bihon.ro Web analytics

O bancă i-a şters unui orădean un credit de aproape 52.000 de franci

De Dan Birta
Reactualizat la:

O bancă i-a şters unui orădean un credit de aproape 52.000 de franci

Alexandru Păunescu
Reactualizat la:
Orădeanul a beneficiat de ajutorul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).
Scris de Dan Birta - Orădeanul a beneficiat de ajutorul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

În anii 2007 – 2008, creditele în franci eleveţieni (CHF) erau la modă. Nu puţine au fost persoanele care şi-au luat credite imobiliare în această monedă, urmând să regrete mai târziu. Una dintre aceste persoane este M.I. din Oradea. „Am contractat în anul 2007 un credit imobiliar în CHF. Din cauza crizei imobiliare și a creșterii cursului CHF, ratele au ajuns chiar să se dubleze, în timp. Până în toamna anului 2018 am reușit cu unele întârzieri să plătim ratele, însă din primăvara lui 2019, de când ne confruntăm cu o gravă problemă de sănătate a soției, perioada de întârziere s-a tot mărit”, povesteşte orădeanul.

Înainte ca situația să devină critică, omul a apelat la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), în speranța obținerii, prin conciliere, a unei conversii și a reechilibrării creditului. „Cu ajutorul CSALB am obținut mai mult decât puteam spera vreodată, adică remiterea totală a datoriei și închiderea creditului la care aș mai fi avut de plată circa 12 ani. Colaborarea cu CSALB a fost simplă, concretă și neașteptat de rapidă. De aceea, încurajez pe oricine este într-o situație mai deosebită și care dorește o înțelegere cu banca, înainte de orice altă acțiune, să încerce o conciliere prin CSALB. Nu există impunere sau constrângere, ci doar avantaje”, spune M.I.

Alte recorduri

În cadrul CSALB au fost rezolvate cele mai importante cazuri, din punct de vedere valoric, din istoria concilierii dintre consumatori și bănci, în România. Un alt exemplu este al unui consumator din București, care a obținut ștergerea unei datorii de 298.000 de lei (aproximativ 62.000 Euro) în urma negocierii cu banca, intermediată de CSALB. În acest caz, banca a acceptat ștergerea întregii datorii pe care consumatorul o mai avea de achitat. Ambele cazuri depășesc precedentul record valoric înregistrat la CSALB. Acesta era de 44.600 de Euro, înregistrat în aprilie 2019, în cazul unui consumator din Sighetul Marmației.

În primele zile ale acestui an, aceeași bancă comercială a luat decizii similare în cazul mai multor consumatori care aveau cazuri sociale dificile. În cazul unei persoane din Bucureşti, în urma concilierii intermediată de CSALB, banca a remis suma de 3.945 de Euro către consumator. Pentru aceeași persoană, banca a stins descoperitul de cont în valoare de 3.288 de lei. Într-un alt caz, din București, suma remisă consumatorului V. M. pentru închiderea creditului a fost de 8.553 de lei. În plus, banca a virat în contul acestuia suma de 1.785 de lei.

„În mai puțin de un an, precedentul record valoric a fost depășit de două ori în cadrul Centrului. Chiar dacă rezultatul concilierii ne bucură, vorbim de cazuri sociale dificile, prin care nimeni nu și-ar dori să treacă. Suntem nevoiți să remarcăm că majoritaea băncilor comerciale sunt dispuse să sprijine consumatorii aflați în dificultate și înțeleg nevoia reală de negociere a contractelor în care situația financiară a partenerilor s-a înrăutățit. Nu în ultimul rând, observăm că mesajele pe care CSALB le-a transmis băncilor și IFN-urilor în anul 2019, de a intra mai des în conciliere cu consumatorii și de a fi mai flexibile în negocieri, dau rezultatele pe care piața bancară și consumatorii le așteptau”, a declarat Alexandru Păunescu, președinte al Colegiului de Coordonare CSALB.

În ultimii trei ani și jumătate, peste 1.400 de români și-au rezolvat problemele cu băncile și IFN-urile, prin intermediul CSALB, iar suma totală obținută în urma negocierilor depășește 2 milioane de Euro. Anul trecut, consumatorii au trimis peste 2.100 de cereri în care solicită intrarea în negociere cu instituțiile financiar-bancare, față de 1.293 de cereri trimise în tot anul 2018. Cele mai multe cereri vizează reducerea sau eliminarea unor comisioane, reducerea soldului sau a costurilor asociate creditelor ipotecare sau de consum.

0 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Mapamond

    Ora Pământului 2020: Oameni din peste 180 de ţări sting simbolic lumina sâmbătă seară
    Oameni din peste 180 de ţări şi teritorii, inclusiv din România, vor stinge simbolic lumina sâmbătă, de la 20.30, timp de o oră.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Scandic Distilleries explică de ce s-a scumpit spirtul Mona în plină pandemie de coronavirus
    Reprezentanții Scandic Distilleries prezintă motivele care au dus la mărirea prețului la spirt. 17

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Atenție șoferi! ITP-ul și rovinieta nu se prelungesc pe perioada stării de urgență!
    Potrivit unui anunț făcut de Registrul Auto Român (RAR), pentru ITP nu se aplică derogarea prevăzută la Art. 14 din DECRET nr. 195 din 16 martie 2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României și anume nu se menţine valabilitatea documentelor eliberate de autorităţile publice care expiră pe perioada stării de urgenţă.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Zoo și Adăpostul Grivei s-au închis
    Începând cu data de 26 martie 2020, s-a suspendat accesul publicului la Grădina Zoologică și la Adăpostul Grivei pe toată perioada stării de urgență.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    We serve: Leii orădeni au donat 100.000 de lei pentru Spitalul Județean
    În aceste zile dramatice, deviza We Serve! (Noi servim!) a devenit mai actuală ca oricând pentru membrii clubului Lions Oradea.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Imnul României s-a auzit la Oradea în semn de mulțumire pentru orădenii care respectă izolarea
    Sâmbătă după-masă, echipajele de poliție din toată țara au transmis în megafoane imnul de stat în semn de mulțumire pentru persoanele care respectă izolarea. 11

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.