bihon.ro Web analytics

BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Aplicații
Select Page
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Oradea, în topul național al parcărilor la încasări, tarif orar maxim și venituri din amenzi

Oradea, în topul național al parcărilor la încasări, tarif orar maxim și venituri din amenzi

De Cristina Ghilea
la 17 November 2023 07:15 Reactualizat la: 17 November 2023 17:39
31 Comentarii

Oradea, în topul național al parcărilor la încasări, tarif orar maxim și venituri din amenzi

17 November 2023 07:15 Reactualizat la: 17 November 2023 17:39
Într-o analiză a parcărilor publice din România, realizată de o firmă de consultanță, Oradea intră în topurile veniturilor din parcări și se remarcă prin cel mai scump tarif orar și pentru încasările spectaculoase din amenzi.
Scris de Cristina Ghilea - Într-o analiză a parcărilor publice din România, realizată de o firmă de consultanță, Oradea intră în topurile veniturilor din parcări și se remarcă prin cel mai scump tarif orar și pentru încasările spectaculoase din amenzi.

Trimite articolul

X

Veniturile din administrarea parcărilor publice sunt în continuă creștere la nivel național, iar Oradea își păstrează locul în partea superioară a topurilor din România, în mai multe sectoare.

Vegacomp Consulting a publicat a patra ediție a analizei Inventarul Parcărilor Publice, cu analize pe evoluția numărului de locuri de parcare sau pe eficiența financiară a exploatării acestora de primării, judecată după taxe și amenzi.

Astfel, în topul orașelor care au parcări publice cu plată, Oradea se situează pe locul 7, după București, Brașov, Timișoara sau Constanța, urmată fiind de Târgu Mureș. Între orașele cu parcări publice fără plată, condus de Timișoara, Craiova și Sibiu, Oradea nu prinde loc în top 10.

Într-un top general al veniturilor din parcări, Oradea se situează pe locul 4, primele locuri sunt ocupate de Sectorul 3 București – 32.877.695 lei, București – 27.963.502 lei, Cluj-Napoca – 26.846.691 lei și Oradea – 22.622.113 lei. Aceste cifre plasează Oradea pe locul I la încasări, în topul „orașelor medii”.

Analiza studiază și eficiența financiară a locurilor de parcare, nu doar numărul brut al locurilor de parcare publică, indicele luat în calcul e venitul mediu anual generat la buget per loc. Bucureștiul conduce în acest clasament, cu o eficiență calculată la 1,171.20 lei/loc de parcare, urmat de Oradea – 829.38 lei/loc de parcare și apoi de Cluj-Napoca, cu 648.24 lei/loc de parcare.

Conform centralizării făcute de firmă, în ediția pentru 2022 a analizei pe parcări „observăm o creștere semnificativă a veniturilor din exploatarea parcărilor publice din România, de la 140 de milioane în 2019, la peste 200 de milioane obținute la sfârșitul a anului 2021 și mai bine de 314 milioane în 2022”, a transmis Cornel Bărbuț, CEO al Vegacomp Consulting.

Potrivit analizei, în România sunt 145 de orașe care taxează utilizarea locurilor de parcare și 141 de localități care nu o taxează – exceptând cele 20 de primării care nu au răspuns solicitării de informații pentru acest raport.

Tariful pentru parcările de reședință variază între 30 și 120 de lei în localitățile mici, respectiv între 70 și 600 de lei în orașele mari. Pentru abonamente, preţurile de închiriere variază între 15 lei/lună și 1.000 lei/lună.

„Tariful orar de ocupare pentru parcările publice cu plată variază între 1 și 5 lei, excepţie făcând Cluj și Oradea, unde limita maximă ajunge la 10 lei, date asemănătoare cu cele înregistrate în 2021”, se arată în studiu.

Topul orașelor care au obținut venituri din amenzi pentru nerespectarea regulamentului de parcare este condus de Oradea (2,954,572 lei), Reșița (1,829,100 lei) și Timișoara (1,512,515 lei), fruntașe în efectuarea controlului plăţilor taxelor de parcare.

