BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
  • RADIO GAGA
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
O familie din Oradea solicită semafor sau limitatoare de viteză pentru a preveni alte accidente fatale

O familie din Oradea solicită semafor sau limitatoare de viteză pentru a preveni alte accidente fatale

De Ramona Pașcu și Alexandra Szabo
la 28 April 2025 07:00 Reactualizat la: 28 April 2025 07:09
12 Comentarii

O familie din Oradea solicită semafor sau limitatoare de viteză pentru a preveni alte accidente fatale

28 April 2025 07:00 Reactualizat la: 28 April 2025 07:09
La o lună după ce și-a pierdut mama într-un accident rutier cutremurător, Gabriela B. a decis să transforme durerea într-un demers civic, solicitând Primăriei Oradea montarea de semafoare sau limitatoare de viteză la cele două treceri de pietoni de pe strada Ecaterina Teodoroiu.
Scris de Ramona Pașcu și Alexandra Szabo - La o lună după ce și-a pierdut mama într-un accident rutier cutremurător, Gabriela B. a decis să transforme durerea într-un demers civic, solicitând Primăriei Oradea montarea de semafoare sau limitatoare de viteză la cele două treceri de pietoni de pe strada Ecaterina Teodoroiu.

Trimite articolul

X

Accidentul care a zguduit comunitatea a avut loc în dimineața zilei de 25 ianuarie. Mama Gabrielei B., o femeie în vârstă de 79 de ani, traversa regulamentar pe una dintre trecerile de pietoni când a fost lovită violent de un autoturism. Impactul a fost fatal.

„Soacra mea a fost aruncată la aproximativ 30 de metri distanță. Concret, nu a mai avut un os întreg în corp“, a declarat Cristian B., ginerele victimei, pentru Jurnal Bihorean. Certificatul medical atestă o moarte violentă: dilacerare medulară, fracturi multiple la coloană, bazin și membre – toate semnele unui impact cauzat de o viteză mult peste limita legală de 30 km/h.

Trecere de pietoni pe strada Ecaterina Teodoroiu 28.04.2025; Foto: Ramona Pașcu

Un pericol ignorat de autorități

Zona în care s-a produs accidentul este cunoscută de localnici ca fiind periculoasă. De altfel, nu este pentru prima dată când se ridică problema siguranței în acel perimetru.

„În urmă cu 7-8 ani, soțul meu aproape a fost luat pe sus de un șofer care circula cu viteză. Atunci am cerut pentru prima oară un semafor. Am făcut o sesizare online la primărie, dar nu am primit niciun răspuns“, a povestit E.Z., o vecină a victimei. Aceasta spune că se teme de fiecare dată când trece strada în acel loc: „Îmi este frică să trec prin locul respectiv, pentru că este un real pericol“.

În sprijinul cererii adresate Direcției Tehnice a Primăriei Oradea, familia victimei a reușit să strângă 220 de semnături de la locuitori din zonă. Cu toate acestea, răspunsul autorităților a fost unul negativ.

„Solicitarea dvs. a fost analizată în ședință Comisiei tehnice din 10.03.2025, unde s-a hotărât avizarea negativă. Totodată, vă informăm că s-a suplimentat semnalizarea rutieră și s-au realizat covoare de frânare prevăzute cu microbile ceramice“, se arată în răspunsul oficial transmis Gabrielei B..

Prioritatea este fluidizarea traficului, nu siguranța pietonilor?

Viceprimarul Teofil Filimon a declarat pentru Jurnal bihorean că, din cauza lucrărilor la pasajele din zonele Republicii și Magheru, strada Ecaterina Teodoroiu urmează să preia o mare parte din traficul rutier. Astfel, montarea unui semafor ar „bloca traficul“.

„După terminarea lucrărilor la cele două pasaje, vom reanaliza situația și cel mai probabil vom instala un semafor. În acest moment, conducătorii auto trebuie să fie cei responsabili de respectarea regulilor“, a precizat viceprimarul.

