Curând şoferii nu vor mai trebui să frâneze la semaforul pietonal de lângă Podul Decebal iar pietonii nu vor mai fi nevoiţi să aştepte „culoarea verde”. Aceasta întrucât Comisia municipală pentru siguranţa circulaţiei a identificat ca soluţie de eliminare a semaforului „activarea” pasarelei pietonale de sub-traversare a bulevardului. Astfel, dacă până acum pasarela adăpostea doar indivizi fără căpătâi, ea va fi racordată la trotuarele pietonale.
Plopii fără soţ…
Faptul că acest proiect nu a beneficiat de mediatizarea lucrările edilitare de anvergură, a avut darul de a-i pune în gardă pe ecologiştii sesizaţi doar că se taie plopi pe malul Crişului.
„Am avizat întrucât era evident că cei şase plopi erau pe traseul respectiv. Vă asigur însă că doi erau scorburoşi şi trebuiau tăiaţi, reprezentând un pericol. Întradevăr, ceilalţi patru erau sănătoşi dar s-a impus sacrificarea lor. Însă imediat după finalizarea aleei vom planta alţi arbori în zonă, sperăm mai mulţi”, ne-a declarat Emil Benţan, director adjunct al Direcţiei Tehnice din Primărie şi responsabil de zonele verzi din oraş.
Obiecţii vin din partea membrului Ecotop, Mihai Togor: „Chiar de la mine a pornit anul trecut ideea unei piste de biciclete şi a folosirii subtraversării pentru eliminarea semaforului rutier. E foarte bine când se găsesc soluţii pentru scoaterea unui semafor fiindcă se fluidizează traficul şi nu se mai emit noxe la repunerea în mişcare a maşinilor. Mă deranjează doar modul de abordare a sacrificărilor de arbori. S-a înfiinţat o Comisie de Mediu în cadrul Primăriei în care suntem şi doi membri ecologişti. Astfel, aşteptam să fim consultaţi fiindcă uneori se taie specii de copaci valoaroase sau copaci care generează mini-ecosisteme diferite. Ori deciziile se iau de oameni necalificaţi. Probleme de genul acesta încep să ne amintească de vremea directorului tehnic Gherdan, care ar fi defrişat malul Crişului după cum îl tăia capul”.
Pistă de biciclete
În continuarea lucrării de valorificare a pasarelei de sub Pod se va mai amenaja şi o nouă pistă de biciclete, racordabilă la cea existentă pe strada Emilian Chitul. Această pistă e în faza de schiţă nefiind deocamdată cuprinsă în bugetul municipalităţii.
„Viitoarea pistă de biciclete şi pentru cărucioare va avea circa 50 de metri. E nevoie să dizlocăm o porţiune de de beton de sub pod, să igienizăm zona şi să instalăm iluminat public. După anularea trecerii pietonale de la capătul Podului vom împrejmui bulevardul pentru a nu mai putea fi traversat”, completează Leontin Pătcaş, şeful Serviciului drumuri şi poduri din cadrul Direcţiei Tehnice.
Cristian Horgoş
Citiți principiile noastre de moderare aici!