În Hotărârea Consiliului Local din 24 octombrie 2024, este precizat că muncitorii firmei Edildrum Construct vor avea la dispoziție 18 luni pentru finalizarea proiectului „Lărgirea străzilor Armatei Române, Universității, Ceyrat, Thurzo Sandor și Atelierelor”.
Întrebat de reporterul Bihon.ro, directorul tehnic, Sebastian Marchiș a precizat că nu se știe încă dacă lucrările vor fi sau nu începute în decursul acestui an. Directorul tehnic a mai adăugat că podul de peste Peța, aflat în proximitatea Universității din Oradea, inaugurat în urmă cu aproximativ 6 ani, va fi și el lărgit la rândul lui.
Pentru realizarea proiectului, va fi nevoie de expropierea a 69 de terenuri, care au în total suprafața de 2.200 metri pătrați. Totodată, potrivit unui document pus la dispoziția reporterului Bihon.ro de către Sebastian Marchiș, vor fi tăiați 62 de arbori, dintre care 10 sunt uscați. În același document este precizat că 15 arbori de diverse specii vor fi replantați.
Rectorul UO: lărgirea va genera creșterea traficului
În cadrul unei conferințe de presă desfășurate în cursul zilei de miercuri, 12 martie, rectorul Universității din Oradea, Constantin Bungău a precizat că el consideră că traversarea campusului de către o arteră intens circulată ar afecta dezvoltarea sustenabilă a instituției pe care o conduce.
Universitatea a realizat propriul studiu de trafic cu privire la strada Universității. Din acesta reiese că circulația pe patru benzi ar însemna o creștere cu 32% a emisiilor de gaze cu efect de seră în zonă.
Studii de trafic și de biodiversitate
Așa cum Bihon.ro a mai relatat în cursul lunii aprilie 2024, mai multe organizații nonguvernamentale orădene au contestat proiectul propus de către Primăria Oradea, considerând nejustificată importanța acestuia.
„Solicităm clarificări și detalii suplimentare cu privire la impactul asupra mediului și la planurile de gestionare a deșeurilor asociate proiectului”, se preciza în acel moment într-o scrisoare deschisă, semnată de reprezentanții Centrului pentru Arii Protejate și Dezvoltare Durabilă Bihor, Fundației pentru Cultură și Educație Ecologistă ECOTOP și Asociației Pescarilor Sportivi Aqua Crisius.
Trimite articolul
XDaca nu va place sa va mutati in Rovinari, hai mars, vrem autostrazi prin oras
-
Și un nou spital pentru ”glumeți”, ca să ai un acoperiș deasupra capului pentru tot restul vieții.
-
Sriti ca astepatati in sattiile de autobus si tranvai cate 15 minute poate si mai mult,atentia maxima ar trebui sa fie pe transportul in comun, nu pe facilitatea si aglomerarea circulatiei auto prin centrul Oraddie, iar tie dac nu-ti place ce spun oameni ar trebui sa te muti tu in Roavinari, vrem un oars verde fara a bloca centrul cu autoturisme .
-
Tare autostrazi in oras, mi-a placut.
Orasul “cociilor”, evul mediu al mobilitatii urbane.
Nebunia continua…
Perfect, bravo PMO
Cea mai buna solutie pentru zona aia
Multumim frumos
Si pe Horea se pot face 6 benzi
De ce nu aostrada ??!!
propun sa treaca drumul expres de la Arad pe Universitatii si mai apoi peste un pasaj pe deasupra Pietei Unirii, un tunel pe sub Cris si apoi un pasaj peste toata Republicii pana la noul pasaj de la Crisul iar mai poi sa se “intepe” in drumul expres la Ciuperca. Asa ar fi cel mai fluid si verde.
“Primaria nu se lasa”, adica parerea noastra nu conteaza; asa cum nu mai conteaza de multi ani de cand a venit un bolovan sa se instaleze la primaria, iar acum au ramas slugile lui acolo.