Realitatea din teren demonstrează că semnele de circulație și covoarele ceramice nu oferă protecție suficientă pietonilor. Redactorul a fost martorul unor situații care ar fi putut avea un deznodământ tragic: o șoferiță a frânat în ultima clipă, reușind să evite un accident, iar un alt pieton a fost nevoit să aștepte trecerea mai multor autovehicule înainte de a putea traversa în siguranță. Aceste momente au fost surprinse și în imaginile filmate la fața locului.

https://www.bihon.ro/wp-content/uploads/2025/04/5480875WhatsAppVideo20250424at100909.mp4

În perioada 2020-2025, potrivit IPJ Bihor, în zonă s-au produs trei accidente rutiere pe trecerile de pietoni. Trei accidente în cinci ani, dintre care unul mortal.

Adevărata întrebare: cât mai trebuie să așteptăm?

În lipsa unor măsuri reale de calmare a traficului, cetățenii rămân vulnerabili. Gabriela și familia ei nu cer altceva decât o soluție care ar putea salva vieți: „Solicit montarea de semafoare acționate manual sau limitatoare de viteză la cele două treceri de pietoni, pentru ca nimeni să nu mai treacă prin ceea ce am trecut noi“.

Durerea și frustrarea au determinat un apel public la responsabilitate. Într-un oraș aflat în plină dezvoltare, modernizarea nu trebuie să vină cu prețul siguranței cetățenilor. Cazul Gabrielei B. este un semnal de alarmă: infrastructura rutieră trebuie să țină cont și de pietoni, nu doar de mașini.

https://www.bihon.ro/wp-content/uploads/2025/04/5481022WhatsAppVideo20250424at101031.mp4

 

Trimite articolul

X
Taguri:
accident fatal ,
semafor ,
strada ecaterina teodoroiu ,
trecere de pietoni
12 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Mirela says:
    April 28, 2025 at 9:35 am

    Locuind in zona respectiva pot sa va spun, deplasarea pe trotuarele aflate pe str. Ecaterina Teodoroiu este o adevarata aventura, se circula cu viteza mare, unii soferi butoneaza telefonul in timp ce conduc,nu te simti deloc in siguranta.Nu vad cum poti sa-ti lasi un copil sa mearga pe acolo. Despre traversarea pe trecerea de pietoni sa nu mai vorbim…..

    Reply
  2. Petru says:
    April 28, 2025 at 10:27 am

    Nu semafoarele sunt solutia, ci legile. De ce nu se spune NIMIC despre cel care a produs accidentul? A facut inchisoare? Daca da, cat? A omorat un om, vina ii apartine 100%. Probabil ca a luat cu suspendare sau poate… poate a luat 1-2 ani si a facut cateva luni maxim. De ce?

    Sunt soferi prinsi fara permis si beti, nu li se intampla nimic. Ce rost are sa i se suspende permisul daca oricum nu pateste NIMIC daca e prins fara permis? Si aia sunt cei prinsi… cine stie cati circula fara permis si nu-i prinde nimeni.

    Reply
    • Mario10 says:
      April 28, 2025 at 3:13 pm

      Un comentariu pertinent, bravo!

      Reply
  3. Deputat ales says:
    April 28, 2025 at 10:30 am

    acolea traba ca mai mere lumea pe sub pasaj!!! FOARTE PERICULOASA TRECEREA!

    Reply
  4. Anonimul says:
    April 28, 2025 at 12:33 pm

    Semafoare sau limitatoare de viteza si viteza limitata la max. 40 km/h peste tot in orase. convingerea mea este ca pe aceasta cale s-ar mai fluidiza oarecum traficul. Trebuie incercat.

    Reply
    • zsizsi says:
      April 28, 2025 at 5:33 pm

      Cu viteza de 40km/h și limitatoare cum să se fluidizeze? Doar prin scădrea numărului de mașini se poate fluidiza o arteră cu lățimea neschimbată.
      Mai în glumă, de ce nu face Bolojan un pasaj suprateran pentru mașini să poată traversa în siguranță oamenii?