Veniturile totale încasate de Primăria Oradea, anul trecut, din parcări, sunt de peste 22 milioane lei, bani care vin din tichete, abonamente și amenzi.

Cele mai mari încasări vin din plata parcărilor prin SMS – 7,7 milioane lei respectiv din plata abonamentelor stradale – peste 3,4 milioane lei respectiv amenzi, – 2,9 milioane lei.

Clasamentele oferă date și despre parcările rezervare mașinilor electrice, în care Oradea nu ajunge în top 10 național. „La categoria locurilor de parcare dedicate automobilelor electrice, lucrurile sunt surprinzătoare, atât prin prisma numerelor foarte mici, cât și a prezenței unor orașe mici și medii în top, semn al unei mai mari deschideri către tendințele de eficiență ecologică decât în multe orașe mari ale țării”, se arată în studiu.

În privința numărului de locuri de parcare rezervate persoanelor cu handicap, Oradea a înregistrat o evoluție spectaculoasă și mai degrabă inexplicabilă, prin cauze naturale.

„Observăm creșterea foarte mare la nivel național de la 13.728 de locuri dedicate persoanelor cu dizabilități în 2019 la 29.218 în 2022 (mai mult decât dublare în 3 ani). Brașovul este pe locul întâi cu 1.816 locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilități. Oradea, care acum doi ani ocupa locul doi în clasament, cu 1.560 de locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilități, anul trecut era pe poziția nouă cu 929 de locuri, iar anul acesta a dispărut din top 10”, mai arată analiza.

De ce probleme se plâng primăriile din țară

„Anul acesta am chestionat primăriile și cu privire la problemele și nevoile pe care acestea le întâmpină în departamentul parcări. Adunând aceste răspunsuri am constatat că unele probleme cât și unele nevoi se repetă de la un oraș la altul”, transmit autorii studiului.

Cele mai des întâlnite probleme și nevoi ale departamentelor care se ocupă de gestionarea și buna funcționare a parcărilor țin de insuficiența locurilor de parcare, sau de lipsa terenului unde să se amenajeze noi parcări, în situația în care numărul mașinilor deținute de cetățeni este în creștere.

A doua mare problemă pe care o întâmpină primăriile aproape la fel de des este nerespectarea legislației, fie prin parcarea pe locuri neadecvate, fie nerespectarea orelor de parcare sau neplata parcării.

O a treia mare problemă întâmpinată face referire la utilizarea necorespunzătoare a echipamentelor de încasare – parcometre, bariere – rezultând disfuncționalități.

Lipsa personalului și lipsa fondurilor sunt și ele în lista problemelor des întâlnite.

Trimite articolul

X
Taguri:
amenzi ,
incasari ,
oradea ,
parcari
31 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. ilovepnl says:
    November 17, 2023 at 8:13 am

    PMO = lacomie pura
    Aveti ce-ati votat, imbecililor.

    Reply
    • Mlm says:
      November 18, 2023 at 5:05 am

      Stie Bolo sa ne beleasca de bani! E bun de tot la asta!
      Birta executa ca un soldat disciplinat si politistii ne toaca pe noi.
      Daca ar fi parcari suficiente as mai zice. Dar atata vreme cat tot orasul e spart si nu ai unde sa parchezi, asta e deja salbaticie si ura fata de proprii cetateni.

      Reply
      • marius says:
        November 18, 2023 at 5:02 pm

        Bolojan numai ura are in el, are o ura in toti, pentru frustrarile de cand era tanar. Cand a facut ceva bun pentru oradeni?

