Un proiect referitor la demolarea tuturor garajelor de pe domeniul public, inițiat de Direcția Patrimoniului Imobiliar, se va afla pe masa consilierilor locali săptămâna viitoare, cu ocazia întrunirii ordinare a deliberativului local din această lună. Proiectul motivează demersul prin faptul că spațiul va fi disponibilizat pentru „asigurarea amplasamentelor necesare realizării lucrărilor de amenajare, reparații, întreținere și intervenție pentru spații verzi, alei pietonale, locuri de joacă, accese auto, spații de parcare” și că „orădenii trebuie să aibă acces nelimitat la domeniul public”.
Garajele, în zonele cele mai înghesuite
„Se constată că multe terenuri publice din diverse zone ale municipiului sunt ocupate de garaje auto, în special în arealul aglomerat al cvartalelor de blocuri. În multe situații autoturismele nu sunt ținute în aceste garaje, acestea fiind utilizate ca locuri de depozitare, mici ateliere, ori s-au transformate în spații cu diverse destinații, iar astfel cetățeanul respectiv ocupă practic 2 locuri: unul cu garajul edificat pe domeniul public, altul cu mașina parcată pe un loc unde ar putea parca altcineva”, se arată în raportul de specialitate al proiectului pus pe ordinea de zi.
Neajunsul ocupării terenurilor cu vechile garaje e sporit de numărul tot mai mare de mașini care „generează o aglomerație deosebită în zonele blocurilor de locuințe și nu numai”. Asta în condițiile în care „adaptarea ofertei de locuri de parcare la cerere este un deziderat tot mai greu de înfăptuit”, spune raportul.
De altfel, amenajarea de noi și noi locuri de parcare nu are cum să țină pasul cu tendința creșterii numărului de automobile, în condițiile în care nici legislația locală și nici cea națională nu îngrădesc, în niciun fel, posibilitatea achiziționării de mașini ieftine, vechi.
Privilegiații…
„Situația existentă în prezent în municipiul Oradea în această privință ne arată că unii cetățeni sunt mai avantajați decât alții, beneficiind de exclusivitate pe o parte a domeniului public, fapt ce deranjează majoritatea cetățenilor”, se mai arată în raportul de specialitate întocmit de DPI.
Soluția propusă: „trebuie atacată problema exclusivităților în ceea ce privește utilizarea domeniului public, situație ce a fost generată de-a lungul timpului și cu contribuția municipalității, fiind necesară schimbarea imaginii orașului din acest punct de vedere. Aceste sarcini nu sunt greu de rezolvat, dar impun organizare, muncă și implementarea unor exemple de bună practică deja uzitate în alte zone din oraș, prin aplicarea unor măsuri concrete și fără rezerve, rezultatele reamenajării domeniului public în favoarea tuturor cetățenilor văzându-se cu ochiul liber”.
Conducerea direcției consideră că „aceste lucruri nu implică costuri ridicate, însă au un impact de echitate deosebit în percepția pe care o are cetățeanul față de cei care gestionează domeniul public”.
Ca urmare, DPI anunță „desființarea tuturor garajelor edificate pe domeniul public, cu asumarea evidentă că și acest proiect de interes public va genera un deranj pentru beneficiari. Până la urmă, când interesul public primează, chiar dacă măsurile sunt nepopulare și deranjează în particular pe unii într-o primă etapă, trebuie decis în interes public, pentru că suntem în fața unui drum ce trebuie parcurs obligatoriu, cu riscul unor percepții nepopulare și a unor contestații care apar inerent din partea celor care aveau exclusivitate în utilizarea domeniului public”.
Materialul propus Consiliului Local ar urma să servească drept un semn de „consens din partea autorității deliberative de la nivel local, ca să rezistăm la valul de contestații și presiuni care vin întotdeauna când îți propui asemenea sarcini”.
Între timp în centrul orașului….
