bihon.ro Web analytics

Meci strategic la licitatia CJ Bihor?

Reactualizat la:
Reactualizat la:
La licitaţia pentru strategia de dezvoltare a Bihorului au participat trei ofertanţi. Doi au fost descalificaţi.
Scris de erdei - La licitaţia pentru strategia de dezvoltare a Bihorului au participat trei ofertanţi. Doi au fost descalificaţi.

Strategia Bihorului pentru intervalul 2014-2020 va fi realizată de singurul ofertant declarat de Consiliul Judeţean ca fiind eligibil. Asocierea de firme RomActiv Business Consulting şi GEA Strategy&Consulting SRL, ambele din Bucureşti, a câştigat cu o ofertă de 450.000 lei, adică 98.481 euro, conform unei informări transmise de CJ Bihor, la solicitarea JB. Anterior, preşedintele CJ, Cornel Popa, declarase public că oferta câştigătoare s-a ridicat la circa 90.000 euro.

Au mai fost două oferte, mult mai ieftine decât cea câştigătoare, însă acestea au pierdut „la masa verde”. Au fost respinse de Consiliul Judeţean, ca fiind neeligibile. Iată-le: ACZ Consulting SRL Craiova depusese o ofertă de 67.569,14 lei (15.159 euro), iar Addvances Strategic Solutions SRL Iaşi oferea de 116.650 lei, echivalent cu 25.528 euro, pentru strategia Bihorului. Cele trei oferte au fost deschise în 8 ianuarie 2013.

Bucureşteni orientaţi

Consiliul Judeţean Bihor a avut grijă să insereze în caietul de sarcini experienţă similară, nu doar din perspectiva realizării a unor lucrări similare, în trecut, dar şi ca valoare contractuală. Potrivit purtătorului de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor, Mircea Jacan, firmelor li s-a cerut experienţă similară de 100.000 euro sau 500.000 lei noi, pentru un singur contract. „Ca şi procedură de licitaţie, se face estimarea valorii şi se cere experienţă similară, dovedită”, ne-a declarat şeful de cabinet al preşedintelui Popa, Horia Carţiş. Întrebat cum se face această evaluare, Carţiş ne-a asigurat astfel: „Toate se fac pe baza unor devize. Se fac calcule de către cei care sunt îndreptăţiţi să le facă: cei de la Tehnic, de la Achiziţii”.

CJ Bihor a dorit din start să ofere circa 100.000 de euro pentru realizarea strategiei judeţului. Iar din cei trei ofertanţi, doar asocierea RomActiv&GEA a putut să satisfacă pretenţiile achizitorului. Aşa că a venit cu o ofertă pe măsura generozităţii Consiliului. Cum ceilalţi doi ofertanţi nu reuşiseră să vină cu asemenea sume în portofoliu, pentru un singur contract (!), au fost descalificaţi.

Potrivit celor spuse de Mircea Jacan, una dintre cele două firme perdante a încercat să îndeplinească criteriile de eligibilitate, punând în ofertă mai multe contracte din propriul portofoliu, care adunate să dea suma de 100.000 euro, cerută de Consiliu. Însă această modalitate de a îndeplini condiţiile de eligibilitate a fost respinsă de Consiliul Judeţean.

Este remarcabil faptul că licitaţia ţinută de CJ Bihor a fost adjudecată la o sumă puţin sub valoarea estimată iniţial. Chiar dacă alte licitaţii sunt adjudecate de oferte cu mult sub suma estimată de beneficiar în caietul de sarcini. De altfel, acesta este şi rolul unei licitaţii: de a scădea preţul. Însă, pentru că la licitaţia pentru strategia Bihorului concurenţa a fost una mai degrabă teoretică, şi suma la care s-a adjudecat a fost una pe măsură.

Carţiş – un român activ

În 29 martie 2013, administraţia judeţeană a putut încheia contractul cu asocierea RomActiv&GEA, după ce Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a respins contestaţiile perdanţilor.

În acest context, merită amintit faptul că şeful de cabinet al preşedintelui Cornel Popa, Horia Carţiş, a venit la Consiliul Judeţean din postura de reprezentant în Bihor al firmei de consultanţă RomActiv Business Consulting. Carţiş respinge orice aluzii privitoare la felul în care s-a organizat licitaţia, din cauza faptului că a lucrat pentru această firmă. „Este o firmă naţională, probabil locul 2-3 în ţară. Să îmi torn cenuşă în cap că am lucrat la o firmă mare? Îmi pare rău, nu pot să fac lucrul ăsta. Strategia de dezvoltare este cerută de către Comisia Europeană, pentru a putea accede fondurile europene”, ne-a declarat Carţiş.

Bucurestenii fac strategia Bihorului

0 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Bihon CSM Oradea

    Încă o victorie pentru „leii roșii”
    CSM CSU Oradea a dispus de SCM Timișoara cu scorul de 77-67.

    România

    Vaccinare fără programare: De vineri, oricine dorește se poate vaccina cu serul AstraZeneca
    Oricine persoană care vrea să se vaccineze cu AstraZeneca împotriva COVID-19 o poate face începând de vineri, fără programare. 5

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Victor Micula, trimis în judecată într-un nou dosar. Este acuzat de aproximativ 30 de infracțiuni
    Omul de afaceri este acuzat de aproximativ 30 de infracțiuni referitoare la nerespectarea regimului armelor și munițiilor, și de instigare la fals în înscrisuri sub semnătură privată. 12

    BIHON CAO

    Citiri Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Întreruperi de apă în Sânmartin și în cartierele Grigorescu și Tineretului din Oradea

    BIHON CAO

    Citiri Compania de Apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Prințul Philip va fi înmormântat într-un sicriu din lână
    Înmormântarea prințului Philip va avea loc sâmbătă, 17 aprilie, la Castelul Windsor. 2

    BIHON Sport local

    Liga 4 Bihor nu se reia! „Protocolul medical nu este ceea ce sportul de masă românesc și-a dorit”
    2

    România

    PSD îi cere președintelui Iohannis să intervină în criza politică: „Să iasă din letargie și să intervină public"
    Președintele României, Klaus Iohannis, trebuie să iasă din letargie și să rezolve criza politică majoră din ”Guvernul Său”, transmit, joi, social-democrații. 3

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.