Aceasta acuză administrația locală de lipsă de viziune și de ignorarea pietonilor, în contextul în care trotuarul rezultat în urma lucrărilor realizate în zona respectivă ar avea o lățime de doar 78 de centimetri.
„Poate ar fi nevoie de o știre sau o lămurire din partea Primăriei despre această bătaie de joc. Tocmai se refac parcările de la Poliția Rutieră și, bineînțeles, au refăcut zona pentru mașini, de parcă nu s-ar fi inaugurat recent o parcare chiar alături”, ne-a transmis orădeanca.
Aceasta subliniază că, deși în zonă a fost inaugurată o parcare de tip Park&Ride, nu s-a profitat de oportunitate pentru a extinde zona pietonală. Dimpotrivă, trotuarul a fost îngustat la un nivel pe care ea îl consideră periculos.
„Nu doar că nu au extins zona pietonală, dar, mai grav, au lăsat un trotuar de exact 78 cm. Atât are acum, și asta doar când nu sunt parcate mașinile; când vor fi parcate, botul lor va mai tăia din acești centimetri”, a mai adăugat orădeanca în mesajul transmis redacției, la care a atașat și o poză sugestivă.
Din motive tehnice, doar atât s-a putut
Contactată de Jurnal Bihorean&bihon.ro, Primăria Oradea, prin purtătorul de cuvânt Octavian Haragoș, a transmis următoarele precizări:
„În urma lucrărilor de anvergură realizate de Compania de Apă, parcările din zona Poliției Rutiere au fost aduse la starea lor inițială, conform proiectului. Toate amenajările efectuate respectă prevederile legale și normativele tehnice în vigoare. În anii următori, în funcție de buget, este prevăzută amenajarea unui aliniament verde între pasaje și aceste parcări, pentru a integra zona într-un spațiu public modern și atractiv.
În ceea ce privește circulația pietonală, culoarul principal a fost gândit pe traseul Șanțul Cetății – Park&Ride – Piața Mihai Viteazul – Parcul 1 Decembrie – Vasile Alecsandri – Centru. Zona de parcare va fi semnalizată ca zonă comună, destinată atât autoturismelor, cât și pietonilor, astfel încât aceștia să poată circula în siguranță pe carosabil. Din motive tehnice, nu a fost posibilă realizarea unor trotuare continue pe partea pasajului, deoarece parcările de pe acea latură nu se pot conecta vis-a-vis.”
Rămâne de văzut în ce măsură aceste soluții „tehnice” oferă un echilibru între nevoia de mobilitate pietonală sigură și cea de parcare auto într-o zonă centrală intens circulată. De asemenea, ideea unei „zone comune” pietoni-mașini, într-un spațiu deja îngust, ar putea ridica noi întrebări legate de siguranță, mai ales pentru persoanele cu dizabilități, părinți cu cărucioare sau vârstnici.
Trimite articolul
XSa slabiti, ca de gura e mare. Slabiti putorilor
-
Putoare esti umila ta persoana.
-
TIE TI-A DISPARUT COMPLET CREIERUL.
-
Tu nu ai asa ceva la tine in sat
-
Trolule Sandu, du-te și fă stânga în pasajul Decebal.
-
Ba desteptule PUTORILE sunt in MASINI.
Redactia Jurnal Bihorean si toti locuitorii din zona
Trebuie atras atentia Primariei ca sa respecta legea!! Mai ales ca acesti modificari sunt facute din banii nostri.
—–
Ordonanța de Urgență nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, Articolul 72, alineatul (7):
„Este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, **iar când aceasta este permisă, conform indicatoarelor sau marcajelor, lățimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziția pietonilor trebuie să fie de cel puțin un metru.”
Regulamentul de aplicare al OUG 195/2002, aprobat prin Hotărârea de Guvern nr. 1391/2006, conține prevederi similare. De exemplu, art. 142 litera (n) prevede că este interzisă oprirea voluntară pe trotuar dacă nu se lasă un spațiu de cel puțin 1 m pentru pietoni.
Ca de obicei … Oradea ORASUL MASINILOR. Pietonii si bicicliestii NU au ce cauta afara ! Trotuare … ca sa fie, piste de biciclete fara continuitate (se termina brusc undeva in trafic) … iar la semafoare astepti si cateva minute bune pana poti sa traversezi (vezi trecerile de la Bisericuta pe strada Nufarului). Sa inteleaga odata toata lumea – n-ai masina NU CONTEZI. Bolojan asta a vrut de la inceput – sa fluidizeze traficul automobilelor (restul nu conteaza).
Super oras !
-
De la debilii astia (in frunte cu poco loco filomonoco) te poti astepta sa desfiinteze de tot trotuarele pe anumite strazi si sa largeasca la 4-6 benzi pentru rable. Orasul “prietenos” cu oamenii, axa pietonala blablabla, multa multa ramanere in urma. La 50 de ani de orasele occidentale.
-
AR TREBUI DEMOLATE TOATE CASELE DE PE O PARTE, DIN TOT ORASUL SA FACA 4 BENZI . sA POTI DEPASI
-
-
Dar cum era inainte cu noroi era bine? Pe vremea lui Filip nu era beton si trotuare acolo, era pamant ca pe aratura. Ca Bolojan va aduce betonul nu va place
Eu va spun sa va mutati in Teleroman, sau sa slabiti.
-
TU MUTA-TE DEFINITIV LA BALACEANCA.
CITE CONTURI AI MARTAFOIULE?
CA SI MAI SUS ERAI CU SLABITUL EVIDENT SUB ALT NUME DE MARON
Daca se punea ceva pavaj pe el, trotuarul ar fi avut minim 2 metri latime (gen str, Dunarea, Republicii) pentru ,,confortul” pietonilor cica, nu pentru umflarea pretului. Asa cu asfalt nu mai conteaza, tot asfalt e si in parcare.,
@dan…de doi ani de zile, trotuarul de pe Baritiu colt cu Postavarului e ocupat de parcarea lui Lele, facuta fara nici un act, fara nici o autorizatie. Politia locala nu face absolut nimic, amendeaza fraierii.
Alooo, nu e park and ride, motiv pentru care a pierdut finantarea! In rest, cu “cocia” peste tot, ce naiba…
E pentru a testa șoferii daca pot merge in linie dreaptă! Nu se poate altfel, e prea mare coincidență.
Poza asta e cea mai buna pentru imaginea orasului ce se crede metropola.
Eu zic s-o integrati cumva in stema aia pentru care ati risipit o tona de bani (si nu v-a luat nimeni la intrebari)
Deplasarea pietonală între Podul Dacia (Magheru) și Piața Cetății e foarte greoi, traseul oficial are multiple devieri de zeci și zeci de metri. Plus acuma cu acest trotuar minuscul… Și dacă două cărucioare copii sau persoane în scaune cu rotile vor să treacă, atunci cum să treacă una lângă cealaltă?
Trotuarele recent amenajate pe Bulevardul Decebal sunt si ele o bataie de joc, pietonii sunt tratati ca si cum ei nu ar plati taxele si impozitele locale.