În contextul echității și al accesului democratic la baza materială a urbei, invocat de coducerea DPI, curtea unui bloc din centrul Oradiei rămâne o insulă de autonomie față de regulile generos expuse de administrație.
Bariera din zona străzii Tribunalului protejează curtea blocurilor de pe Corso de intruşi, în condițiile în care terenul ține de domeniul public iar amenajările s-au făcut din banii orașului. Incontestabil, zona este foarte aglomerată din cauza proximităţii instituţiilor publice şi a spaţiilor comerciale de pe Corso, dar aceste conflicte urbane se regăsesc în orice punct aglomerat din oraş. În cazul celor de pe Corso, bariera face diferenţa! Accesul la locurile lor de parcare este, în continuare, restricţionat altora, pe timpul zilei.
Trimite articolul
XCare sa ia de garaju meu mor cu el de gat si ii urmaresc si familiiea
-
cum, dacă mori cu el de gât? îi bântui? te faci vampir? sugi?
-
😱😱😱😱
🤣🤣🤪🤪🤣🤣 -
🤣🤣🤣
Da bravo, nene !
Dumneata chiar eşti un capitalist sadea, ai simțul proprietății extrem de ascuțit !
Aşa da!
Mi se pare corect. Ne conduc cei pe care nu i-am votat. 20-30% nu ofera legitimitate. Daca de mic ai pornit ca pionier, apoi utecist si in final membru pcr, daca parintii tai au avut acelasi parcurs, n-ai cum gandi decat asa cum o faceau d*bitocii aia care ne-au condus 45 de ani! Egalitate, dar in jos, nu in sus, e mult mai usor sa iei decat sa dai. Apropo de egalitate: birtasule, mi-ar trebui o alee sa scurtez drumul spre casa. Aleea a existat, dar s-a construit un bloc si s-a inchis. Aleea. N-ai putea darama blocul? Stiu ca s-au plans niste vinituri aciuate pe aici ca n-au unde-si pune cazanele si de-ndata ala care ti-a lasat scaunul a ras zece case. ZECE!!! Rade si tu un bloc si te votez eu si ai mei, patru cu totii.
-
bă, cocoș, tu scrii aci jurnalul fericirii? te-a torturat securitatea în anii 50 și vii să atârni pe forumul bihor? ni, bă, zici că e din gumă de mestecat comunismul, toți hoitarii îl mestecă și când le cad dinții, scuipă guma în gura copiilor, să o mestece și ei umpic. înghite-o, bă, că dacă ți se lipește de mațe, te declari victimă și faci și tu memorialul durerii. poate primești și un certificat de revoluționar, sau de atârnache, ceva. sau două palme, bă, că ești penibil cu pionierii, cu utc-ul și cu comuniștii tăi!
-
Întrebarea: de ce pula mea începi propozițiile cu literă mică?
Răspunsul: umpic.-
vasile, esti 1diot, du-te dracu culca-te. de fenta, pro4tovane. uite, si mie mi-e lene sa umblu la caps lock, prostulecareestiprost! ))))
-
Auzi SileProstu esti o femeie ce vorbesti tu despre p..la ta? Ai lasat-o in ma-ta. Mai faci si tu marele lingvist dar esti un prostovan jegos.
-
-
Votãm o plutocraţie.
-
Corect! Sau o monarhie constipațională, sau cum îi zice…
-
îmi place de tine
-
Dacă aţi cedat la blocuri smart nouveau din domeniul public pentru a se face parcãri, adusul de putere continuã.
