Într-un context în care digitalizarea administrației publice devine tot mai necesară, prefectul Marcel Dragoș a transmis o circulară tuturor primăriilor din județ, încurajându-le să se înroleze în Sistemul Electronic Național (SEN) și să ofere cetățenilor posibilitatea de a efectua plăți online. Măsura vine în sprijinul modernizării relației dintre instituțiile publice și contribuabili și are ca scop eficientizarea serviciilor administrative.
Potrivit datelor comunicate de Instituția Prefectului, în prezent doar 26 dintre cele 101 unități administrativ-teritoriale din județul Bihor sunt integrate în platforma națională de plăți online. Restul primăriilor continuă să utilizeze metodele clasice, bazate pe plăți la ghișeu, ceea ce înseamnă timp pierdut atât pentru cetățeni, cât și pentru angajații din administrațiile locale.
„Invit toate primăriile din județul Bihor, indiferent de mărime, să implementeze aceste măsuri, facilitând plata obligațiilor prin ghișeul virtual. Pentru administrațiile locale, utilizarea SNEP înseamnă un serviciu mai bun pentru cetățeni, reducerea costurilor administrative, simplificarea proceselor interne și o colectare mai eficientă și rapidă a veniturilor bugetare. Totodată, prin efectuarea plăților online, salvăm timp atât pentru cetățeni, cât și pentru funcționarii din primării”, a transmis prefectul Marcel Daniel Dragoș.
Sistemul Național Electronic de Plată (SNEP), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1235/2010, a fost creat pentru a permite persoanelor fizice și juridice să consulte și să achite online toate obligațiile către bugetele locale și instituțiile publice.
Platforma oferă transparență și siguranță în procesul de plată, fiind administrată de Autoritatea pentru Digitalizarea României. Prefectul subliniază că extinderea utilizării SNEP nu este doar o inițiativă de modernizare, ci și o obligație legală pentru toate autoritățile locale. Prin înrolarea în sistem, primăriile pot gestiona mai eficient relația cu cetățenii, pot reduce aglomerația de la ghișee și pot crește gradul de colectare a taxelor locale.
„Administrațiile locale din județul Bihor au posibilitatea de a diversifica soluțiile prin care timpul petrecut de cetățeni sau companii în relația cu primăria este redus. Implementarea mijloacelor electronice de plată este una dintre cele mai simple și eficiente modalități de a face acest lucru”, se arată în comunicatul transmis de Instituția Prefectului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!