      Reply
  5. cel mai laudat oras says:
    April 28, 2025 at 1:17 pm

    Sa fie bucurosi ca nu ii amendeaza pentru ca traverseaza si perturba mult laudata fluidizare.
    Orasul care inspira…gaze de esapament.

    Reply
  6. Ovid Densusianu says:
    April 28, 2025 at 2:49 pm

    Viceprimarul Teofil Filimon spune mereu că nu se poate face nimic. Noi spunem că e inadmisibil!
    Link: [ https://drive.google.com/file/d/17vje-XlECnhAvpjO2PWPLlXYFlCBZjo7/view?usp=sharing ]
    De peste un an, locuitorii din zona Densușianu au solicitat în mod repetat aplicarea măsurilor prevăzute în Planul de Acțiune pentru Reducerea Zgomotului (link: https://oradea.ro/wp-content/uploads/2024/10/Plan-Actiune-reducere-zgomot-Oradea.docx), elaborat chiar de Primăria Oradea. Acest document prevede, printre altele, instalarea de limitatoare de viteză pe asfalt, [link: https://drive.google.com/file/d/1B3TXyoE97kUwE9vlVZnFP63LeQ4TBY6E/view?usp=sharing ] însă până în prezent nu s-a luat nicio măsură concretă.

    Este de neînțeles cum o primărie poate comanda un studiu plătit din banii publici, pentru ca mai apoi să îl ignore complet. Mai grav, la întâlnirea cu cetățenii, viceprimarul a afirmat că „viteza de pe str. Ovid Densușianu nu este responsabilitatea primăriei” și că „nu se poate face nimic”. Această poziție este inadmisibilă, mai ales în contextul în care, pe 8 aprilie, radarul poliției a surprins mai mulți șoferi circulând cu viteze extrem de mari – unul dintre ei cu 155 km/h într-o zonă unde limita este de 50 km/h, toți Asta nu mai e neglijență, e un pericol real pentru toată comunitatea având în vedere că pe toți pe care i-a oprit poliția li s-a retras permisul de conducere!

    În loc de soluții, viceprimarul Teofil Filimon ne spune că viteza pe stradă „nu e treaba primăriei” și că „nu se poate face nimic”. Mai mult, recunoaște că a văzut mașini trecând pe roșu la trecerea de pietoni, dar… tot nimic nu se face.
    Cum este posibil ca viceprimarul să recunoască public că a văzut mașini trecând pe roșu la treceri de pietoni și totuși să nu fie luate măsuri? Așteptăm, oare, să se producă tragedii pentru a acționa? Cetățenii din zona dosu-gări nu își pot lăsa copii să traverseze centura de frica unei tragedii.

    Administrația actuală pare preocupată mai degrabă de proiecte de infrastructură care servesc intereselor proprii, nu de siguranța cetățenilor. Un exemplu recent este decizia de a transforma strada Universității și Armatei Române în artere cu patru benzi, fără consultarea reală a comunității și ignorând toate recomandările experților, deși zona este intens circulată de pietoni.

    Este frustrant că, atunci când vine vorba de siguranța cetățenilor, primăria „nu poate face nimic”, dar când se urmăresc obiectivele administrației, toate avizele se obțin cu o viteză uimitoare. Această dublă măsură trebuie sancționată de cetățeni la vot. Să nu ne mai lăsăm păcăliți de sloganuri frumos împachetate, ci să cerem responsabilitate și acțiuni reale din partea celor aleși.

    Promisiunile făcute în campanie trebuie respectate. Viceprimarul a spus că va reveni în zona Ovid Densușianu la sfârșitul lunii martie pentru a discuta cu locuitorii. Suntem aproape în mai, iar promisiunea a fost uitată.

    În link-urile de mai jos sunt dovezile în care problema de pe str Densușianu s-a ridicat de vreo 4 ori în consiliul local, dar până în prezent fără nici-o soluție concretă implementată.

