BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Linia ferată – extremă urgenţă pentru Oradea

Linia ferată – extremă urgenţă pentru Oradea

la 24 July 2017 12:27

Linia ferată – extremă urgenţă pentru Oradea

24 July 2017 12:27
În epoca intermodalului, Oradea are nevoie de sprijinul Statului Român. Ministrul Transporturilor promite pornirea investiţiei pentru electrificarea CFR Oradea – Cluj. Primăria propune un terminal intermodal şi pe Borşului.
Scris de Demian - În epoca intermodalului, Oradea are nevoie de sprijinul Statului Român. Ministrul Transporturilor promite pornirea investiţiei pentru electrificarea CFR Oradea – Cluj. Primăria propune un terminal intermodal şi pe Borşului.

Trimite articolul

X

Electrificarea căii ferate Cluj – Episcopia Bihor (Oradea) este prinsă în masterplanul de transport al României. Cu atât mai mult cu cât în Oradea au sediu două dintre cele mai mari firme de logistică – transport cu activitate în România: H.Essers (Belgia) şi Transmec Group (Italia). „Am semnat studiul de fezabilitate pentru electrificarea căii ferate Cluj – Oradea, cu termen de execuţie 12 luni. Cum finalizăm SF-ul, la jumatea anului viitor lansăm procedura de proiectare şi execuție, ce se ridică la 480 milioane euro, prin POIM (Programul Operaţional Infrastructură Mare – n.red.)”, a declarat ministrul Transporturilor, vineri, la Oradea.

Electrificarea liniei CFR Oradea – Cluj este prinsă şi în programul de guvernare 2017 – 2020 însă, din păcate, nu apare niciun termen final asumat pentru finalizarea investiţiei. Cel mai probabil, modernizarea căii ferate va fi finalizată abia după anul 2020.
terminal-intermodal-oradea-1

Primăria Oradea a lansat în 2015 ideea realizării unui terminal intermodal în zona Şoselei Borşului, acolo unde activează compania de logistică H.Essers, cu sediul central la Genk – Belgia, potenţial beneficiar direct al unui asemenea terminal, ce avea efecte pozitive şi asupra economiei locale. Investiţia anunţată de Primăria Oradea este şi aceasta prinsă în programul de guvernare, cu 21,44 milioane de euro, dar tot fără termen de finalizare.

Aspect important, Comisia Europeană încurajează transportul feroviar ce are un impact de mediu scăzut: 0,5 kg de emisii CO2 emise pe kilometru de cale ferată, faţă de 0,88 kg CO2/km pentru transportul rutier. Prin urmare, Guvernul României este obligat să investească în transportul feroviar. Însă, la Bucureşti, lucrurile se mişcă în continuare foarte încet. Prea încet pentru cei din Nord-Vest.

Intermodalul privat din Oradea

Puţină lume ştie însă că, începând din 2016, la Oradea funcţionează deja un terminal intermodal privat ce face translaţia între transportul feroviar şi rutier, pe relaţia Europa Vest – Est.

Construit în zona Gării Velenţa. Acesta este dezvoltat de către două societăţile internaţionale de logistică: P&O Ferrymasters (Marea Britanie) şi Transmec Group (Italia), fiind administrat de compania înfiinţată de acestea – Intermodal Vest. Dezvoltatorii deţin propriile lor trenuri, cointainere, locomotive de manevră şi macarale de pregătire a trenurilor, o reţea europeană de birouri şi depozite. Prin intermodalul privat de la Oradea, se face legătura de transport feroviar România – Italia (Piacenza), două transporturi tur-retur pe săptămână şi România – Belgia (Zeebrugge), trei transporturi tur-retur, cu un timp de tranzit fixat la doar 40 de ore.

Prin cele două rute, se facilitează livrări de marfă şi spre alte state, precum Ungaria, Bulgaria, Moldova, Turcia, Grecia, Italia, Elveţia, Franţa, Irlanda, Marea Britanie, Olanda şi Luxemburg.

Proximitatea Centurii Oradea – cea mai modernă din ţară, dar şi a facilităţilor de transport feroviar ce vin din Ungaria reprezintă avantaje pentru acest terminal intermodal privat. Un dezavantaj – starea catastrofală a transportului feroviar din România, care se desfăşoară în continuare la viteze inacceptabil de mici pentru standardul internaţional de transport. Motiv pentru care, din Oradea, transportul este descărcat de pe calea ferată şi transportat mai departe, în ţară, pe cale rutieră.

Pentru Oradea, electrificarea şi modernizarea căii ferate Oradea – Cluj, la pachet cu realizarea celui de-al doilea terminal intermodal, în zona Şoselei Borşului – Vama Oradea ar reprezenta consolidarea poziţiei competitive a municipiului la nivel regional şi naţional, pe segmentul logistică şi transporturi. Pentru România, ar însemna o necesară aliniere calitativă, dacă nu la standardul Europei de Vest, atunci măcar la cel al vecinilor maghiari.

terminal-intermodal-oradea-3

Trimite articolul

X
Taguri:
cluj ,
electrificare linie tren ,
oradea ,
terminal intermodal
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Mediatorul - între practica artistică și curatoriat. Talk cu artistul Mihai Toth
    Mihai Toth este artist și face parte din echipa Art Encounters, conducând programul de mediere culturală.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Tâlharii care au intrat peste un pensionar din Oradea, condamnați la câte 3 ani de închisoare
    Cei trei bărbați care au intrat în apartamentul unui orădean de 71 de ani, l-au amenințat și i-au furat banii și țigările, au fost condamnați de Judecătoria Oradea la câte 3 ani de închisoare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    „Sunt nevinovat!”. Condamnat la 23 de ani pentru o crimă, un bihorean a cerut pentru a șaptea oară revizuirea
    Condamnat în 2019 la o pedeapsă de 23 de ani de închisoare pentru uciderea unui om al străzii, sub un pod din Oradea, un bihorean insistă să își dovedească nevinovăția, chiar și după ani buni petrecuți după gratii.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Hoțul care s-a ascuns într-un WC din fundul curții, condamnat la aproape 5 ani de închisoare
    Claudiu Nistor Iuhas, un bărbat de 22 de ani, din Tășad, a fost judecat după ce a furat o mașină, a condus-o fără să aibă permis și a avariat-o, abandonând-o apoi într-un șanț.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Agricultorii din zonele necooperativizate ar putea intra în sistemul de pensii publice
    Un proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor vizează modificarea sistemului public de pensii, astfel încât și agricultorii din zonele necooperativizate, care au cotizat înainte de 1990, să poată beneficia de pensie.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Primăria Oradea câștigă teren pentru piațetă și o jumătate de milion de euro
    Consilierii locali din Oradea au aprobat un schimb imobiliar cu o miză dublă: eliberarea terenului necesar unui amplu proiect de regenerare urbană în centrul orașului și simultan, dezvoltarea unui centru medical privat specializat. 1
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.