Sperăm din suflet să reușim”
    Antrenorii George Tăutu și Cosmin Liberț sunt mulțumiți de lotul echipei de handbal.
    tombola lunii

    BIHON CAO

    Avarie în Nufărul. Se întrerupe furnizarea apei potabile

    BIHON CAO

    Anunț citiri contoare Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Citiri Compania de Apă Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Dol Guard Oradea îmbină perfect munca specializată pe pază și protecție cu sportul de performanţă - peste 15 ani experienţă în domeniu! „Lăsați protecția voastră, în grija noastră!”
    Firma bihoreană Dol Guard SRL, licențiată în pază și protecție prestează diverse servicii de specialitate având un portofoliu al clienților de circa 70% din domeniul privat.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    La Clarfon reparăm gratuit orice aparat auditiv
    În situația în care o persoană se confruntă cu o acuitate auditivă scăzută, relaţiile sociale din jur se deteriorează vizibil. Când auzul nu funcționează optim, oricare dintre activităţile pe care le desfăşurăm, au de suferit considerabil.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    UPDATE Accident grav în Gepiu între două mașini și un microbuz. Toate 3 au luat foc
    Accidentul a avut loc cu puțin timp înainte de ora 16.00, pe DN79 în zona Comunei Gepiu.

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.