Deși suma este redusă, cazul său ridică întrebări legate de eficiența și transparența instituțiilor publice în relația cu cetățeanul contribuabil. Potrivit informațiilor primite de la orădean, taxa a fost achitată înainte de intrarea în vigoare a noilor tarife. Când s-a prezentat la ghișeu cu toate actele necesare, orădeanului i s-a solicitat să achite noua taxă, majorată, urmând ca suma plătită anterior să îi fie restituită. De atunci și până în prezent, banii nu i-au fost returnați.
În urma unei petiții depuse la începutul lunii aprilie, Ovidiu S. a primit un prim și singur răspuns oficial din partea DGPCI, transmis la data de 28 aprilie 2025, în care instituția recunoștea primirea cererii și menționa:
„Referitor la petiția dumneavoastră înregistrată în secretariatul unității noastre cu numărul 792433 din data de 11.04.2025, privind restituirea taxei în valoare de 85 de lei, vă facem cunoscut faptul că instituția noastră a inițiat demersurile necesare soluționării petiției dumneavoastră.”
Ulterior acestui răspuns, toate celelalte e-mailuri și reveniri trimise de cetățean către DGPCI au rămas fără răspuns. Orădeanul susține că ar fi transmis cel puțin șapte mesaje succesive în lunile mai, iunie și iulie, solicitând actualizări privind stadiul cererii sale și reiterând dreptul legal de a primi un răspuns în termenul prevăzut de lege.
„Este frustrant să nu primești niciun semn, deși legea spune clar că autoritățile trebuie să răspundă în 30 de zile. Nu cer nimic altceva decât ce mi se cuvine. Chiar dacă suma este una modică, ceea ce consider injust este modul în care sunt tratat. Dacă statul ar avea ceva bani de recuperat de la vreun cetățean, cu maximă celeritate i s-ar pune popriri pe conturi și ar fi recuperați banii. În schimb, dacă cetățeanul are de recuperat bani de la stat, probabil pățește ca mine”, a declarat Ovidiu S. pentru redacția Jurnal bihorean.
Potrivit Legii nr. 233/2002 privind soluționarea petițiilor, autoritățile și instituțiile publice sunt obligate să răspundă solicitărilor în termen de maximum 30 de zile calendaristice. Ignorarea acestui termen, fără justificare, este contrară obligațiilor administrative de transparență și respect față de cetățeni. Cu puțin timp înainte de închiderea ediției, potrivit unor informații neoficiale, orădeanul ar urma să primească în cont suma reclamată, însă doar după ce Jurnal bihorean a început să se intereseze de acest caz.
Trimite articolul
XStau din martie dupa 1200 Lei platiti prin direct debit la Electrica, find plecat din tara. Am vandut imobilul si nu imi returneaza banii. Astept
Daca nu platesc la zi imi vin scisori ca ma deconecteaza in cate a zile.
Ai dreptate.Am văzut caz când pentru 1 leu,au trimis notificări prin poștă maculatură și în valoare de 10 lei asta așa pentru înțelegere amiabilă în prima fază.