Mdaaa, doriti sa desfiintati barierele si de la blocurile ARED ? La o adica si acolo e teren public al orasului…
-
diferenta e ca alea nu apartin de oras
-
nu, că alea sunt barierele binelui și ale luminii, nu ale privilegiaților de pe corso. privilegiați că stau în case din care alții ar face bani, dar nu pot, că nu-s ale lor…
Domnilor după str Sadoveanu; și aici a mediat asociația Vest în vederea demolărilor. Sunteți niște idioți ce-i din primăria Oradea care ați otrăvit pe foști proprietari de garaje de pe str Sadoveanu ,spunandule că conducerea asociației a făcut demersuri în vederea demolari garajelor. Încetați să mai dezbinați oameni din această stradă.
pfoaiaiai! auzi, că e cu egalitate, cu principii, cu privilegii nedrepte! e cu barbarii de tirani care asupresc pe românache și își construiesc garaje la el în cârcă, iar primarul e un fel del de vladimirescu, aduce el liberte egalite fraternite, la sărăkime, v-ați prins? adică, nuîs, mă, niște țoape la care le put gura șți picioarele, nu o fac pentru că sunt frustrați și vor niște bani în plkus din taxe. o fac fiindcă sunt jean jaques rousseau, inventatorul lui gândirea rațională! extraordinar, dom`le. ce valori, ce manele!
bă, cocalarilor, ce-s muile astea?
Daca printre proprietarii de garaje care se vor demola sunt votanti de Bolojan, Birta si PNL, oh da, ma bucur pentru ei. Ii merita sau mai exact se merita unii pe altii si merita demolati cu un buldozer D4, al mai mare! Demolare, demolare, nimic nu mai sta’n picioare! Betonul fie cu voi!
-
poate își pun postere cu ”acest garaj a votat bolojan”, să vină caravana pnl și să îi declare monument art nouveau. cum erau mai demult inimioarele maggi.
-
Chear ce-i care i-au votat sunt nemulțumiți de demolare și ce e culmea, tot la ăstea le-a m-ai facilitat posibilitatea de a m-ai beneficia de 5 ani loc gratuit de parcare. Da celor pe care i-au demolat cu 5 ani în urmă de ce nu le-au dat și lor loc gratuit 5 ani. Oare ăia nu au plătit impozite și chirie pe locație ca, și ce-i la care le-au demolat acuma? Ce-i din primărie sunt uși cu toate alifiile.
Idea este “grozava ” ! Problema parcarii de domiciliu devine pe zi ce trece mai grava la Gen Magheru nr 44-48. Este vorba de parcarea blocului cu zece etaje avind 18o de apartamente. Asociatia de proprietari ignora cererea de licitare a locurilor de parcare ce trebuie inaintata Serviciului de parcari Oradea. Motive diverse in majoritatea lor false explicate proprietarilor profund deranjati de abuzurile ce se practica in acest loc. Exemple : Apatamente inchiriate unor chiriasi care ” parcheaza la gratis ” iar adevaratii proprietari locuiesc chiar si in alte localitati. Au forme legale de rezidenta asa cum spune legea si au contracte de inchirierte inregistrate la fisc ? Hallo, ANAF ! O buna intrebare nu-i asa ? Exista exemple concrete . Masini abandonte : cel putin doua. Dar cel mai interesant lucru este si faptul ca politistii care lucreaza la sediul din parcul Traian parcheaza tot aici zilnic ” in timpul si din cauza serviciului ” ( doar este fara taxa de parcare ) precum si in mica anvelopa de parcare adiacenta bisericii Sf. Gheorghe. Deh, acestia au drepturi suplimentare fata de omul de rand asa ca proprietarii care ar avea dreptul la o mica prioritate fiind ” bastinasi ” stau si se uita in soare daca indraznesc sa paraseasca parcarea in timpul zilei. Odata cu amenajarea ” tunelului ” accesul la proprietate a fost asigurat de catre ” intelepciunea edililor locali ” printr-un labirint de strazi si o gandire aberanta ca sa nu folosesc un termen mai radical. Desigur municipalitatea este gata oricind 24 de ore din 24 sa ne incaseze impozitele, amenzile precum si alte ” obligatii ” dar ne trateaza ca pe niste argati lipsiti de ” noroc ” si cu drepturi limitate fata de alti concetateni care folosesc in continuare vechiul sistem PCR ( pile, cunostinte si relatii } . . . .
