„Dacă-l ai pe copil în școală și tu l-ai primit în clasa a V-a și ai lucrat cu el până în clasa a VIII-a, și în clasa a VIII-a la testele PISA sau la TIMSS el apare în zonă de analfabetism funcțional, fiind la școală… Păi nu vă supărați, cine este de vină?” s-a întrebat retoric ministrul.
Întrebat în ce proporție este lipsa de pregătire a profesorilor vinovată pentru analfabetismului funcțional, Daniel David a afirmat: „Nu vă supărați, nu vreau să spun 100%, dar cea mai mare parte. Până la urmă, copiii vin cu un nivel de inteligență și un nivel de creativitate normale, ca să spun așa. Este treaba profesorilor ca, pornind pe o normalitate, copiilor să le transferi acele competențe. N-ai pe cine să pui responsabilitatea decât pe cadrele didactice. Și asta e valabil și în preuniversitar și nu vreau să-i scutesc și pe cei din învățământul superior – când dăm greș și noi avem un abandon școlar destul de mare și este tot, ca să spun așa, un rol important pe care îl are universitatea și profesorii.”
Trimite articolul
XD-l ministru Daniel David este un analfabet functional. Nu are habar ce se intampla in scolile mici. Sa mearga toti destepetii astia sa predea la o clasa de tigani dintr-un sat mic si sa ii vad ca in 4 ani ce rezultate vor avea ei ca profesori si numai dupa aceea sa faca pe desteptii. Sigur ca profesor este usor sa predai la un liceu de elita unde ai cu cine discuta,
Buna observatie! Si mai departe…? 🙁
Are dreptate!
Majoritatea dascălilor sînt semi, nu mai pun că sînt și votanți tipici G.SemiOm sau Kremlin Georgescu…
Ptoblema rămîne….cum o remediem?