        Reply
  2. CT says:
    November 17, 2023 at 8:22 am

    Reiterez, educatia nu se face prin amenzi. Cetateanul trebuie incurajat, nu pedepsit. Mecanismul incurajarii lipseste aproape cu desavarsire si pentru ca administratia detine monopol pe orice, de la parcari la salubritate. Detinand monopol te poate obliga, chiar forta, sa faci cum spun ei. Din pacate sistemul implementat e departe de a fi perfect, chiar plin se sincope: de la lipsa unor parcari park and ride, la parcari in plin centru, solutie obsoleta ce nu urmeaza tendinta europeana, de a indeparta circulatia din centre. La puzderia de fonduri intrate in ultimii ani ar fi fost binevenita o viziune de viitor, sarind peste solutiile ce au dat gres in anii’70-‘90 in occident.

    Reply
  3. cetatean says:
    November 17, 2023 at 8:27 am

    Asta in conditiile in care Primaria Oradea functioneaza ca si un SRL a lui Bolojan…

    Reply
    • mihaita says:
      November 17, 2023 at 12:30 pm

      O conduce ca SRL-ul lui, pe care l-a falimentat. Oradenii trebuie beliti de bani pentru profit maxim, si ne miram de ce se muta lumea si pleaca, de ce nu atrage orasul. O gandire falimentara sa te bazezi ca SRL doar pe monopol si clientii locali, fara sa produci bani din atragere de firme, de populatie. Aici primaria e zero in a produce bani, nu bani UE primiti, ca aia se vor termina odata si atunci suntem zero.

      Reply
      • Alexandru Nicolae says:
        November 19, 2023 at 4:00 pm

        Ar trebui parcare gratuită pe străzi unde sunt șantiere.

        Reply
    • mihaita says:
      November 17, 2023 at 12:32 pm

      A bagat in familent SRL-ul lui. Nu asa se fac bani la biget din amenzi si taxe mari, fara sa atragi populatie si sa produci bani singur. Nu sa te bazezi ca ai o vaca de muls din locuitori. Clujul stie sa aduca bani, sau alte orase nu din amenzi

      Reply
      • Gonzo says:
        November 18, 2023 at 2:26 am

        La ce țărani brusc emancipati după ce s-au trezit peste noapte veniti de la casa cu buda in fubdul curții, nu poți sa faci educatia doar cu povesti, cu incurajări sau blandețe.
        Ar dura emaniciparea normală a țătanilor intre doua si trei generații.
        Știți foarte bine cred, ca romanul nu intelege de virba buna decat ocazional si pe alocuri.
        El este un animal de povară care trebuie ghidat cu biciul si cu hamul.
        Din pacate ăsta e adevarul.
        De cand le-a bagat mana in buzunar oradenilor nostri, s-au cam umplut parcarile supraetajate mai ales pe timp de zi.
        Ca pina acum fiecare isi parca cambuza exact in fată buzii , sa fie cat mai aproape de capac, lăsand-o pe avarii.
        Bine ne-a facut, doar asa invațam rapid.

        Reply
    • cornel says:
      November 17, 2023 at 2:24 pm

      Nu asa se aduna bani la buget, din amenzi si taxe nesimtite. De asta 50 mii oameni au zis “pa Oradea”, orasul trebuie sa atraga populatie, salarii mari de unde vin impozitele pe salar, si firme mari. Dar Bolo stie doar sa ia bani cu forta, dar a dat faliment cu afacerea lui cand avea SRL.

      Reply
    • cornel says:
      November 17, 2023 at 2:33 pm

      asta stie primaria sa folosesca cetatenii pe post de sclavi. Bine ca Oradea a pierdut 50mii locuitori, oare de ce? Bani se fac drin atragerea de populatie, din firme mari si impozite pe salarii si venituri.

      Reply
    • cornel says:
      November 17, 2023 at 2:34 pm

      Tpic pentru primarie, cetatenii tratati ca sclavi si ca un fel de dusmani, noroc ca sunt buni pentru taxe, sa aiba primaria bani de porfir si piatete inutile

      Reply
  4. sandu2100 says:
    November 17, 2023 at 9:10 am

    Excelent, dezvoltare!

    Reply
    • Sanda Maiu 2500 says:
      November 17, 2023 at 2:17 pm

      Pentru dezvoltare şi pentru nenumărații noştri turişti, plătim oricâte amenzi am primi. Până la ultimul leu!

