Potrivit organizatorului acestei conferințe, clubferoviar.ro, la Conferința de Material Rulant, din 21-22 mai, compania PESA Bydgoszcz din Polonia aduce în premieră națională, la Oradea, primul tren electric regional RE-R din cele 62 comandate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), structură cu personalitate juridică din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
‘Acest moment va marca prima apariție publică a trenului în România, fiind un reper pentru întreaga industrie feroviară națională și o ocazie unică pentru toți cei interesați de modernizarea transportului feroviar. Trenul este în fază avansată de construcție la fabrica PESA din Polonia, iar pe 22 mai va fi prezentat oficial în România chiar de către președintele companiei PESA, Krzysztof Zdziarski, în cadrul conferinței’, se arată pe site.
Producătorul polonez PESA este câștigătorul unei licitații pentru 62 de trenuri destinate transportului feroviar de călători, organizată de ARF, livrarea fiind împărțită pe trei loturi:
- Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, cu o valoare estimată cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA;
- Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, valoarea estimată, în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA;
- Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, în valoare estimată cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA.
Prezentarea primului tren regional electric construit de producătorul polonez va fi o ocazie unică pentru profesioniștii din domeniu să vadă și să discute în direct cu reprezentanții PESA despre caracteristicile tehnice ale trenurilor RE-R, termenele de livrare și punere în circulație, dar și despre provocările și soluțiile tehnice adoptate în proiect.
Pentru industria feroviară, menționează organizatorii conferinței, acest moment înseamnă un pas concret către modernizarea transportului feroviar regional din România, precum și un semnal al cooperării internaționale între producători, autorități și operatori.
Evenimentul este realizat cu sprijinul Asociației Inginerilor Feroviari din România (AIFR), Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), Carieră Feroviară în România (CFiR), Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București și Universitatea Tehnică de Construcții București, Transport Urban Reșita, CTP Cluj, Oradea Transport Local și Primăria Municipiului Oradea, în parteneriat media cu AGERPRES, Railway PRO, Transilvania Business, Railway Gazette și Jurnalul de Afaceri.
Sursa: AGERPRES
Citiți principiile noastre de moderare aici!