Da si pe strada Nicolae Balcescu la garaje din 10 garaje cate sunt 7 sunt fosti sau actuali pietari care tin marfa in garaj nu masina, iar masina se parcheaza pe alte locuri libere de parcare ce nu sunt de domiciliu iar tu ca si locatar nu ai loc de parcare. Ca exemple de genul asta cred ca sunt n … nu doar acesta de care spun eu. Recunosc sunt platitori de impozit pe acel garaj dar nu e corect sa fie concesionat pe 50 de ani deci te ingroapa cu garaj cu tot? Si muriyorul de rand nu are loc de parcare.
Cat mai multe parcari supraetajate, alta solutie nu este…
Nici blocurile noi nu asigura numarul minim de locuri de parcare, dar cele construite in ultimii 40-50 de ani…
Don Birta in actiune.
Foarte bine……….Fara exceptie, cum e in Cantemir in spatele blocului C19 : din cauza a 2 garaje s-au sistat lucrarile la amenajarea parcarii . S-a facut doar in proportie de 70 %……
Stau și să mă gândesc, locuiesc exact în zona Bălcescu unde sunt cele 10 garaje. Vecinul meu are un garaj și zilele trecute mi-a povestit că deși este proprietatea lui, pentru spațiul ocupat de acesta plătește 700 RON anual impozit. Frumoasă sumă.
Dece a-ti dat autorizatii neconditionat pentru edificarea acestor garaje?Cum v-ati ganditsa ma despagubiti?
Si casele ar trebui demolate toate pt ca toata lumea sa aiba acces egal la viitoarele blocuri construite de firmele agreate
-
Lasa mai ca vine. Deja au facut niste studii si in Rogerius.
Ok. Daramam garajele pe motivul accesului egal.
Dar acces egal nu inseamna oare ca ar trebui sa dispara si povestea numita parcare de domiciliu?
Sau in cazul “parcarii de domiciliu” este bine ca unii sa fie mai egali decat altii, dar in cazul garajelor, nu?
Nu exista nici o logica in aceasta motivatie. Acele masini au nevoie de loc de parcare, chiar este HCL care asigura un lod de domiciliul fostilor proprietari de garaj, deci nu va fi acolo parc sau alt spatiu de utilitate publica, la fel va fi un loc de parcare, doar fara garaj.
Trebuiau intrebate locuitorii din imediata vecinatate, daca pe ei le deranjeaza sau nu, aici nu ar trebui sa decida nici executivul, nici locuitorii din alt capat al orasului si mai ales nu un singur om, nu este nici un interes sau utilitate publica. Peste tot in lume exista garaje, au si ele utilitatea lor, prezinta o oarecare valoare si nu se va face nimic altceva decat sa distrugem, fara folos, o masura globala total neeconomica si neavenita. Nu are ce sa faca Primaria cu banii si forta de munca, altceva util comunitatii.
Daca acele garaje deranjeaza si se castiga ceva concret, mai multe locuri de parcare sau spatiu mai larg, este o motivatie acceptabila, dar sunt zone unde acele garaje s-au integrat in peisaj, nu deranjeaza accesul vecinilor sau trecatorilor.
Sper ca CL sa aiba o viziune mai larga si sa nu accepte generalizarea unor decizii de risipa inutila, mai ales ca acele garaje genereaza un venit la buget, dar inseamna ca nu avem nevoie de bani.
Trebe demolat Primaria, cotet cu hoti.
De ce parcãrile etajate ar fi nu prea pline?
Pentru cã taxa la aceste parcãri etajate ar fi prea goalã? De empatie.
Fara idei si solutii la criza locurilor de parcare, onor primaria lanseaza marea colectivizare impotriva chiaburilor cu garaje!
Haterii care n-au bani de garaj iau inițiativă. Să se dărâme și curțile și casele și să se facă blocuri și spații verzi! Jos cu privilegiile! :))