      Reply
  5. Marius says:
    November 17, 2023 at 10:43 am

    Bataie de joc in Nufaru strazi si parcari inchise ca se schimba tevi. Normal ca lumea parcheaza unde apuca si politia locala toata ziua si noaptea amendeaza sau ridica masini. Dispret si bataie de joc

    Reply
  6. Dana says:
    November 17, 2023 at 12:01 pm

    Ce rușine pe orădeni cu așa primari lacomi ! In numele dezvoltarii va asupresc cu impozite și taxe fara de rușine.Așa își acoperă nelegiuirile.

    Reply
  7. mihaita says:
    November 17, 2023 at 12:34 pm

    Aduceti bani din atragere de populatie si din firme, pe slarii. Nu traiti din amenzi, sa va bateti joc de etateni. Asa e cand ai monopol pe populatie, si ne miram de s-au mutat 50mii locuitori din oras

    Reply
  8. Alex Blana says:
    November 17, 2023 at 12:36 pm

    Asta e efectul de Bolovan, dar si asa PMO si CJ Bihor vor avea greutati in a plati mega datoriile pt mega dezvoltare
    Oradea ramane un oras mediu cu o populatie sub 200 000, destul de poluat, oras capusat din toate părțile de ciuma galbenă… Populatia, inghite cam multe mizerii, taxe aberante…

    Reply
    • Pe picior de plecare says:
      November 17, 2023 at 7:55 pm

      Bravo.Perfect adevărat,la viitoare alegeri,atenție ce votați….scăpați de sclavie

      Reply
      • sandu2100 says:
        November 18, 2023 at 8:44 am

        Pai poti sa pleci de acum in Vaslui

        Reply
  9. Un oradean says:
    November 17, 2023 at 12:49 pm

    Bravo, iar suntem intre primii….

    Reply
  10. politrucii alesi vor sa ne jupoaie says:
    November 17, 2023 at 1:35 pm

    Preturile la parcari sunt exagerat de mari,in oradea la fel si taxele si impozitele pentru ca politrucii alesi raporteaza aceste preturi la salariile lor exorbitante, o parcare pentru o ora nu ar trbui sa fie mai mare de 1 leu.

    Reply
  11. Anonimul says:
    November 17, 2023 at 1:41 pm

    Nu cred ca asta poate fi o fala pentru oras, tariful mare de parcare si amenzile. Intr-adevar sunt probleme la nivel national cu parcarile, nu cetatenii sunt de vina, ci diriguitorii oraselor. De aia sunt alesi de locuitorii oraselor, sa gaseasca solutii pentru oras, parcare, circulatie, incalzire, etc.

    Reply
    • sandu2100 says:
      November 17, 2023 at 4:27 pm

      Daca nu iti place poti sa te muti. Bolojan a spus asta ca cei ce nu se pot adapta vietii din oras au posibilitatea sa plece, deci Telorman

      Reply
      • Oradean says:
        November 17, 2023 at 11:46 pm

        Serios? O vinitura cu apucaturi de dictator a spus asa ceva??? Tu te auzi țărane?

        Reply
        • Anonimul says:
          November 18, 2023 at 1:37 pm

          Corect. @sandu2100 un exemplu cat se poate de neavenit.