    1. https://drive.google.com/file/d/138zhAFZHqWc6y4F3_F379dgNQxrcFlrO/view?usp=drive_link

    2. https://drive.google.com/file/d/1H5c_utuLKXmzhkY0yz5JhzW1VIkbv9wR/view?usp=drive_link

    3. https://drive.google.com/file/d/1_1Jx5m4sppOo_UD6YLtJxfp17YpD5fkL/view?usp=drive_link

    4. https://drive.google.com/file/d/1yExYMHUCe_Z1uGqFfePZ14j6vbG5DPeV/view?usp=sharing

    https://oradea.ro/wp-content/uploads/2024/10/Plan-Actiune-reducere-zgomot-Oradea.docx

    Reply
  7. Claudiu says:
    April 28, 2025 at 2:52 pm

    Oameni buni, in primul rand nu vă lăsați viața în mâna unor inconștienți. Întrecerea dintre un om și o mașină va fi câștigată întotdeauna de mașină. Așadar, educati-vă copiii și chair bătrânii din familie să treacă DOAR DUPA ce s.au oprit mașinile din ambele sensuri. E prima și cea mai importantă regula .

    Reply
  8. Claudiu says:
    April 28, 2025 at 2:55 pm

    E posibil că ăla care nu oprește să nu fie un dobitoc, ci pur și simplu să nu fie pe faza în secunda aceea, sa nu ii prindă frânele sau pur și simplu să fie într-o zi proastă. I se poate întâmpla oricui. Disciplina trebuie învățată de ambele părți ale participanților la trafic.

    Reply
  9. alin says:
    April 28, 2025 at 8:15 pm

    Acolo la acea trecere de pietoni nu vezi nimic ca si sofer, vezi pietonul cand deja a pasit pe sosea, pietonul inainte de tercere sta ascuns dupa niste panouri de plexi. eu zic ca ar trebui facuti pietonii vizibili inainte de a se angaja in trecere.

    Reply
    • sdfsdf says:
      April 30, 2025 at 7:28 am

      mai ales ca 90% din marii soferi sunt cu ochii pe telefon.

      Reply
  10. powered by Surfing Waves

    BIHON Sport local

    GALERIE FOTO
    Premieră! Club Atletic Oradea a câștigat faza județeană a Cupei României!
    În săptămâna în care sărbătorește 115 ani de la înființare, Club Atletic Oradea a mai adăugat un trofeu în vitrina unde strălucesc două titluri de campioană și o cupă a României.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Sprijin de la OTL pentru „Noaptea Muzeelor”. Programul de circulatie al mijloacelor de transport ȋn 17 mai 2025
    Pentru a veni în întâmpinarea orădenilor care doresc să participe la ediţia din acest an a evenimentului „Noaptea Muzeelor” organizat de Muzeul Tării Crişurilor, în 17 mai programul de circulaţie al mijloacelor de transport ale OTL se va prelungi până la ora 24:00, după cum urmează:

    România

    Românii, tot mai apăsați emoțional la locul de muncă: peste 60% spun că trec printr-o perioadă dificilă
    Un nou sondaj realizat de eJobs România în aprilie 2025 scoate la iveală o realitate alarmantă: mai mult de jumătate dintre respondenți se confruntă cu dificultăți emoționale, cele mai multe cauzate de lipsurile financiare și instabilitatea profesională.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Judecătoria Beiuș a respins arestarea preotului român din Franța, acuzat că ar fi incendiat mașina lui Ciprian Mega
    Un judecător de drepturi și libertăți din cadrul Judecătoriei Beiuș a respins, joi, propunerea procurorilor de a-l aresta pe Dumitru Ionuț Popescu, un preot român stabilit în Franța, acuzat că ar fi incendiat mașina fostului preot Ciprian Mega.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Două instanțe din Bihor vor avea președinte noi. Una a fost înainte prim-procuror, cealaltă avocat
    Secția pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) va lua în discuție, joi, propunerile de delegare a unor magistrați la conducerea a două instanțe din Bihor.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Reprezentanții Congregației Don Orione au vizitat Primăria Oradea: „Spiritul comunității este autentic european”
    O delegație din partea Liceului Don Orione din Oradea, condusă de înalți reprezentanți ai Congregației Don Orione, cu sediul la Roma, au vizitat joi, 15 mai, Primăria Oradea.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.