          Reply
    • Biciclistu' says:
      November 18, 2023 at 2:35 am

      Nu pot face administratorii oraselor atatea parcari cate masini pot oamenii cumpăra !!
      Fiecare prunct ce nu are nici o calitate deosebita, dupa implinirea varstei de 18 ani, primeste de la tati sau de la mami o bodega de minim 2000 de euro cu care “sa se dea”.
      Omul si masina.
      La altii, chiar doi oameni cu trei masini.
      De unde atata teren prin zonele centrale ale oraselor daca oamenii inmultesc masinile in acest ritm.
      In Oradea numarul masinilor s-a dublat dupa anul 2000 !!
      Terenul e acelasi, spatiu insuficient ptr.cate masini stiu oradenii nostri cumpara.
      Autobuse hibride, Euro 6, tramvaie noi, conditii excelente ptr.traficul cu transportul in comun.
      Ai nostri tot cate un om.intr-o masina.
      Nu stiu merge doi cu o masină.
      Le-am mai propus, sa treaca la pedalat, la bicicleta.
      Ei nu si nu !
      Ca sunt anchilozati de obezi dupa ce zilnic servesc doar meniuri KFC si Mc’Donalds.
      Nu vor si gata.
      Atunci platiti parcari si amenzi, fraților !

      Reply
  12. Vlad says:
    November 17, 2023 at 4:12 pm

    Toata lumea ar parca gratis daca s-ar putea. Si toti calare in masina si daca se poate pana langa masa restaurantului la care mananca sau unde au treaba. Suntem obisnuiti sa ne mancam rahatul de sub unghii , ne zgarcim si sa platim un loc de parcare. Cui nu ii convine e liber sa plece in Botosani acolo unde spagaru ala baga 1 250 000 lei in portbagaj si locurile de parcare sunt moca. Toti vrem un oras care sa se dezvolte, vrem conditii bune dar cand sa si platim atunci pauza .

    Reply
  13. y says:
    November 17, 2023 at 5:57 pm

    Dupa alegerile locale urmeaza externalizarea serviciului de ridicare auto parcate neregulamentar.

    Reply
    • Vestul Dacic says:
      November 17, 2023 at 7:59 pm

      O sa fie mai ceva că hoți.Ai fost sa îți cumperi o pâine,o apa când vii pa autoturism…cam vestul sălbatic…Bolo șerif de cacao

      Reply
  14. Vestul Dacic says:
    November 17, 2023 at 8:00 pm

    O sa fie mai ceva că hoți.Ai fost sa îți cumperi o pâine,o apa când vii pa autoturism…can vestul sălbatic…Bolo șerif de cacao

    Reply
  15. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    O tânără de doar 20 de ani se luptă cu cancerul și trebuie operată din nou. Haideți să o ajutăm!
    La doar 17 ani, Debóra a fost diagnosticată cu cancer.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    FOTO-VIDEO
    Salariații OMV Petrom, în stradă. Protestele sunt programate pe mai multe zile, inclusiv în Bihor
    Sute de angajați OMV Petrom au pichetat miercuri în mai multe județe din țară. Protestul a fost ținut inclusiv la OMV Petrom din Suplacu de Barcău. 1

    România

    Studiu World Vision: Peste 75% dintre copiii de la sate nu au mers într-o excursie în vacanţa de iarnă
    Peste 75% dintre copiii de la sate nu au mers la un spectacol de Crăciun sau într-o excursie în vacanţa de iarnă, dar le-ar plăcea, potrivit unui sondaj al World Vision România, care lansează o campanie pentru a oferi o primă altfel de experienţă în perioada sărbătorilor de iarnă, precum mersul la un târg sau spectacol de Crăciun, la cinematograf sau în alte excursii pentru 2.500 de copii din mediul rural.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea - citiri contoare

    BIHON CAO

    ANUNŢ SC COMPANIA DE APĂ ORADEA

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă citiri de contoare în perioada 20-24 noiembrie

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Produsele românești vor avea o etichetă specială. Proiectul a trecut de Parlament
    Schema de certificare voluntară DOR urmează să fie aplicată la nivel național, potrivit unei legi adoptate în această săptămână în Parlament.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Concurs național de eseuri istorice destinat elevilor
    Concursul încurajează gândirea creativă și capacitatea de sinteză a tinerilor în vederea întocmirii unor eseuri istorice originale.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Filmul „Visul” va avea proiecție de gală la Oradea cu Cătălin Saizescu şi o parte din actori
    Serghei Mizil și Silviu Mircescu sunt „colegi de celulă” în filmul regizat de Cătălin Saizescu.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Vremea
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.